Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Žmogiškųjų išteklių ugdymo svarba ir nuolatinio mokymo(si) organizavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žmogiškųjų išteklių ugdymo svarba ir nuolatinio mokymo(si) organizavimas

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Žmogiškųjų išteklių mokymas(is)ir ugdymas. Mokymosi būdai. Ugdymas – profesinis tobulinimasis ir kvalifikacijos kėlimas. Švietimo plėtotė Lietuvoje. Besimokančios organizacijos bruožai. Žmogiškųjų išteklių didėjimo tendencijos Lietuvoje. Efektyvios švietimo naujovės Lietuvoje. Žmogiškųjų išteklių funkcijos. Lietuvoje tradicinė ekonomika virsta žinių ekonomika. Žmogiškųjų išteklių mokymo(si) organizavimo problemos ir kryptys. Išvados.

Ištrauka

Šio straipsnio tikslas - įvertinti žmogiškųjų išteklių ugdymo reikšmingumo tendencijas pasaulyje ir Lietuvoje, mokymo(si) poreikius, tobulinimo proceso organizavimo galimybes. Uždaviniai:
1. Nustatyti žmogiškųjų išteklių ugdymo reikšmingumo tendencijas.
2. Identifikuoti mokymosi ir ugdymo sampratas bei bruožus.
3. Įvertinti žmogiškųjų išteklių mokymo(si) organizavimo problemas ir kryptis. 4. Nustatyti mokymo(si) poreikių tyrimo nuoseklumą (etapiškumą). Metodai: mokslinės literatūros analizė ir metaanalizė.
Straipsnyje akcentuojama žmogiškųjų išteklių ugdymo svarba, nes ateities darbo rinkoje pagrindiniai konkurencijos veiksniai bus žinios ir kompetencija. Todėl žmogiškųjų išteklių mokymo(si) tendencijos pasaulyje ir Lietuvoje didės. Kadangi ugdymas - plati sąvoka, apimanti ne tik mokymą, bet ir asmenybės tobulinimą, profesinės kvalifikacijos kėlimą, tai žmogiškųjų išteklių nuolatinio mokymo(si) ir ugdymo(si) sistemų organizavimas ir valdymas yra sudėtingas procesas. Šiame straipsnyje atskleidžiamos sampratos, aktualijos, analizuojami nuolatinio mokymo(si) poreikių tyrimo etapai, organizavimo bei valdymo specifiniai aspektai naujo tipo besimokančioje organizacijoje.

Literatūroje aptinkama daug mokymo(si) apibrėžimų. Mokymas(is) - tai į darbą orientuotas procesas, kuriuo siekiama suteikti darbuotojams žinių ir įgūdžių, reikalingų efektyviai vykdyti konkrečias pareigas. Mokymą(si) suprantama kaip žinių ar įgūdžių įgijimą konkrečiai veiklai ar užduočiai įvykdyti. Tokio mokymosi poreikį galima apibūdinti kaip poreikį saugiai ir efektyviai naudoti įrenginius gamybos procese. Mokymas reikalingas dabartiniu metu atliekamam darbo lygiui palaikyti ir gerinti.
1.1 Mokymosi būdai. B. Leonienė (Leonienė, 2001) skiria organizacinį, eksploatacinį ir inovacinį mokymąsi. Organizacinis mokymasis - tai procesas, per kuriį organizacija įgyja ir naudoja žinias, elgesio būdus ir vertybes. Jis vyksta visuose organizacijos lygiuose - tarp individų ir grupių visos organizacijos sistemos mastu. Organizacinis mokymasis yra jos išlikimo, potencialo stiprinimo būdas, įgalinantis organizaciją geriau keistis ir pasinaudoti naujomis galimybėmis . Eksploatacinis mokymasis - tai nusistovėjusių požiūrių, metodų ir taisyklių visuma, reikalinga primti sprendimus, kai situacija mažai kinta. Jis skirtas palaikyti jau egzistuojančią ir nusistovėjusią sistemą. Inovacinis mokymasis leidžia imtis nuolatinių permainų, atsinaujinti, keisti struktūrą ir formuoti naują problemą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-27
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis20.54 KB
AutoriusRasa
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDanutė Klokmanienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasMedicinos ir socialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zmogiskuju istekliu ugdymo svarba ir nuolatinio mokymo(si) organizavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Danutė Klokmanienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą