Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Suaugusiųjų švietimo principai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Suaugusiųjų švietimo principai

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Suaugusiųjų švietimo principai. Suaugusiųjų švietimas Lietuvoje, jo pricipai. Išvados.

Ištrauka

Žmogus, norėdamas ne tik išlikti, bet ir gyventi pilnavertį gyvenimą yra priverstas:
1. nustatyti naują santykį su šiandieniniu besikeičiančiu pasauliu,
2. išsiugdyti gebėjimą priimti gyvenimo jam keliamus reikalavimus.
Šiuolaikinis pasaulis labai sparčiai kinta ir besiformuojanti visuomene jau turi savo vardą – informacinė, dažnai vadinama sinonimu – žinių visuomene, kuri iš esmės gali išsivystyti tik tuo atveju, jei ji taps besimokančiąją visuomene. Todėl suaugusiųjų mokymas - raktas į XXI a. Tai Hamburgo Pektosios tarptautinės švietimo kancepcijos moto.
Šiandienos žmogus iš vienos pusės priverstas nuolat augti profesine prasme, t. y. gilinti ir adaptuoti savo profesines žinias, reikalui esant persikvalifikuoti, įvaldyti šiuolaikines informacines technologijas, o antra vertus, jis privalo ugdyti tam tikras savo žmogiškąsias galias, pasireiškiančias gebėjimu gyventi šiuolaikinėje, demokratinėje viasuomenėje, kurios piliečiai pasižymi tolerancija, benradarbiavimu, pilietiniu aktyvumu. XXI a. svarbios keturios švietimo kolonos, nes mokomąsi tam, kad:
• žinotum,
• veiktum,
• gyventum kartu,
• būtum,
Šiuos poreikius galima ugdyti dalyvaujant suaugusiųjų švietime, kai jau baigti formalieji mokslai – vidurinė, profesinė, aukštesnioji ar aukštoji mokykla.


E. Lindemanas suformulavo suaugusiųjų švietimo principus ir jų mokymosi programą. Jo nuomone, suaugusiųjų mokymasis – tai grupinis mokymasis, kurio centrą sudaro asmeninis patyrimas ir pasidalijimas šiuo patyrimu su kitais diskusijų metu. Suaugusiųjų mokymosi grupės vadovas turįs būti jos stimuliatorius, o ne atitinkamų įstatymų leidėjas. Mokytojas yra svarbiausias saviaktualizacijos poreikio bei su juo susijusio noro nuolat mokytis įkvėpėjas. Jis yra pagrindinis nuolatinio mokymosi sistemos elementas, todėl visada turi būti pavyzdys savo mokiniams – tiek paaugliams, tiek jaunuoliams, tiek suaugusiems. Suaugusiųjų švietimas yra nuolatinio mokymosi dalis, jis galėtų tapti ta dvasine veikla, kuri kompensuotų nepakankamą vaikų ugdymą vidurinėje mokykloje. Anot E. Lindmano suaugusiųjų švietimas turįs remtis 4 principais:
1) tai visą gyvenimą trunkantis procesas, pasirengimas nežinomai ateičiai;
2) tai ne profesijos mokymasis, o savanoriškos gero, džiaugsmingo, prasmingo gyvenimo patyrimo bei galimybių plačiau atsiskleisti individo asmenybei ieškojimas;
3) mokymo procese svarbu orientuotis ne į siuaciją, dalyką, o į mokinius;
4) suaugusiųjų mokymo esmę sudaro jų patyrimas, nes suaugusieji viską įsisąmonina refleksiškai ir įvertina savo išgales, išmoksta keisti savo įpročius, vadovautis naujais motyvais.
Pasak E. Lindemano, suaugusieji turi tada motyvą mokytis, kai jaučia interesą ir poreikį, kurį mokymasis gali patenkinti. Suaugusiųjų nuostata mokymosi atžvilgiu yra orientuota į gyvenimą, jie turi poreikį būti savarankiškesni, nors didėjant amžiui, išryškėja vis daugiau individualių skirtumų, pasireiškiančių mokymosi stiliumi, jiems priimtinu laiku, vieta ir tempu.
Suaugusiųjų švietimą nagrinėjo ir Dž. Diuji. Jo teigimu, suaugusieji tęsia savo mokymąsi visą gyvenimą, jei jų ankstesnis mokymasis ,,sudaigino" mokymosi tęstinumo procesą, kiekvienam suteikdamas galimybę veikti kaip žmogui, pasitikinčiam geresniu gyvenimu. Todėl švietimas, būdamas susijęs su augimu yra visą gyvenimą trunkantis procesas, nes žmonės geba intelektualiai ,,augti" visą gyvenimą nuo mokyklinio amžiaus iki pat senatvės). Žmonės mokosi iš paties gyvenimo. Nuolat mokydamiesi jie auga intelektualiai, socialiai ir tobulėja kaip asmenybės. Šis augimas yra lavinamojo patyrimo rezultatas, įgalinantis individą asimiliuoti kiekvieną naują patyrimą ir šitaip tobulinti savo požiūrį bei veiksmus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-29
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis10.67 KB
Autoriustimaja_
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. F. Ivanauskienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusiuju svietimo principai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. F. Ivanauskienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą