Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialinės aplinkos įtaka asmens socializacijos procese
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinės aplinkos įtaka asmens socializacijos procese

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Socializacijos mikroveiksniai. Asmenybės socializacijos mezo ir makroveiksniai. Žmogaus socializavimasis aplinkoje. Socialinės aplinkos įtaka Kuršėnų globos namuose. Išvados.

Ištrauka

Socialinės aplinkos įtaka asmens socializacijos procese yra labai svarbi. Žmogus veikia aplinką, o ši nuolat veikia žmogų.
Socialinis požiūris į žmogaus ir aplinkos sąveiką yra ir pedagogikos esminis posūkis, nes žmogus suvokiamas kaip atvira, istoriškai besikeičianti sistema, o ne kaip abstraktus, nuo konkrečių socialinių, istorinių aplinkos sąlygų atitrūkęs objektas.
Socialinė pedagogika padeda žmogui gerai pažinti save ir aplinką, orientuotis aplinkoje ir pačiam reguliuoti savo santykius su grupe, visuomene.
Žmogų veikia aplinka įvairiuose amžiaus tarpsniuosniuose: nuo ankstyvosios vaikystės iki pensijos. Teigiama socialinės aplinkos įtaka ypač reikalinga beglobiams vaikams, kuriems reikia šilumos, veiklos, bendravimo, kad vaikų globos namai jiems primintų tikrus namus.
Šio referato tikslas - išanalizuoti kokios turi įtakos socialinė aplinka asmens socializacijai, kiek ji yra reikšminga.


J. Leliugienė (1997) teigė, kad "šeima yra svarbiausias socializacijos institutas, nes joje žmogus ateina į šį pasaulį, vystosi, miršta.
Šeimos skiriasi tuo, koks yra socializacijos mechanizmų turinys. Yra šeimų, kuriose tėvai stengiasi ne tiek "formuoti" vaiko asmenybę, kiek padėti jam individualiai vystytis, siekia emocinio artumo, supratimo. Kitose šeimose vaikas ruošiamas gyvenimui ugdant jo valią, mokant reikalingų ir naudingų dalykų. Visose šeimose vaikai geriau ar blogiau ugdomi, tačiau yra daug tokių šeimų, kuriose vaikai ne tik neprižiūrimi, bet auga antisocialinėje, kriminogeninėje aplinkoje.
Šeimoje vyksta ne tik vaikų, bet ir suaugusiųjų socializacija. Nuo šeimos didele dalimi priklauso, kaip vyksta fizinis, emocinis ir socialinis žmogaus vystymasis visą gyvenimą.
Labai reikšmongos paauglių ir jaunuolių socializacijai yra bendraamžių grupės. Paaugliai ir jaunuoliai tuo pačiu metu priklauso keletui grupių, kuriose elgesys gali smarkiai skirtis.
Mikrosociumas – tai artimiausia žmogui erdvė ir socialinė aplinka, betarpiškai veikianti jo vystymąsi. Kaimo vietovėse, mažuose miestuose mikrosociumas sutampa su tos gyvenamosios vietos ribomis, didesniuose miestuose – mikrorajonais.
Mikrosociumą charakterizuoja tokie socializacijos mazoveiksniai, kaip etnokultūrinės, regioninės sąlygos ir gyvenvietės tipas konkrečios gyvenamosios vietos sąlygomis.
Mikrosociumo poveikis konkretaus žmogaus socializacijai priklauso nuo jo įsitraukimo į tos gyvenamosios aplinkos veiklą. Tas aktyvumas didesnis mažose gyvenvietėse. Dideliuose miestuose aktyvesni mažiau išsilavinę gyventojai. Labiau išsilavinę, socialiai aprūpinti žmonės mikrosociumo veikloje beveik nedalyvauja.
Auklėjimo institutai yra visuomenės dirbtinai sukurti socializacijos mikroveiksniai. Per auklėjimo institutų sistemą visuomenė ir valstybė stengiasi viesiems visuomenės nariams sudaryti vienodas sąlygas jų potencialių galimybių realizavimui, poreikių patenkinimui.
Socializacijos procese auklėjimo institutų poveikis yra dvejopas. Iš vienos pusės juose vyksta kontroliuojamas socialinis ugdymas, iš kitos - jie, kaip ir visos žmonių bendrijos, veikia žmones stichiškai, nes kiekviename žmonių ugdymo institute yra narių tarpusavio sąveika, kuri gali sutapti su to instituto veiklos tikslais bei normomis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-09
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis14.25 KB
AutoriusSimona
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialines aplinkos itaka asmens socializacijos procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • 1 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą