Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Suaugusiųjų mokymas Švedijoje ir Pietų Afrikos respublikoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Suaugusiųjų mokymas Švedijoje ir Pietų Afrikos respublikoje

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Suaugusiųjų mokymas Švedijoje. Suaugusiųjų mokymas Pietų Afrikos Respublikoje. Suaugusiųjų mokymo Švedijoje ir Pietų Afrikos Respublikoje palyginimas. Išvados.

Ištrauka

Šimtmečiais švietimo tikslu buvo laikoma "sukurti išsilavinusį žmogų" arba kitaip tariant "žinantį žmogų". Buvo tikima, kad suteikus žmonėms žinių, jie taps geresni ir žinos, kaip teisingai jomis naudotis. Tokia švietimo koncepcija pasiteisino sąlyginai pastoviame pasaulyje, tačiau žinių protrūkio, technologinės ir informacinės revoliucijos amžiuje ši švietimo tikslo samprata ir tikėjimas perduodamų žinių galia tapo neefektyvi. Paaiškėjo, kad būtina ugdyti kompetentingus žmones – žmones, kurie galėtų pritaikyti savo žinias kintant sąlygoms. Išryškėjus savarankiško žinių pritaikymo poreikiui, švietimo tikslo samprata pasikeitė, atsirado nauja jos forma – kompetencija pagrįstas mokymas(is). Pradėta kurti ne tik kompetencija pagrįstus mokymosi modulius; turinio perdavimo moduliai buvo grindžiami naujais turinio (curriculum) perteikimo principais, rengiami individualūs mokymosi moduliai (arba mokymosi paketai) ir mokymo(si) kontraktai, kurie yra pakeitę kursų planus, prilygstančius struktūrizuoto mokymo(si) modeliams.
Šis naujas požiūris į suaugusiųjų švietimo tikslą, M. Knowles (1980) teigimu, ypač reikšmingas siekiant padėti suaugusiems prasmingai gyventi nuolat kintančiame pasaulyje (G. M. Linkaitytė, 2003).
Suaugusiųjų mokymasis ypatingas dar ir tuo, kad suaugęs žmogus turi aiškiai susiformavusią savimonę – jis užima tam tikrą padėtį visuomenėje, darbo kolektyve ir tai formuoja, kaip jis elgiasi tam tikrose situacijose. Žinant šią suaugusių žmonių savybę, nesunku nuspėti, kad mokymo programoje dalyvaujantys skirtingą statusą turintys žmonės, skirtingai ir elgsis. Labai įdomu būna stebėti, kas vyksta mokymų metu, kai į uždarą mokymo programą kartu susirenka pavaldiniai ir vadovai iš organizacijos, kurioje aiški hierarchinė struktūra. Tada pavaldiniai stebi vadovą ir laukia, kaip jis elgsis. Vadovas yra priverstas būti aktyvus, nes turi rodyti pavyzdį pavaldiniams. Pavaldiniai, tuo tarpu, džiaugsmingai užsiima pasyvią stebėtojų poziciją ir mokymo programos efektyvumas nuo to labai nukenčia. Geriau nedaryti tokios klaidos – teminiai mokymai vyksta žymiai efektyviau, kai juose dalyvauja to paties lygmens darbuotojai.
Be šių subtilybių suaugusiųjų mokymas ypatingas tuo, kad suaugęs žmogus jaučia poreikį žinoti, dėl ko jis turi mokytis ir kokią naudą tai duos. Tai motyvuoja suaugusį žmogų mokymuisi skirti savo brangų laiką ir energiją. Pagal tai į mokymo programas turėtų rinktis tik suinteresuoti žmonės, tačiau taip būna ne visada. Kartais darbuotojai mokytis yra "atsiunčiami". Jiems nebūna paaiškinta, kodėl taip daroma ir kokią naudą jie turės. Tai iššaukia psichologinį žmogaus nepasitenkinimą, nes nesuprasdamas, kodėl buvo išsiųstas mokytis, darbuotojas dažniausiai galvoja, kad vadovybė nepatenkinta jo darbu. Todėl nutarus pasiūlyti darbuotojui dalyvauti tam tikroje mokymo programoje, reikėtų argumentuoti ir paaiškinti, kodėl jam tai siūloma. Nepaaiškinus, darbuotojas mokymo programos pradžioje būna nusiteikęs pasyviai, jo tikslas – "atsėdėti" mokymuisi skirtą laiką, sunkiai įsitraukia į mokymosi programą. Šioje situacijoje didelę reikšmę turi, ar mokymo programos vadovas sugebės parodyti mokymosi naudą ir padės tokiam dalyviui įsitraukti į mokymąsi ir gauti naudos. Suaugusiųjų poreikis mokytis turi išaugti; kitaip, dalyvavimas mokymo programoje, bus nenaudingas – bus bereikalingai iššvaistyti pinigai ir laikas.
Suaugęs žmogus mokymosi metu nori išlaikyti savarankiškumą – jis pats nusprendžia, kaip ir ko jis mokysis, kaip aktyviai įsitrauks į mokymo programą (D. Tumaitė, 2005). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-14
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai16 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis26.59 KB
Autoriuslurezija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasL. Ušeckienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusiuju mokymas Svedijoje ir Pietu Afrikos respublikoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • L. Ušeckienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą