Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ugdymo pedagogika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ugdymo pedagogika

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Amžiaus tarpsnių periodai. Mokinių individualios skirtybės. Paauglystės ir jaunystės amžių skirtumai. Esminiai amžiaus bruožai. Gero mokinio modulis. Mano asmenybė. Mokytojo pašaukimo ypatumai ir priedermės. Mokytojo gebėjimai. Mokytojo kultūros bruožai. Svarbiausi mokyklos gyvenimo momentai. Kas rašoma literatūroje apie mokyklos gyvenimą. Veiksniai įtakojantys mokyklos gyvenimą. Kodėl reikia rūpintis ugdomuoju mokyklos gyvenimu. Kodėl svarbu rūpintis kultūringa individualybės saviraiška. Netinkamo elgesio pavyzdžiai.

Ištrauka

Kūdikystė – iki 1 metų.
Ankstyvoji vaikystė -1-3 metai.
Pirmoji vaikystė -3-6 metai.
Antroji vaikystė -7-10 metai.
Paauglystė -12-15 metai.
Ankstyvoji vaikystė (adolescencija ) -16-18 metai.
Jaunystė , arba ankstyvasis subrendimo amžius -18-21 metai.
Pirmo subrendimo arba pirmasis suaugusiojo amžius -22-25 metai.
Antras subrendimo, arba vidutinysis suaugusiojo amžius – maždaug 36-60-65 metai.
Pagyvenusiojo amžius -61-74 metai.
Senatvė -75-90 metai.
Ilgaamžiškumas -90 ir daugiau metų.

Individualias skirtybes pirmiausia lemia genai, įgimti anatominiai – fiziologiniai pradmenys. Jie veikia fizinį vystymąsi, sveikatą. Genai turi įtakos vaiko struktūros formavimuisi, žmogaus ūgiui, kūno formoms, akių spalvai, pirštų ir kitų odos dalių mikrofiguracijai. Paveldėjimas turi antraeilę reikšmę žmogaus asmenybės formavimuisi, tačiau jis lemia daugelį kūno konstitucijos, elgesio ir santykių ypatumų bei savybių susidarymą. Nuo fizinio vystymosi sutrikimų priklauso tokie individualūs vystymosi skirtumai, kaip regėjimo, klausos ar tiesiog aklumas, kurtumas, darbingumo ypatumai, infatilizmas, kalbos sutrikimai. Smegenų vystymosi defektai sąlygoja protinės veiklos sutrikimą: debilumą, imbecilumą, idiotiją.
Yra nemažai individualių skirtumų tarp silpnai besivystančių moksleivių tai sulėtintas psichinis vystymasis. Esama individualų išsiauklėjimo skirtumų (santykių su kitais asmenimis, charakterio ). Mokinius taip pat skiria temperamento bruožai, nervų sistemos, charakterio ypatumai ir jo akcentuacijos. Pažymėtinos šios charakterio akcentuacijos: hipertimikai (didelis energingumas), distimikai (prislėgta nuotaika), labilūs (nepastovūs), emocionalūs (perdėtu jausmingumu) isteroidinis tipas (linkę save demonstruoti), epileptoidiniai (sadistiški), paranoidiniai (įtarinėjantys, baugūs,linkę susidoroti su kitais), šisoidiniai (susirūpinę savimi, keistuoliai), konformistiniai (prisitaikėliai).
Vaikus, kuriems reikia specialaus dėmesio, specialių auklėjimo priemonių, vadiname sunkiai auklėjamaisiais. Juos galime skiri į nenusižengiančius, nusižengiančius, nusikalstančius.
Įsigilinus į ugdytinio charakteristiką, galima pastebėti trejopas jo struktūras: biologines, psichologines ir dvasines. Šie komponentai labai integruoti, nors kiekvienas iš jų yra autonomiškas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-06
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis20.43 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų19 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasKauno humanitarinis fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ugdymo pedagogika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą