Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Suaugusiųjų mokytojo charakteristika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Suaugusiųjų mokytojo charakteristika

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Suaugusiųjų švietimo bei suaugusiųjų mokytojo (andragogo) charakteristikos teorinė apžvalga. Suaugusiųjų švietimo samprata. Andragogo veiklos sritys. Kriterijai suaugusiųjų mokytojui. Tyrimo metodika ir organizavimas. Tyrimo metodologija. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Suaugusiųjų švietimas. Suaugusiųjų mokytojo vertinimas. Išvados. Priedas (1).

Ištrauka

Lietuvoje šiuo metu vyksta esminiai socialinės ir kultūrinės raidos procesai, o
pasaulio pažangioji visuomenės dalis plėtoja nuolatinio mokymosi idėją. Nuolatinis žmonių
mokymasis yra neišvengiama šių laikų kasdienybė. Jis padeda individams ir organizacijoms
prisitaikyti prie kintančios aplinkos. Lietuvos integracija į ES, kintantys aplinkos
reikalavimai, konkurencija, darbe kylančios problemos, kurias būtina spręsti darbo rinkoje –
tai veiksniai, kurie skatina žmones nuolatos mokytis.
Ypatingas vaidmuo šiuo atveju tenka suaugusiųjų švietimui. Išsivysčiusios Europos valstybės (ypač Skandinavijos šalys) suaugusiųjų švietimui teikia išskirtinį dėmesį. Ypatingą reikšmę įgijo suvokimas, kad mokytis reikia visą gyvenimą. Pasaulyje, o ypač Europoje, išskirtinę poziciją įgijo nauja tendencija – Visą gyvenimą trunkantis mokymasis. (www.lssa.smm.)
Norint išlikti aktyviam šiandieninėje žinių visuomenėje, būtina garantuoti įvairiapusišką ir nuolatinį mokymąsi, įgalinantį įgyti arba atnaujinti žinias ir įgūdžius. Pagrindiniai šiandien reikalingi įgūdžiai – kompiuterinis raštingumas, užsienio kalbos, technologinė kultūra, verslininkystės pagrindai, socialinės kompetencijos.
Reikia daugiau investuoti į žmogiškuosius resursus, nes didžiausias Europos turtas ir prioritetas yra žmogus. Tam turi tarnauti socialinių partnerių sutartys, darbdavių investicijos mokymams, darbuotojų ugdymo schemos ir pan.
Suaugusiųjų švietimas, jo paplitimas ir sustiprėjimas– demokratėjančios visuomenės ženklas. Tai visuomenė, kuri pasižymi tolerancija, bendradarbiavimu, pilietiniu aktyvumu, suvokia savo atsakomybę už savo paties ir savo šalies gyvenimą. Suaugusiųjų švietimas padeda stiprėti mūsų šaliai ir ekonomiškai, nes gyventojų išsilavinimas – būtina sąlyga valstybei išsilaikyti tarp konkuruojančių išsivysčiusių Europos valstybių."
Todėl suaugusiųjų švietimui reikia skirti didelį dėmesį, pradedant kvalifikuotų andragogų rengimų, jų kompetencijų plėtra.





Darbo tikslas ir uždaviniai

Darbo tikslas – išnagrinėti suaugusiųjų mokytojo charakteristiką.
Tikslui realizuoti iškelti šie uždaviniai:
1. Išskirti suaugusiųjų mokytojo veiklos sritis;
2. išsiaiškinti, svarbiausius suaugusiųjų mokytojo kriterijus;
3. atlikti apklausą ir išsiaiškinti, kokias suaugusiųjų mokytojo savybes išskiria suaugusiųjų klasėse besimokantys suaugusieji.

Darbo metodai

Rašant kursinį darbą naudoti įvairūs metodai:
● Mokslinės literatūros analizė;
● Apklausa.
Klausimai tyrimo metu buvo pateikti Raseinių savivaldybės Raseinių "Kalno" vidurinės mokyklos 10 -12 suaugusiųjų klasių mokiniams. Siekta išsiaiškinti kaip suaugusieji vertina savo mokytojus.
• Matematinės statistikos metodai.
Tyrimo duomenys apdoroti kompiuterinėje Excel programoje.
Pagrindinės sąvokos:

Suaugusiųjų švietimas – tai švietimo sistemos dalis, apimanti asmenis, paprastai vyresnius kaip 18 metų ir nesimokančius nuosekliojo švietimo mokyklų sistemoje. Suaugusiųjų švietimui būdingas savanoriškas lavinimosi sričių pasirinkimas bei specifiniai ugdymo metodai. (B. Anužienė, 2006)
Suaugusieji – suaugę asmenys, kurie pagal formaliojo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas mokosi, lavinasi, tobulina kvalifikaciją. (www.phare.lt)
Suaugusiųjų mokymas – suprantamas kaip asmenų su patirtimi mokymas, kaip patirties ir teorinių žinių suderinamumas.( www.vdu.lt)
Andragogas –asmuo, mokantis suaugusiuosius pagal formaliojo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas (www.phare.lt)
Nuolatinis mokymasis - tai visą gyvenimą trunkantis mokymasis, skatinamas atitinkamos aplinkos (kintančių gyvenimo sąlygų ir t. t.) ir vidinio individo poreikio mokytis. Visą gyvenimą trunkanti asmens mokymosi veikla apima formalųjį, neformalųjį švietimą ir
savišvietą (Statistikos departamentas, 2005: 10).
Neformalus suaugusiųjų švietimas - asmens ir visuomenės interesus atliepiantis mokymasis, lavinimasis ar studijos, kurias baigusiajam neišduodamas valstybės
pripažįstamas dokumentas, patvirtinantis išsilavinimo, tam tikros jo pakopos ar atskiro reglamentuoto modulio baigimą arba kvalifikacijos įgijimą. Dažniausios tokio mokymosi formos – įvairūs kursai, seminarai, konferencijos (Suaugusiųjų švietimas ir profesinis mokymas, 2000: 21-22). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-29
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai15 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis66.44 KB
Autoriuserasigla
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusiuju mokytojo charakteristika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą