Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bausmės ir nuobaudos pedagoginiame procese
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bausmės ir nuobaudos pedagoginiame procese

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įžanga. Asmenybės formavimasis ir bausmės. Bausmės ir jų klasifikacija. Auklėjimo proceso aspektai. Išvados.

Ištrauka

Klausimas "kas yra bausmė?" nė vienam žmogui nesukelia abejonių. Bausmė - tai veiksmas, iššauktas kažkokio nederamo elgesio, netinkamos veiklos.Tai prevencija blogam elgesiui, normų ir taisyklių nesilaikymui. Bausmė kaip tokia yra neatskiriama žmogaus gyvnimo palydovė – baudžiama už nusikaltimus, taisyklių pažeidimus ir kt.
Į kūno arba fizines bausmes šiais laikais, kitaip nei dar nesenoje praeityje, yra žiūrima su tam tikru nepasitikėjimu ir abejone. Daugelis autorių pripažįsta, jog kūno bausmės dažnai yra tiesiog nežmoniškumo išraiška, nepedagogiškas ir nederamas elgesys ugdant ir auklėjant. Vaiko auklėjimas yra susietas su gausybe rūpesčių bei pastangų. Jis sukelia aibes sunkumų ir klausimų, ką reikia daryti įvairiuose situacijose. Teisybė, yra daug patarėjų, pradedant seneliais ir baigiant ekspertais, bet vis dėlto problemas tenka spręsti tėvams: jų patirtis bei paties vaiko asmenybės požymiai nurodo atsakymus.
Lietuvos mokslinėje literatūroje šia tema kol kas dar nėra labai gausiai kalbama. Daug daugiau tyrinėjimų šia tema yra užsienio šalyse. Šiame darbe pasistengsiu aptarti, kokią vietą vaiko formavimesi užima įvairios suaugusiųjų jam skiriamos bausmės, kokią įtaką jos turi vaiko mąstymui, pagrindinių asmenybės bruožų susiformavimui.

Vaiko asmenybės vystymasis ir formavimasis yra ypač sudėtingas procesas, kurį labai įtakoja ir aplinka. Šioje plotmėje yra svarbu atkreipti dėmesį, kokią įtaką vaiko asmenybės formavimuisi turi įvairios bausmės, kaip suaugusiųjų auklėjimo proceso dalis. Bausmės atsiranda vaiko gyvenime nuo pat mažumės kaip aplinkos jam pateikiamų taisyklių, normų ir uždraudimų, drausminimų forma, išraiška ir lydi beveik visą jo brandos laikotarpį. Nė vienas žmogaus asmenybės formavimosi etapas neapsieina be bausmių – tai kaip amžinas žmogaus palydovas auklėjimo procese.
Alfred Adler savo knygoje "Žmogaus pažinimas" teigia,jog: "auklėjamumas remiasi paprastu faktu – vaiko siekiu įveikti silpnumo būseną, šis siekis ir skatina vaiką ugdyti savo sugebėjimus", kuriuos išugdyti jis gali ir išsiugdo sąveikoje su aplinka, su supančiu jį pasauliu ir žmonėmis. Kiekvienas vaikas auga ir bręsta skirtingoje, individualioje aplinkoje, kiekvieno vaiko gyvenimo sąlygos yra skirtingos, tačiau mokslininkai pabrėžia faktą, jog tam tikri dėsningumai yra bendri, kad ir kaip skirtųsi kiekvieno vaiko auklėjimo sąlygos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis19.94 KB
AutoriusRmX
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDr. Genutė Gedvilienė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bausmes ir nuobaudos pedagoginiame procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Dr. Genutė Gedvilienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą