Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Dorinio ugdymo ikimokykliniame amžiuje ypatumai
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Dorinio ugdymo ikimokykliniame amžiuje ypatumai

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Dorinio ugdymo ypatumai ikimokykliniame amžiuje. Šeimos vaidmuo vaiko doriniam ugdymui. Suaugusiųjų poveikis vaikų doroviniams poelgiams. Vaikų dorovės nuostatų ugdymo būdai. Pedagogų vaidmuo ugdant dorinę asmenybę. Išvados.

Ištrauka

''... Atėjęs į pasauli kūdikis nėra lyg tas baltas, grynas popieriaus lapas, į kurį gali rašyti, ką tik nori, jam nei kiek nesipriešinant, arba lyg tas šilto vaško gniužulas, iš kurio gali nulpdyti, kas tik tai į galvą ateis. Ne, kūdikis atsineša savotišką sielą su įvairiais palinkimais, paveldėtais nuo tėvų ir senelių, prosenelių savotiško būdo. Auklėtojas turi su tuo skaitytis; visiškai atmainyti vaiko atneštąją sielą ir būna niekas negali, bet pataisyti ir perdirbti gali"! Taip savo knygoje ,,Motina - auklėtoja'' rašė M. Pečkauskaitė (15).
Tėvai, atėjus į šį pasaulį kūdikiui, nuo pat pirmų jo gyvenimo dienų stengiasi duoti jam viską, kas geriausia. Tėvai nori, kad jų vaikai augtų gerose sąlygose (tiek ekonomine prasme, tiek ir socialine), bando įdiegti vaikui visas tas savybes, kurios jų manymų, būtinas tobulai asmenybei. Tėvai, kurie jaučia tėvų pareigas, dažnai vaikui stengiasi duoti tai, kas jam ne taip svarbu: visą dėmesį skirdami vaiko fiziniam augimui, kuo gerenių materialinių sąlygų sudarymui. Bet dažnai tokie tėvai nesuvokia, kad jie labai žaloja savo vaiko sveikatą, mažai su juo bendraudami, mažai jį glamonėdami ir t.t. Šitaip jie dažnai sukelia neigiamus vaiko jausmus: pyktį, baimę, neapykantą, pavydą ir kt. Tėvams visomis išgalėmis padeda vaikų darželis ir mokykla. Galima tik pasidžiaugti, kad sukurta tokia didelė ugdymo sistemų įvairovė.
Tėvai ir pedagogai gali rinktis. Tačiau šiandien tarp tų sistemų šalininkų esama ir nesutarimų, reiškiama prieštaringų minčių: tai, kas vienoje sistemoje laikoma vertybe, kitoje nevertinama. Tai verčia susimąstyti, ar vaikai iš tiesų ugdomi kokybiškai. Kiekviena sistema turi veiksnių, garantuojančių gerą ugdymo kokybę. Tačiau ugdymo kokybės sąvoka – kintanti.
Šiandien ugdymo kokybę reiškia kiti dalykai. Tai - ugdymo sistemos sukuriamas emocinis klimatas, gera vaiko savijauta, jo saugumo jausmas. Bandome aiškintis, ar šis ugdymo būdas atitinka vaiko amžiaus galimybes, ar vaikas gali laisvai žaisti, rinktis veiklą ar atsiliepiama į jo interesus, ar padedama atsiskleisti jo gabumams, ar sėkmingai ugdoma jo asmenybė.
Šiendien mums jau svarbu, ar suderintas ugdymas šeimoje ir darželyje, kokiais būdais to siekiama, ar tėvai gali rinktis ugdymo įstaigą pagal savo pažiūras ir interesus? Ar pasirinktoji sistema tinka vaiko charakteriui, individualybei? Ar ugdymo įstaigos pedagogės dirba kaip komanda? Ar grupė yra maža vaikų tėvų ir pedagogų bendruomenė?
Dabartinėse Lietuvos ugdymo įstaigose puoselėjamos pagrindinės bendrosios ir krikščioniškosios vertybės: sąžinės ir minties laisvė, artimojo meilė, prigimtinė žmonių lygybė, sugebėjimas bendradarbiauti, pakantumas, pagarba tiesai ir išminčiai. Taigi norime išugdyti sąžiningą, dorą, mylinčią asmenybę. Kokia yra ta dora asmenybė?
,,Moralinis, arba dorinis auklėjimas, trumpiau tariant, dorinimas - yra ugdomasis uždavinys, - rašo S. Šalkauskis, - pirma, perteikti naujai kartai visuomenės dorovę, dorines tradicijas ir dorinius papročius, antra, išvystyti reikiamus dorinius jos nusiteikimus, pirmiausia, tvirtą būdą, besiremiantį doriškai nusiteikusią valią, ir trečia, įjungti naujają kartą į dorinės pažangos darbą" (16).
Dorovė - individualios sąmonės forma, atspindinti visuomenės moralę, kuri reguliuoja konvencinius individo santykius su aplinka, žmonėmis, darbu, turtu ir savimi. Tai visuma pažiūrų ir įsitikinimų, kurie lemia individo elgseną ir tobulėjimą (17).
Savo darbe aptarsime ikimokyklinio amžiaus vaikų dorinio ugdymo ypatumus. Išdėstysime dorovinio auklėjimo uždavinius ir turinį, pedagogo veiklą, išanalizuosime šeimos vaidmens svarbą vaiko doriniam ugdymui ir visą dėmesį skirsime būdams, kurie padėtų ugdyti vaikų dorovines nuostatas, aprašyti. Darbą užbaigsime detaliomis ir konkrečiomis išvadomis. Pabaigoje pateiksime naudotos literatūros sąrašą.
Doroviškai auklėdami vaikus pirmiausia siekiame, kad žmogus perimtų dorovines žinias. Todėl norime, kad žmogus susiformuotų atitinkamas pažiūras, įsitikinimus ir pagal juos elgtųsi, o antra,- kad doroviškai tobulėtų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-20
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai17 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis40.51 KB
AutoriusElektra
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dorinio ugdymo ikimokykliniame amziuje ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 18 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą