Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Šiuolaikinio mokymo metodai
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Šiuolaikinio mokymo metodai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Šiuolaikinio mokymo metodai. Metodai, kuriuose vyrauja mokytojo vaidmuo. Metodai, kur akcentuojama mokinių veikla. Aktyvūs mokymo metodai. Išvados.

Ištrauka

Vykstant pokyčiams visuomenėje, šiandien mes vis dažniau susiduriame su įvairiomis problemomis, kurios paliečia ir įtakoja visą švietimo sistemą, jos darbą. Šiuo metu nemažai dėmesio yra skiriama visam švietimui, jo kaitai: koreguojami ir taisomi įstatymai, ruošiami įvairūs projektai, vykdoma tam tikra švietimo politika, nes švietimas – tai veikla, kuria siekiama suteikti kiekvienam asmeniui visaverčio savarankiško gyvenimo pagrindus ir padėti jam nuolatos tobulinti įvairius savo sugebėjimus. Švietimas – tai asmens, visuomenės ir valstybės ateities kūrimo būdas, kuris grindžiamas daugeliais svarbiais dalykais, t.y. žmogaus nelygstamos vertės, jo pasirinkimo laisvės, dorinės atsakomybės pripažinimu, demokratiniais santykiais, šalies kultūros tradicijomis. Todėl labai svarbu, kad visa švietimo sistema ir veikla būtų gerai suplanuotos ir organizuotos, neatsiliktų nuo dabartinio, greitai vykstančio kaitos proceso, nes tik nuo to priklauso teikiamo mokslo kokybė. Juk mokykla vis labiau atsiveria visuomenei ir gyvenimui, o taip elgtis ją skatina įvairūs kintantys visuotiniai veiksniai. Pedagogai privalo tobulinti mokymosi visą gyvenimą kompetenciją, ugdyti informacinius gebėjimus, keisti mokymo procesą, naudoti kuo daugiau įvairių šiuolaikinio mokymo metodų ir priemonių.
Šio darbo tikslas – paanalizuoti šiuolaikinio mokymo metodus, kurie ne tik suteikia žinių, lavina mokėjimus ir įgūdžius, bet ir skatina mokinių savarankiškumą, kūrybiškumą, moko juos bendrauti, pažinti save ir pasaulį.

Šiuolaikinio mokymo tikslas – mokyti vaikus taip, kad padėtume jiems kuo daugiau išmokti. Todėl labai svarbu yra pažinti kiekvieno besimokančiojo emocinius ir praktinius poreikius, mokėti taikyti įvairius mokymo metodus ar mokymosi strategijas, rengti ir naudoti edukacines priemones, planuoti pamokas, didinti jų efektyvumą.
Planuodamas pamoką mokytojas turi gerai viską apgalvoti: kaip vyks pamoka, kokius metodus ir priemones naudos, kokias užduotis pateiks pamokos metu, o kokias skirs atlikti namuose. Todėl kiekvienas mokytojas turi išmanyti metodų įvairovę ir paskirtį, t.y.:
- kokie yra mokymo metodai;
- kokie šių metodų privalumai ir trūkumai;
- kokiu tikslu kiekvienas jų taikytinas;
- kaip juos praktiškai taikyti.
Šiuolaikinio mokymo metodų ir mokymosi veiklos pasirinkimas priklauso nuo daugelio dalykų: pamokos tikslų, mokymosi aplinkos, turimų priemonių. Be to, parenkant metodus visada reikia pagalvoti apie tai, ar jie padės užvaldyti mokinių dėmesį, t.y. ar pajėgsime juos sudominti. Tokiu atveju K. Paterson pataria atkreipti dėmesį į šiuos veiksnius:
1. Mokyti: sąlygoti mokėjimą veikti; vadovauti; nurodyti pavyzdžiu ar patirtimi; sieti, kad būtų žinoma ir suprantama.
2. Vaidinti: atlikti tam tikrą funkciją; sukelti įspūdį; dramatiškai pateikti.
3. Linksminti: nukreipti, nuteikti, nuteikti ar įtraukti mokinius taip, kad jiems tai patiktų ir būtų įsimintina.
Taip pat labai svarbu atsižvelgti ir į pačius mokinius (t.y. kokie metodai ar veikla jiems labiausiai patinka, koks jų mąstymo būdas, kaip jie apdoroja gautą informaciją, ar mokydamiesi galės išnaudoti savo galimybes ir pan.), emocinį klimatą klasėje. Svarbu nepamiršti ir kokius metodus taikėme prieš tai, ar jie leido pasiekti užsibrėžtų tikslų ir uždavinių. Juk gerai ir tinkamai parinkti metodai padeda mokiniams geriau suprasti ir įsiminti naujas žinias, skatina aktyviai taikyti gautas žinias praktikoje, formuoti konstruktus (t.y. kaip teigia S. Papertas konstruoti patikimas išvadas, grindžiamas savo pačių sąveika su pasauliu), plačiau paskleisti informaciją smegenyse, naudotis didesniu jutimų ar mokymosi būdų kiekiu, be to ugdo mokinių savarankiškumą, kūrybiškumą, kurie skatina jų asmeninį tobulėjimą, padeda atrasti naujus problemų sprendimo būdus, t.y. parenkant metodus mokytojai turi remtis ir logika, psichologija bei kitais mokslais, nes mokymo procesas sprendžia ne vien pažinimo, bet ir sudėtingus asmenybės formavimo uždavinius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-24
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis14.3 KB
Autoriusbrigitasaulute
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasprof. M. Barkauskaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Siuolaikinio mokymo metodai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 1 Klasė/kursas
  • prof. M. Barkauskaitė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą