Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kūrybiškumo ugdymas, formuojant elementarius matematinius vaizdinius priešmokykliniame amžiuje
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Kūrybiškumo ugdymas, formuojant elementarius matematinius vaizdinius priešmokykliniame amžiuje

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Kūrybiškumo samprata. Priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumas. Kūrybiškumo galimybės matematiniame ugdyme. Matematinių vaizdinių formavimas priešmokykliniame amžiuje. Žaidimas kaip vienas kūrybingiausių matematinės veiklos formų. Praktinė. Išvados.

Ištrauka

Labai svarbu pradėti ugdyti vaiko kūrybiškumą jau ikimokyklinėse įstaigose ir priešmokyklinėse grupėse, o vėliau taip pat ir mokykloje.
Psichologai, filosofai, sociologai, pedagogai ir kitų mokslų atstovai jau seniai tiria kūrybiškumo reikšmę asmenybei ir visuomenei. Psichologus pirmiausia domina kūrybinio mąstymo dėsningumai ir kūrybiškos asmenybės ugdymo problema. Nustatyta, kad kūrybinė veikla yra ne koks nors išskirtinis reiškinys, o daugeliui žmonių būdinga savybė.
Remiantis užsienio ir mūsų šalies pedagogų, psichologų patirtimi, galima teigti, kad pagrindinė kūrybiškumo ypatybė – originalumas, o pagrindinė kūrybiškos asmenybės ugdymo sąlyga – žmogaus laisvė, ją įtakojantis smalsumas, iniciatyva, veiklumas, kūrybiškas ir kritinis mąstymas.
Matematika kaip ir kalba, veikia visas vaiko patyrimo sritis, nes jos sąvokos lydi kasdieniniame gyvenime. Kūrybiškai parinktos matematinės užduotys aktyvina vaikų mąstymą, brandina jų asmenybę, suteikia vaikui galimybę integruotis visuomenėje.
Elementarūs matematikos vaizdiniai, dar įgyti ikimokyklinėse įstaigose ir priešmokyklinėse grupėse, aktyvina ne tik vaiko protines galias, vaizduotę, dėmesio pasiskirstymą, bet yra būtini jo praktinei veiklai, sėkmingam aplinkos pažinimui bei pasirengimui mokyklai. (http://www.vadovelis.lt/darbai/lt/visos_kategorijos/visi_tipai )
Referato tikslas. Priešmokyklinių grupių auklėtojų, kūrybiškai formuojamų matematikos vaizdinių analizė.
Uždaviniai:
• Išanalizuoti mokslinę ir didaktinę medžiagą.
• Atskleisti priešmokyklinių grupių vaikų kūrybiškai ugdomų ir diegiamų matematikos vaizdinių turinį.


Kūrybiškumą - psichologijos mokslas apibrėžia kaip "sugebėjimą kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai, greitai orientuotis probleminėje situacijoje, lengvai rasti netipiškus sprendimus". ( Psichologijos terminų žodynas, 1993).
Jonynienė teigia, jog kūrybiškumas – tai daugeliui žmonių būdinga savybė. Kūrybiškumo procese naujo kūrimas gali būti paremtas vaizduote arba mąstymo operacijomis. Kuriant naujus modelius, neišvengiamai naudojamasi jau įgytomis žiniomis, tačiau jos naujai komponuojamos, modeliuojamos ar siejamos, t. y. arba ankstesnis patyrimas pritaikomas naujoms situacijoms, arba sukaupta informacija papildoma naujais kintamaisiais. Bet kuriuo atveju, kūrybiškumu siekiama naujo, originalaus rezultato. (Jonynienė V., 1987).
Lietuvių tyrinėtojai kūrybiškumą apibūdina kaip asmenybės savybę, padedančią atskleisti naujus dalykus, atrasti naujus raiškos arba problemos sprendimo būdus. Ko nors naujo kūrimas gali būti grindžiamas vaizduotės arba mąstymo operacijomis.
Didžioji dauguma mokslininkų, tyrinėjusių kūrybiškumo fenomeną, išskyrė tokias sudedamąsias dalis:
• divergentinis mąatymas;
• bendrosios žinios, tolerancija neapibrėžtinumui;
• motyvacija;
• sugebėjimas atlikti užduotį;
• specialiosios žinios, sugebėjimai ir įgūdžiai.
A. Petrulytė atkreipia dėmesį į tokius kūrybingos asmenybės bruožus, kaip atvirumas, smalsumas, stiprus kūrybos ir saviraiškos poreikis, darbštumas, didelis emocionalumas, psichinis jautrumas, kritiškumas, polinkis į individualumą, o ne grupinį darbą, asmenybės originalumas, elgesio keistumus, pasitikėjimas savo jėgomis, žaismingą nuostata dirbant, veikla ne dėl rezultatų, o dėl malonumo ir pramogos.
Vaikų kūrybiškumas gali būti ugdomas specialiai organizuojant pedagoginį procesą. Šio tikslo siekti gali būti pradedama anksti – išryškėjus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų pirmiesiems savarankiškumo bei valingo dėmesio požymiams. (Kiliuvienė D., 2004.). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10
Dydis15.12 KB
AutoriusLina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kurybiskumo ugdymas formuojant elementarius matematinius vaizdinius priesmokykliniame amziuje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą