Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Idealaus mokytojo modelis (3)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Idealaus mokytojo modelis (3)

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Sėkmingas mokymas. Idealaus mokytojo savybės. Mokytojo savybės trukdančios mokiniams. Išvados.

Ištrauka

Ideali mokykla būna tuomet, kai mokiniai bėga į mokyklą, o ne iš jos, kai jie patys prašo namų darbų, o ne jais skundžiasi. Tokiame švietime, mokytojų klausomasi, jie vertinami ir gerbiami. Taip pat būtų įgyvendinama partnerystės vizija – kur mokytojai gali mokytis ir dirbti su mokiniais, o ne juos mokyti. Ir tokia, kur mokytojai, mokiniai, tėvai ir mokyklos vadovybė dirba kaip komanda, dalijasi mintimis, palaiko vieni kitus ir mėgaujasi malonumu (ne našta) padėti mokiniams kokybiškai mokytis. Kad ši svajonė išsipildytų bent iš dalies, reikia pedagogui pradėti nuo savęs, reikia suprasti koks jo, kaip švietėjo vaidmuo, ko jam reikia ir ką galima pradėti daryti, kad mokymas būtų veiksmingas jam pačiam ir besimokantiems. Iš esmės švietimas yra menas, ir mokytojas išreiškia aukščiausią šio meno supratimą neleisdamas į jį įsibrauti rutinai ir apsnūdimui. Taigi koks turi būti tas mokytojas, kad padėtų sukurti tobulą švietimą?

Mokymo jau nepavadinsi saugiu, patogiu ar lengvu darbu. Prieš daugelį metų pradinių klasių mokytojams tereikėjo begalinės meilės ir noro mokyti, vidurinių mokyklų mokytojams tereikėjo sugebėti skaityti paskaitas. Kita vertus pradinių klasių mokytojams iki šiol reikalinga meilė, bet tai beveik viskas kas nepasikeitė. Mokyti dabar daug sunkiau, nei kada nors. Tai pavojingas darbas, nes norėdami dirbti sėkmingai, mokytojai turi susidurti su įvairiausiomis idėjomis, sistemomis ar santykiais, kurie netinka jų asmeniniam ar profesiniam gyvenimui. Tai darbas, kuriam gyvybiškai būtini nuolatiniai atradimai. Šis intensyvus ir įtemptas darbas reikalauja rodyti dorumo, meilės, atsidavimo ir išmanymo pavyzdį.
Šių dienų mokytojui tenka didelė atsakomybė, kadangi jis tampa daugelių sričių atstovas: tai ir žinių teikėjas, tam tikras vaikų psichologas, auklėtojas, iniciatorius bei organizatorius, nuolat tobulėjantis, o iš dalies ir menininkas, mokąs kūrybingai bei dominančiai pateikti žinias. Gero mokytojo pareiga - sekti gyvenimo pasikeitimus bei pažangą, iškilusius naujus klausimus pasižymėti ir juos atitinkama forma perteikti mokiniams. Todėl reikia kasmet savo dėstomą medžiagą paįvairinti, atnaujinti.
Mokyme labai svarbus yra kritinis mąstymas. Pabrėžiama, kad kritinis mąstymas yra sėkmingo mokytojų darbo su mokiniais laidas. Tai nuolatinis procesas mokytojo pažinimo sferoje. Visų pirmą, tik pats kritiškai mąstantis mokytojas gali padėt mokiniams ieškoti sprendimo išsamios ir pakankamai gilios analizės būdu, remiantis kuo daugiau šaltinių. Juk kritinio mąstymo bruožai - aiškumas, tikslumas, taiklumas, adekvatumas, gilumas, įvairiapusiškumas. Svarbu, kad mokymasis būtų grindžiamas ne žinių reproduktyvumu (atkartojimu), bet jų interpretavimu, (analize, kritišku vertinimu). Kritinis mąstymas - bene pagrindinė užduotis, kuri yra reikalaujama bei vykdoma mokytojų. Taigi, šiuolaikinis idealus mokytojas gali suvokti (privalo suvokti) savo profesinę veiklą kaip mokinių kritinio mąstymo įdiegimas, mokėjimas logiškai mąstyti, o ne sausai atgaminti teksto gabalą, bei po kurio laiko pamiršti jį. Sėkmingai dirbantis mokytojas atsižvelgia į mokinį. Jei mokinys domisi motociklais, mokytojas kokiu nors būdu gali susieti mokymo medžiagą su motociklais. Kai mokiniai imasi atsakomybės už savo mokymąsi, išmoksta mokytis ir mėgaujasi mokymusi, ilgainiui mokytojo darbas tampa lengvesnis. Taigi gaunama dviguba nauda. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-05
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis14.19 KB
AutoriusEvaldas
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas12
Failo pavadinimasMicrosoft Word Idealaus mokytojo modelis (3) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • 12 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą