Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Andragogo vaidmuo bendruomenės organizavime
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Andragogo vaidmuo bendruomenės organizavime

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Žmonių neraštingumo problema. Suaugusiųjų švietimas kaip socialinės integracijos priemonė. Suaugusiųjų švietimo įstatymų įtaka bendruomenės stiprinimui. Andragogas – bendruomenės ugdytojas. Andragogas kaip įgaliotojas. Bendravimo santykių palaikytojas. Andragogas-ryšio palaikytojas. Besimokantysis suaugęs. Nuolatinio mokymosi įtaka socializacijai.

Ištrauka

Lietuvoje suaugusiųjų švietimas nėra nauja idėja – turime gilias, J. Valančiaus laikus siekiančias tradicijas. Bet terminas andragogas - beveik visai nepažįstamas. Štai – pedagogas – aišku – moko vaikus, o andragogas – moko suaugusiuosius – dar nauja. Šiuo metu jau pakankamai daug valstybinių, nevyriausybinių bei privačių institucijų užsiima suaugusiųjų švietimu. Pamažu, bet vis dėlto formuojasi suaugusiųjų švietimo politika, didėja valstybės institucijų ir politikų dėmesys šiai švietimo sričiai visais lygmenimis: nacionaliniu, regioniniu, bendruomeniniu.
Taigi šiuo metu į švietimą pradėta žiūrėti kaip į itin svarbią valstybės gyvenimo sritį, pagrindinį tautos prioritetą, kadangi tobulėjant žmogui kaip asmenybei, kaip neatskiriamai visuomenės daliai, tobulėja pati visuomenė. Švietimo įstaigos yra jautrios išorinei aplinkai, kadangi jų veiklos pokyčiai priklauso nuo visuomenės, valstybės, besimokančiųjų reakcijos, į tai reikia atsižvelgti priimant sprendimus, susijusius su suaugusiųjų švietimu.
Savo darbe sieksiu apibūdinti andragogo įtaką bendruomenės kūrimuisi suaugusiųjų mokymosi centruose.

Raštingumas reiškia žmogaus sugebėjimą komunikuoti. Tačiau konkretus žmogus gyvena konkrečioje visuomenėje. Tai jo raštingumas vertinamas toje visuomenėje kurioje jis gyvena, todėl raštingumo įvertinimas priklauso ne tik nuo žmogaus žinių ir sugebėjimų, bet nuo visuomenės raidos lygio bei visuomenės reikalavimų. "Raštingumu reiktų laikyti žmogaus sugebėjimą komunikuoti priimtomis priemonėmis bei nustatytu lygiu tos visuomenės socialinėje terpėje, kurios narys jis yra" (Lyginamoji edukologija 1997, 28p.)
JAV yra nustatyta ką turi mokėti raštingas žmogus. Šiuolaikiniam žmogui neužtenka mokėti skaityti, rašyti ir skaičiuoti, keliami kur kas didesni reikalavimai kaip pvz: mokėjimas elgtis su įvairia dokumentacija. Taigi JAV realizuojama daug labai įvairių raštingumo programų, pradedant neraštingumo likvidavimo ir baigiant raštingumo gerinimo programa. Daugelį programų finansuoja valstybė, kitas biznio žmonės ar profesinės sąjungos.
Lietuvoje nėra tiksliai nusakyta ką reiškia "mokėti skaityti, rašyti ir skaičiuoti".
Pagal švietimo dokumentus reikalaujama mokytis iki 16 metų, bet nereikalaujama išsilavinimo lygio, nors Lietuvoje yra įvestas privalomas 9-ių klasių išsilavinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis14.08 KB
AutoriusMilda
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Andragogo vaidmuo bendruomenes organizavime [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą