Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Žmogus kaip ugdytinis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žmogus kaip ugdytinis

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Žmogaus kaip ugdytinio samprata. Ugdytinis – ugdymo subjektas. Ugdytinių skirtybės. Išvados.

Ištrauka

Žmogus kaip ugdytinis – svarbi tema ne tik profesionaliems pedagogams, bet ir tėvams, auginantiems vaikus, vadovams, siekiantiems kuo geriau paruosti savo pavaldinius. Nusimanant apie žmogaus galimybes suvokti, įsisavinti įvairią informaciją galima kryptingai, produktyviai eiti tikslo – padėti išsiugdyti, susiformuoti asmenybei, darbuotojui – link.

Taigi, referato tikslas yra išnagrinėti Žmogaus kaip ugdytinio ypatybes, siekiant vėliau sugebėti tinkamai panaudoti žinias.

Šiame referate iškėliau 3 uždavinius: aptarti žmogaus kaip ugdytinio sampratą, išnagrinėti ugdytinio kaip ugdymo subjekto sampratą, išsiaiškinti ugdytinių skirtybes.

Aptariant šiuos svarbius aspektus,galima bus plačiau sužinoti apie žmogaus kaip udytinio sąvoką.

Ugdytiniu suprantamas visų amžiaus tarpsnių ir visų socialinių padėčių žmogus (Jovaiša, 2001). Žmogaus kaip ugdytinio samprata apima žinias apie žmogaus fizinę sandarą, psichiką, socialinį veidą, asmenybę bei jos pažinimą, apie žmogaus sielą, todėl žmogų galima nagrinėti įvairiais aspektais. Žmogus – sudėtingiausias pasaulio reiškinys (Jakavičius, 1998, p.37). Jis yra daugelio mokslų – anatomijos, fiziologijos, psichologijos, logikos, sociologijos, socialinės psichologijos ir kitų – tyrimų objektas. Žmogus pirmiausia yra aukščiausioji žemėje egzistuojančių organizmų raidos pakopa. Jo istorinę raidą stengiasi kuo pilniau atskleisti fiziologija, antropologija. Žmogaus kaip fizinės būtybės bendrąsias problemas taip pat nagrinėja gamtamokslinė antropologija. Atskiras žmogus, kaip fizinė būtybė gali būti įvardinamas individo terminu, tačiau žmogus tai ne tik kūniška būtybė.
Žmogui apibūdinti galima ne tik pagal fiziologinius požymius, bet ir vartojant sielos sąvoką. Siela reiškiasi per žmogaus psichinę struktūrą ir atsispindi jo socialiniame veide.Paprastai siela interpretuojama kaip kūno antitezė. Psichologijos mokslas sielą nagrinėja kaip psichiką, ją taip pat priskiria ne tik žmogui, bet ir gyvūnams (zoopsichologija). Šiuo atžvilgiu žmogus nuo gyvūnų skiriasi aplinkos suvokimo ypatumais, o taip pat ir sugebėjimu suvokti savo Aš, išskirti save iš aplinkos.
Sielos traktuotės dažnai gali būti kiek skirtingos, tačiau kiekviena jų sutinka, kad žmogaus galias išreiškia bendravimas ir veikla; taip suvoktam žmogui apibūdinti vartojamas subjekto terminas.
Žmogui kaip subjektui būdinga reflektuojanti sąmonė, tai yra gebėjimas suvokti savo vidinį gyvenimą. Refleksija, anot prancūzų filosofo Terjero de Šardeno (1881-1955), - tai įgytas sąmonės gebėjimas susitelkti ir įvaldyti save kaip objektą, gebėjimas ne tiesiogiai pažinti. O pažinti save patį, ne tiesiog žinoti apie save, o žinoti, kad žinai. Galima sakyti, kad subjektas – tai ‘žmogus žmoguje" (Bitinas, 2000, p.75): pastarasis suvokia aplinką ir į ją reaguoja, o pirmasis suvokia ir vertina šį aplinkos suvokimą ir reagavimą.
Žmogaus sąmonės, jo sielos galių raiškai apibūdinti vartojama dvasios sąvoka. Įvairios filosofinės srovės šiai sąvokai suteikia skirtingą turinį, tačiau visi filosofai sutaria, kad individo sąveikavimas su aplinka yra jo kaip dvasingos būtybės tapsmo mechanizmas. Kita vertus, dėl dvsingumo žmogaus sąveikavimas su aplinka jo ontogenetinės raidos, jo ugdymo procese perauga į sąveiką su pasauliu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-11
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis13.19 KB
AutoriusZivile
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zmogus kaip ugdytinis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą