Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Sąlygos suaugusiesiems įgyti formalųjį ir neformalųjį išsilavinimą pagal jų poreikius, 1990 – 2005 metų apžvalga
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sąlygos suaugusiesiems įgyti formalųjį ir neformalųjį išsilavinimą pagal jų poreikius, 1990 – 2005 metų apžvalga

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Pagrindinės sąvokos. Nuveikti darbai ir tendencijos suaugusiųjų formaliojo ir neformaliojo ugdymo srityje Lietuvoje 1990 – 2005 metais. Probleminiai suaugusiųjų formaliojo ir neformaliojo išsilavinimo, atitinkančio jų poreikius, aspektai. Išvados.

Ištrauka

Dėl šiuolaikinių technologijų atsiradimo ir šiuolaikinės postindustrinės visuomenės vystymosi bei jų tarpusavio sąveikos suaugusiųjų šveitimas tampa būtina visuomenės išlikimo sąlyga ir svarbiu besimokančios visuomenės veiksniu. Auganti suaugusiųjų švietimo svarba atsispindi pasaulio organizacijų dokumentuose, kuriuose akcentuojama, kad teisė mokytis yra prigimtinė žmogaus teisė ir žmogus turi turėti galimybę mokytis jam priimtiniausia forma.
Šios nuostatos turi atsispindėti ir Lietuvos įstatyminėje bazėje, kuri privalo garantuoti suaugusiųjų mokymosi galimybes ir sudaryti sąlygas įgyti formalųjį arba neformalųjį išsilavinimą pagal kiekvieno individo asmeninius poreikius.

Šio referato tikslas – išsiaiškinti, kokios sąlygos suaugusiems įgyti formalųjį ar neformalųjį išsilavinimą pagal jų poreikius yra Lietuvoje ir kaip jos kito 1990 – 2005 metais.

Šiam tikslui pasiekti keliami tokie uždaviniai:
Supažindinti su pagrindinėmis suaugusiųjų ugdymo sąvokomis;
Pateikti nuveiktus darbus ir tendencijas suaugusiųjų formaliojo ir neformaliojo ugdymo srityje Lietuvoje 1990 – 2005 metais;
Pateikti probleminius suaugusiųjų formaliojo ir neformaliojo išsilavinimo, atitinkančio jų poreikius, aspektus 1990 – 2005 metais Lietuvoje.

Šiame referate naudoti metodai: mokslinės literatūros ir statistinių duomenų analizė.

Suaugusiųjų švietimo terminas yra vartojamas mažiausiai trimis aspektais: tai suaugusiųjų mokymosi procesas; įvairių institucijų organizuota veikla, nukreipta į specifinius švietimo objektus; socialinės praktikos sfera.
Suaugusiųjų švietimas gali būti suprantamas kaip procesas, kurio eigoje suaugusieji tobulina patirtį ir tokiu būdu įgyja naujų žinių, pagilina supratimą, įgūdžius, praplečia požiūrį, interesus ir normas konkrečioje srityje. Šio proceso iniciatoriai gali būti patys suaugusieji arba įvairių rūšių institucijos, siekiančios įtraukti į jį savo darbuotojus ir klientus. Jiems turėtų rūpėti suaugusiųjų požiūris į mokymąsi, mokymosi poreikiai, tikslai, barjerai ir t. t. Suaugusiųjų švietimas suprantamas kaip tam tikros edukacinės veiklos formos (t.y. studijų grupės, paskaitos, seminarai, suplanuotos skaitymo programos, valdomos diskusijos, konferencijos), kuriose dalyvauja suaugusieji. Taigi toks suaugusiųjų švietimas apima įvairių institucijų organizuojamus renginius specialiai suaugusiems. Šiuo atveju dėmesys sutelkiamas į galimybių suaugusiems mokytis sukūrimą ir darbo būdų bei metodų parinkimą. Trečioji samprata apima dvi pirmąsias (suaugusiųjų švietimą kaip procesą ir kaip veiklą) ir suvienija jas į specifinį socialinės praktikos lauką, kuriame siekdami bendro tikslo darbuojasi individai, institucijos ir įvairios asociacijos. Taip suvokiamas suaugusiųjų švietimas tampa judėjimu bendram kultūros lygiui kelti (Linkaitytė, 2003). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-05
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai25
Dydis31.1 KB
AutoriusInga
Viso autoriaus darbų15 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasStankevičienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Salygos suaugusiesiems igyti formaluji ir neformaluji issilavinima pagal ju poreikius 1990 2005 metu apzvalga [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Stankevičienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą