Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymosi motyvacijos skatinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymosi motyvacijos skatinimas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Motyvacija, skatinimo būdai. Mokymosi motyvacija. Motyvacijos stiprinimo būdai. Moksleivių pasirengimas. Mokymas ir kaltė. Įtaka mokymosi rezultatams. Pažymys – geras stimulas mokytis. Išvados.

Ištrauka

Kalbant apie mokinių mokymąsi, ko gero neatsiejama dalis yra mokymosi motyvaciją, kuri turi pakankamai daug tam reikšmės. Kiekvienam mokytojui labai svarbu žinoti mokinių mokymosi motyvaciją, kadangi mokymosi motyvacija ir paaiškina, kodėl vieni mokiniai gerai mokinasi, kodėl kiti blogiau. Tad prieš vertindamas mokinį, mokytojas turi gerai žinoti kiekvieno mokinio asmeninę motyvaciją.
Taip pat ir žmogaus elgesys yra tiesiogiai susijęs su motyvaciją, kadangi būtent ji skatina mus siekti tam tikrų tikslų, elgtis vienaip ar kitaip. Motyvacija apima žmogaus poreikius, troškimus ir įsisąmonintus norus, interesus ir polinkius, vertybes, pažiūras ir įsitikinimus.

Augantis žmogus pradeda mokytis, kai tik pradeda dalyvauti socialinės grupės gyvenime. Ugdymas visų pirma suprantamas plačiąja prasme, kaip veiksmai, kurių imasi suaugusieji, norėdami suteikti vaikams ir paaugliams tam tikrų žinių ir perteikti tam tikrą gyvenimo būdą.
Mokymosi ir ugdymo procesai tarpusavyje susiję. Augantis žmogus turi mokytis, kad galėtų dalyvauti grupės gyvenime; suaugusieji turi nuolat rūpintis, kad grupė egzistuotų. "Ugdymas yra priemonė, kuria visuomenė ruošia pagrindines sąlygas savo vaikų egzistencijai".
Apsunkinti vis didėjančios mokslinės naštos, moksleiviai vis mažiau turi laisvo laiko, vis mažiau domisi jiems įdomiais dalykais ir galiausiai visai praranda norą mokytis. O teigiamas požiūris į mokymąsį tik tada įgauna prasmę, kai jis išgyvenamas mokinio sąmonėje, kai vaikas supranta jo svarbą, kai jis tampa vaiko vidine nuostata, siekiu. Kad vaikas suprastų mokymosį prasmę, jam turi būti palanki gyvenimo – bendravimo, mokymosį, namų – socialinė, psichologinė aplinka. Tik fiziškai, o ypač morališkai sveikas mokinys gali dirbti ir mokytis visu pajėgumu, turėti teigiamą motyvaciją.
Bet šiandien, tobulėjančiame, kompiuterizuotame, integruotame pasaulyje iškyla vis daugiau įvairių problemų ir pavojų jaunos, dar nesusiformavusios brandžios asmenybės socializacijai į pilnavertį gyvenimą, visuomenę.
Taigi, viena opiausių mokinių švietimo problemų – mokinių motyvacijos silpnėjimas, nenoras mokytis ir lankyti mokyklos.


Motyvacija. Žodis motyvacija kilęs iš lotyniško žodžio "morere" – judinti, skatinti. Psichologijoje ir etologijoje - visus organizmo veiksmus skatinanti jėga. Gali būti naudojamas kaip poreikio sinonimas, tam tikro elgesio, veiksmų, tikslingos veiklos skatinimas, kurį sukelia įvairūs motyvai. Motyvaciją galime taip pat pavadinti procesu, skatinančiu elgtis taip, kad būtų pasiekta svarbių žmogui tikslų arba kad būtų patenkinti poreikiai ir motyvai. Motyvacija apima žmogaus poreikius, troškimus ir įsisąmonintus norus, interesus ir polinkius, vertybes, pažiūras ir įsitikinimus. Kartais motyvacinę jėgą įgyja jausmai ir emocijos arba charakterio bruožai.
Motyvacija perkelia mus iš nuobodulio į susidomėjimą, sukelia mumyse energiją ir padeda ją nukreipti viena linkme. Jos branduolį sudaro kryptingumas ir veržlumas.
Biheivioristai sukūrė tris palyginti suprantamas teorijas, kurios aiškina, kaip mes mokomės ir išmokstame. Reakcijos sąlygojimo teorija – viena pirmųjų šiuolaikinių išmokimo teorijų.
Besąlyginio dirgiklio susiejimas yra svarbi reakcijos sąlygojimo prielaida. Kai kurie teoretikai nurodo, kad paprasčiausias bet kokių įvykių sugrupavimas gali baigtis išmokimu. Elgesio modifikavimui dažnai yra naudojamas pastiprinimas, kurio pasekmė – išmokimas. Šios rūšies mokymasis ir išmokimas vadinami operantiniu determinavimu, nes pageidautinas elgesys kyla spontaniškai, jo nesukelia koks nors dirgiklis, organizmui veikiant "aplinką".
Pastiprinimas yra pagrindinė išmokimo priemonė, nes elgesys, po kurio seka paskata, yra sustiprinimas. Skatulys gali būti bet koks, kuris sustiprina reakciją. Yra dvi didelės skatulių grupės – teigiami ir neigiami.
Pasak biheivioristų motyvacija suprantama kaip vienmačio mechanizmo reguliavimo procesas. Motyvacija vertinama kaip motyvų jėga, kuri gali paaiškinti pastangas, dedamas užduočiai atlikti, t.y. veiksmas priklauso nuo vidinių ir išorinių
individą veikiančių jėgų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-13
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis18.51 KB
AutoriusIneta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasasist. Daiva Bubelienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi motyvacijos skatinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • asist. Daiva Bubelienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą