Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Palanki mokymosi aplinka
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Palanki mokymosi aplinka

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Mokinių sąveikos būdai. Mokytojo asmenybės įtaka klasei. Vadovavimas klasei. Netinkami mokinių elgesio tikslai ir jų korekcija. Socialinis klimatas ir jo įtaka mokiniui. Mokymosi aplinką veikiantys aspektai. Materiali klasės aplinka. Išvados.

Ištrauka

Klasės klimatas yra gana abstrakti sąvoka, kuri betgi padeda tyrėjams ir mokytojams suprasti, kas yra klasės atmosfera arba etosas. Klasės klimato sąvokos teorinis pagrindas iš esmės siejasi su Kurto Lewino ir daugelio jo bendradarbių darbais, kuriuose parodyta, kad individų reikmių ir aplinkos sąlygų sąveikos yra pagrindiniai žmogaus elgesį paaiškinantys veiksniai. Getzeltas ir Thelenas, prisitaikę keletą šių idėjų, sukūrė pagrindus ištirti tai, kas vyksta klasėje. Jie bendriausiais bruožais apibūdino tokiomis ypatybėmis pasižyminčias klasės grupes:
1) grupė, jungiama mokymosi tikslo;
2) grupė iš tikrųjų atsitiktinai parinktų narių, privalančių būti grupėje;
3) grupė, pagal įstatymą formaliai vadovaujama vieno nario, mokytojo.
Getzelsas ir Thelenas manė, kad norint suprasti santykius, lemiamus tokių aplinkybių, reikia turėti aiškią teorinę sampratą. Getzelso ir Theleno klasės grupių modelyje yra du svarbūs aspektai. Pirmasis modelio aspektas nusako, kad pačioje klasėje esama individų, tam tikrų asmenybių, turinčių savo poreikius. Šią psichologinę perspektyvą būtų galima pavadinti asmenine klasės gyvenimo plotme. Šiuo požiūriu klasės elgesį lemia individo poreikiai, motyvai ir nuostatos, o ne jo socialinis vaidmuo. Antrasis aspektas teigia tai, kad šioje aplinkoje išsikristalizuota tam tikri vaidmenys ir lūkesčiai, siekiant įgyvendinti sistemos tikslus. Tą aspektą galima pavadinti socialine klasės plote. Šiuo atžvilgiu klasės klimatą lemia bendri lūkesčiai, kurie yra socialinių vaidmenų dalis.
Klasės elgesį ir tam tikrą klasės klimatą lemia būtent ir socialinių, ir asmeninių plotmių sąveikos. Arba, šiek tiek supaprastinus, klasės socialinė sąveika yra savų motyvų skatinamų žmonių, reaguojančių vienas į kitą socialinėje aplinkoje, rezultatas. Būtent ši "aš – kitas" sąveika kuria klasės klimatą, jį palaiko ir skatina susidaryti tam tikram mokinio elgesiui, mokantis socialinių ir akademinių dalykų.

Jautresnis mokytojas, atėjęs į klasę, beveik iš karto pajunta mokinių darbo ir bendravimo emocinį foną, t.y. ar klasėje "šilta", "šalta", ar neutralu. Be abejo, tiek mokytojui, tiek mokiniams malonesnė "šilta" atmosfera klasėje, tačiau reikia susikurti, ir mokytojas šiuo atveju neturėtų likti nuošalyje.
Darbo ir bendravimo atmosferą klasėje dažnai lemia mokinių sąveikos būdai, pasireiškiantys tuo, kaip jie siekia savų tikslų, kaip juos derina su bendrais klasės tikslais. Jei mokiniai teikia pirmenybę saviems poreikiams ir tikslams, nekreipdami dėmesio į bendrus klasės tikslus ir netgi neatsižvelgiama į draugų interesus, klasėje bus "šalta", nes dominuos nuolatinis rungtyniavimas, varžybos dėl pažymių, mokytojų palankumo, lyderiavimo ir t.t. Rungtyniavimas sukuria nesantaiką, priešiškumą ir nepageidautino elgesio situacijas.
Klasėje neutralu arba "vėsu", kai įsivyrauja individualizmu grįsti santykiai, kai kiekvienas mokinys orientuojasi tik į savus tikslus ir poreikius, o kiti jam visai nerūpi. Tokia sąveika gal ir nesukelia ypatingo nepageidautino elgesio, tačiau ir nekuria grupės kaip vieneto, turinčio ir siekiančio bendrų tikslų. Mokytojo galioje mažinti rungtyniavimą ir plėtoti bendradarbiavimą, tik šiuo atveju svarbu, kad visų indėlis į bendrą veiklą būtų apylygis.
Konkurenciją klasėje galima mažinti ir kognityvinėje, ir socialinėje veikloje, dauginant kooperacinių užduočių. Mokytojo iškeltas tikslas aktyviai rungtyniaujantiems mokiniams kartu parengti referatą, projektą, stendą, surežisuoti popamokinį renginį ir pan. dažnai "priešus" padaro draugais ir klasėje nebelieka tokios didelės nesantaikos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis18.03 KB
Autoriussigita
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Palanki mokymosi aplinka [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • 1 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą