Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokytojų ir mokinių-paauglių efektyvus bendravimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojų ir mokinių-paauglių efektyvus bendravimas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950
Aprašymas

Teorinė dalis. Įvadas. Ankstyvoji paauglystė. Būdingiausi bruožai. Fizinis brendimas paauglystėje. Paauglio asmenybės raida. Paauglio moralinė raida. Paauglio pažintinė raida. Paauglio poreikiai. Jaunesniojo paauglio psichologiniai sunkumai. Mokytojo ir mokinio bendravimo ir bendradarbiavimo reikšmė ugdymo procesui paauglystėje. Netinkamas mokytojo ir mokinio bendravimas ir bendradarbiavimas. Tinkamas mokytojo ir mokinio bendravimas ir bendradarbiavimas. Praktinė dalis. Anketiniai duomenys. Išvados ir pasiūlymai.

Ištrauka

Paauglystė- tai gyvenimo tarpsnis tarp vaikystės ir suaugusiojo amžiaus. Kai kurie psichologai teigia, kad daugeliui paauglystė yra tokia, kokią ją aprašė L.Tolstojus: gyvybingas laikas dar be suaugusiųjų rūpesčių, gražiausios draugystės, aukščiausio idealizmo, nuostabių gyvenimo galimybių suvokimo laikas. Tačiau iš tikrųjų paauglystė atneša daug pokyčių, naujovių ir ne visada būna tokia ideali kaip L.Tolstojaus kūriniuose. Jau ne vaikas, bet dar ir ne suaugęs paauglys bando rasti atsakymus į daugelį klausimų- kas jis yra, kodėl jis čia, ką veikia gyvenime, ką veiks ateityje, kokia jo ir viso aplinkinio pasaulio egzistavimo reikšmė ir esmė. Atsakymų į šiuos klausimus paieška dažnai būna ilgu ir varginančiu keliu bręstančio žmogaus gyvenime. Paauglys dažnai būna agresyvus, konfliktuojantis su visais, jam dažnai atrodo, kad aplinkiniai jo nebesupranta, nenori išklausyti, užgožia jį ir apskritai elgiasi ne taip, kaip paaugliui atrodo, elgtis turėtų.
Kiekvienas žmogus turi savo gyvenime "susidoroti" su paauglystės problemomis, todėl paauglių psichologijos klausimai visada aktualūs. Be to nereikia pamiršti, kad paauglio gyvenime įvyksta ir toks reikšmingas įvykis kaip perėjimas iš pagrindinės mokyklos į vidurinę. Tai reiškia, kad jis turės atsisveikinti su savo auklėtoja ir susipažinti bei susidraugauti su naujais mokytojais. Atsižvelgiant į paauglystės laikotarpyje iškylančius sunkumus, ypač bendraujant su suaugusiais, neretai tarp mokinio-paauglio ir mokytojo iškyla konfliktai ir nesusipratimai. Nors visi mokytojai kažkada taip pat buvo paaugliais ir galėtų prisiminti bręstant patirtus psichologinius sunkumus, visgi paaugliai neretai ieško ir nesuranda jų dėmesio ir supratimo. Todėl labai svarbu aptarti mokytojų ir mokinių-paauglių bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumus, nes psichologai, pedagogai, sociologai ir kiti mokslininkai jau seniai pastebėjo, kad paauglio elgesį, savijautą, mokymosi kokybę ir rezultatus dažnai lemia jo santykiai su mokytojais, tai, kaip mokytojas bendrauja su mokiniu, ar moka suprasti jį.
Pagrindinis šio darbo tikslas- apžvelgti jaunesniojo paauglio asmenybės, fizinės ir moralinės raidos, pažintinės raidos aspektus; paaugliui iškylančių problemų priežastis ir kaip visa tai įtakoja jo santykius su mokytojais; pateikiami patarimai mokytojams, į ką jie turėtų atsižvelgti, bendraudami su paaugliais, kad bendravimas ir bendradarbiavimas būtų teigiamas ir atneštų teigiamų rezultatų. Pagrindiniai uždaviniai- išsiaiškinti, kas trukdo mokytojams ir mokiniams-paaugliams produktyviai bendrauti ir bendradarbiauti; kuo dažniausiai būna nepatenkinti paaugliai ir ko jie tikisi iš suaugusiųjų. Darbo hipotezė- mokytojų ir mokinių bendravimo ir bendradarbiavimo sistemą dar reikia tobulinti.
Darbo teorinė dalis yra grindžiama empiriniu tyrimo metodu- anketine apklausa.
Šis darbas gali būti taikomas ir praktikoje, nes pateikia įvairių testų pavyzdžius, kurie gali padėti mokytojui įvertinti mokinio-paauglio mokymosi motyvaciją, jo nerimo laipsnį, išsiaiškinti tėvų auklėjimo stilių, kuris taip pat turi didelės įtakos paauglio elgesiui, asmenybės formavimuisi ir tam, kaip jis linkęs bendrauti su suaugusiais.
"Neatpažįstu savęs- kasdien paaugu, visą laiką noriu valgyti ir miegoti. Nekenčiu savęs dėl šių rankų, kurių nėra kur dėti, ir šitų kojų...Kas sakė, kad aš simpatiškas? Kur tas žmogus? Nėra tokio?" Suaugęs žmogus turi padėti paaugliui atsakyti į šiuos ir panašius klausimus, kad galėtų vystytis ir tinkamai socializuotis paauglio asmenybė ir kad jis nesijaustų vienišas ir visų paliktas tokiu jam sunkiu gyvenimo laikotarpiu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-30
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis49 puslapiai 
Literatūros šaltiniai13
Dydis99.95 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2002 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytojo ir mokiniu-paaugliu bendravimas ir bendradarbiavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą