Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Paauglių turinčių elgesio ir emocijų problemų vidinės darnos ir mokyklinio streso įveikimo ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Paauglių turinčių elgesio ir emocijų problemų vidinės darnos ir mokyklinio streso įveikimo ypatumai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930
Aprašymas

Įvadas. Teorinė problemos apžvalga. Paauglystės laikotarpio psichologinė charakteristika. Vidinės darnos samprata, formavimosi ypatumai. Mokyklinis stresas, jo priežastys ir įveikimas. Emocinės ir elgesio problemos paauglystėje. Tyrimo procedūra, tikslas, uždaviniai. Išvados.

Ištrauka

Kiekvienas amžiaus tarpsnis turi tipiškų bruožų, kurie ilgainiui kinta, suteikdami elgesiui naują formą. Tarp vieno ir kito tarpsnio įsiterpia perėjimo fazė. Kai vieni psichikos ypatumai pasidaro nebe tokie reikšmingi, atsiranda kiti, ir jiems tenka pagrindinis svoris asmenybės struktūroje. Šiame kitimo procese svarbų vaidmenį atlieka vyraujanti vaiko veikla, naujas tos veiklos turinys, nauji santykiai su suaugusiais, naujos protinės išgalės perdirbti gautą patyrimą. Pereinant iš vaikystės į jaunystę tokia fazė yra paauglystė.
Moksleivių, iškrentančių iš nuoseklios švietimo sistemos iki 16 metų, tolesnis mokymasis daugelyje šalių tampa nacionaline problema, nes jų švietimą reglamentuojančiuose dokumentuose yra fiksuojamas asmenų mokymasis iki 16 metų. Svarbiausia užduotis yra analizuoti šią problemą kaip sisteminį bei kintantį procesą, įvertinti priežastis, priverčiančias asmenį palikti mokyklą, nes daugelis paauglių šį sprendimą priima ne iš karto, o po daugelio besikartojančių nesėkmių situacijų, besitęsiančių mokykloje ne vienerius metus. Amerikiečių mokslininkas J. D. Finn (1989) pažymi, kad anksti palikusių mokyklą moksleivių padėtį reikėtų vertinti kaip švietimo sistemos ir asmenybės nesėkmę, nes tokiems jaunuoliams nepavyko pasiekti pagrindinių reikalavimų, kurie būtini norint adaptuotis šiuolaikinėmis gyvenimo sąlygomis.
Paauglystė – yra jautriausias periodas, lemiantis didelius pokyčius mažojo žmogaus fizinio ir emocinio vystymosi sferoje. Nesiimant efektyvių intervencijos priemonių prieš šiame amžiaus tarpsnyje pasireiškiančius nežymaus elgesio, emocijų, socialinio bendravimo sutrikimus, jie jaunystės laikotarpiu perauga į grėsmingus socializacijos sutrikimus, pasireiškiančius agresija prieš visuomenę (nusikalstamumas) arba prieš save (savižudybės, savęs naikinimas psichoaktyviomis medžiagomis). Apie tai daug kalbama ir rašoma. Tačiau diskusijose dažniausiai akcentuojamas tik pats faktas ir jo mąstai, pamirštant, kad yra kita pusė – šį reiškinį lemiantys veiksniai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-17
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis28 puslapiai 
Literatūros šaltiniai30 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis40.67 KB
Autoriussarlote
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Paaugliu turinciu elgesio ir emociju problemu vidines darnos ir mokyklinio streso iveikimo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 28 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą