Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Gabių vaikų ugdymas (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Gabių vaikų ugdymas (2)

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Gabumo ir talentingumo samprata. Intelektas – gabumų sąvokos elementas. Kūrybiškumas. Problemų sprendimas. Gabių vaikų ugdymo problemos. Galimi gabių mokinių ugdymo metodai ir būdai. Socialinės-pedagoginės nuostatos, kaip sėkmingo ugdymo prielaida. Išvados.

Ištrauka

Kur dingsta gabūs klausinėjantys, originalūs, savo nuomonę turintys vaikai? Dažnai jie, sulaukę tam tikro amžiaus (7-10 metų), tarsi išnyksta, tampa panašūs vieni į kitus. Ar tai tik raidos, amžiaus tarpsnio ypatumas? O gal priežastys kur kas gilesnės?
Žmonės, turintys ypatingų gabumų gali ir nugyventi savo gyvenimą niekieno neatrasti. Jų niekas nepastebi todėl, kad jiems nesuteikiamos galimybės, neužtikrinamas lavinimas ypatingiems jų gabumams atskleisti.
Gabumus, priešingai negu protinį atsilikimą ir kitas negalias, reikia puoselėti. Tačiau vaikas atskleisdamas savo gabumus rizikuoja būti atstumtas. Dauguma žmonių beveik netoleruoja tų, kurie pranoksta vidutinių gabumų turinčius asmenis kokioje nors pasiekimų srityje. Vaikas, kurio pasiekimai aukštesni už gabumų turinčių jo bendraamžių pasiekimus, gali sulaukti kitų vaikų ar jų tėvų kritikos ir būti jų atstumtas
Ypač pastaraisiais metais pajutome poreikį ugdyti gabius ir sumanius vaikus. Supratome, kad būtini radikalūs pokyčiai šeimose ir mokyklose. Juk gabumai ir talentas reikšmingi ir asmenybei, ir visuomenei. O kad talentingų žmonių nėra daug, nemaža kaltė tenka ir mokyklai. Norėtųsi, kad atsirastų kuo daugiau mokytojų ir tėvų, kuriems rūpėtų vaikų gabumai ir kūrybiškumas. Mokytojai turėtų gebėti vadovauti nepriklausomiems, mąstantiems, pasitikintiems savimi ir mokantiems apginti savo nuomonę vaikams. Kita vertus, svarbu, kad suaugusieji elgtųsi ir gyventų taip, kad vaikai patirtų, jog intelektas, asmeninė iniciatyva, vidinė išmintis, gera valia ir kūrybiškumas yra didžiausia vertybė.
Reformuoto ugdymo pagrindinis tikslas – savarankiška ir kūrybinga, maksimaliai jau mokykloje savo gebėjimus išskleidžianti asmenybė (Lietuvos švietimo koncepcija, 1992, p. 5). Lietuva – maža valstybė, neturinti gausių gamtos išteklių, tad didžiausias jos turtas, pažangos ir plėtros prielaida, būtinybė ir galimybė yra žmogus. Žmogiškieji ištekliai – pagrindiniai mūsų šalies resursai. Vaikai – tai itin svarbi tų resursų dalis, kurios puoselėjimas dabartyje reiškia investiciją į ateitį. Gabūs vaikai sudaro palyginti nedidelę žmogiškųjų išteklių dalį, tačiau suaugę jie tampa atskirų sričių profesionalais, galinčiais daryti ženklią įtaką tam tikros rūšies veiklos (mokslinės, kultūrinės, ekonominės, politinės ir t.t.) vyksmui. Todėl labai svarbu, kad gabių vaikų intelekto potencialas būtų pastebėtas, sudarytos sąlygos jam atsiskleisti ir būti realizuotam. Gabių vaikų ugdymo svarbą visuomenės vystymuisi pabrėžė Šalkauskis (1936), Maceina (1934), gabumų identifikacijos, jų plėtojimo klausimai rūpėjo Vabalui-Gudaičiui (1983), Jovaišai (1978), tinkamo gabiųjų mokymo problemos sprendimo ieškoma diferencijuoto mokymo specialistų Laužiko (1974), Šiaučiukėnienės (1997, 1998) darbuose. Per pastarąjį dešimtmetį spaudoje pasirodė nemažai straipsnių (Ališauskas, Karvelis, Kašys, 1992; Gaižutis, 1993; Kalvaitis, 1998; Šiaučiukėnienė, 1998 ir kt.), kurių autoriai siekia atkreipti dėmesį į gabių vaikų ugdymo problemas Lietuvoje. Gabių vaikų vidinės motyvacijos įtaką jų pasiekimams tyrinėjusi Almonaitienė 1997 metais VDU apgynė disertaciją "Moksleivių kūrybingumo psichologiniai veiksniai". ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-01
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai3 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis21.93 KB
AutoriusRenata
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasLekt. A.Žarienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Gabiu vaiku ugdymas (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Lekt. A.Žarienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą