Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų rizikos grupės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų rizikos grupės

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132
Aprašymas

Žmogus. Svarbiausios gyvenimo institucijos ir žiniasklaida. Tai ne tik gražus žodis, tai ir mūsų gyvenimo esmė – šeima. "Mokykla mūs vaikus pasitinka linksmai". "Žodis paukščiu išlekia, vilku sugrįžta". Trumpa vaikų rizikos grupių apžvalga. Paauglys ir šeima. Suicidiniai paauglio polinkiai. Gatvės vaikai. Svarbiausios vaikų problemos. Mokyklos fobija. Elgesio sutrikimai vaikystėje ir paauglystėje. Emocinė prievarta. Seksualinė prievarta bei išnaudojimas. Prekyba vaikais. Savižudybės. Prevencinė veikla. Pagalba. Svarbiausios sąvokos.

Ištrauka

Žmogus yra laimingas, galėdamas pasukti gyvenimą savo keliu; laimingas, nes gali mėgautis kiekviena gyvenimo akimirka; laimingas, nes supranta, myli, jaučia girdi; laimingas, nes yra reikalingas; laimingas, nes gali apkabinti, paguosti vaiką, kad gali kartu ir pasidžiaugti, ir ašarą nušluostyti; laimingas, nes turi draugų. Jis paprasčiausia laimingas, nes jis – ŽMOGUS.
...Mažieji draugai gyvena tarp mūsų. Jie koreguoja mūsų požiūrį į gyvenimą, vienai akimirkai sugrąžina į vaikystę. Ak, kaip norėtųsi jiems padovanoti linksmą, nerūpestingą vaikystę! Tik gyvenimas dabartiniame pasaulyje sudėtingas, kartais atrodo be ribų. Norėdamas išgyventi, kiekvienas elgiasi taip kaip nori, nes jam galima: kartais vieni kitus žemina. Taip norisi sukurti pasaulį – geresnį nei šis – be karo, smurto, apgaulės, neapykantos, be vaikų ašarų, išnaudojimo. Ar tai blogai? O gal visa tai utopija? – Manau, kad ne. Tik mažai žmonių, kurie stengtųsi tai daryti, - daugelis tik daug kalba, bet nieko nedaro.
Tik labai nedaug reikia, kad pasikeistų pasaulis – lašo atsakomybės už augančią kartą, už savo elgesį, žodžius, mintis; reikia supratimo, meilės žmogui – vaikui, šypsenos.
Kas yra vaikas? – Visų pirma, jis – individualybė; tai yra žmogus su savo nuomone, jausmais, norais, poreikiais. Šiam žmogučiui reikalingas nuolatinis mūsų – suaugusiųjų dėmesys, tačiau neperdėtas, mūsų nuoširdus patarimas, parama, pagalba.
Jei mes taip kruopščiai ir su meile atliktume savo pareigas vaikams, tai dabar nebūtų tiek daug nelaimingų vaikų, tiek daug juos kamuojančių rūpesčių ir dėl viso to mums nereikėtų sukti galvos, ką ir kaip padaryti, kad to ar ano nebūtų.
O dabar prieš mus mūsų nerūpestingo, neatsakingo gyvenimo rezultatas – rizikos grupės vaikai, kuriems reikalinga neatidėliotina pagalba jau nuo šios minutės.
Rizikos grupei priskiriami vaikai (žiūrėti:1 pav):
• Kurie atliko bausmę auklėjimo ir drausmės institucijose arba kuriems bausmės vykdymas atidėtas;
• Vaikai, padarę teisės pažeidimų, fiksuotų vidaus reikalų institucijose;
• Vaikai, turintys pedagoginių nuobaudų, fiksuotų mokyklos dokumentuose;
• Vaikai, turintys pedagoginių nuobaudų, fiksuotų ugdymo įstaigos dokumentuose;
• Vaikai, turintys asocialaus elgesio požymių tėvų prašymu ir klasės vadovo pritarimu;
• Vaikai, gyvenantys ypač sunkiomis materialinėmis sąlygomis, kurios gali skatinti deviantiškumą;
• Beglobiai, valkataujantys, šiukšlynų, disfunkcinių šeimų vaikai;
• Vaikai, patyrę ar patiriantys prievartą.
[G. rtimaisia, " Socialinė pedagogika", 2000m.,psl.:168]

Kiti autoriai rizikos grupės vaikus apibūdina kitaip (žiūrėti: 2pav.):
• Tai vaikai, gyvenantys nestabilioje mikro- ir makroaplinkoje, sunkiomis ekonominėmis ir socialinėmis sąlygomis;
• Vaikai, nuolat kenčiantys emocinį, fizinį smurtą, gyvenantys nuolat stresinėse situacijose;
• Vaikai, kurių motinos prenataliniu periodu vedė nesveiką gyvenimo būdą, tai yra: rūkė, vartojo narkotikus, svaiginosi alkoholiu; kurios nuolat patirdavo psichologinį, fizinį smurtą;
• Vaikai, kurių bent vienas iš jo mikroaplinkos bandė žudytis, yra ar buvo narkomanas, alkoholikas, ar sunkių nusikaltimų vykdytojas;
• Vaikai, kurie nelanko jokios ugdymo įstaigos, bėga iš namų ir gyvena gatvėje;
• Paaugliai.
[www.vaikunamas.lt]

Ir visai nesvarbu, kaip mes apibūdinsime šiuos vaikus. Mūsų visų tikslas – individuali ar grupinė pagalba vaikams, norint juos sugrąžinti (žiūrėti 3pav.):
• Į normalų gyvenimo ritmą;
• Į gyvenimą su atsakomybe;
• Į gyvenimą, neperžengiantį teisės normų;
• Į aplinką, propaguojančią sveiką gyvenimo būdą;
• Į draugų, be kvaišalų, alkoholio, cigarečių, būrį.
Tam, kad galėtume suteikti vaikui reikalingą paramą, turime žinoti, kokios problemos jį kamuoja, kokiose socialinėse, ekonominėse sąlygose jis gyvena, kokia jo šeimos dvasinė bei materialinė padėtis ir su kuo jis bendrauja.


Siūlau susipažinti su aplinkos veiksniais, vedančiais prie deventinio elgesio modeliu. Žiūrėti:4-a, 4-b, 4-c pav.
Taip pat jums siūlau apžvelgti problemas, vedančias prie savižudybės. Žiūrėti: 5pav. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-07
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis59.52 KB
AutoriusJolita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasLeikus
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku rizikos grupes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 29 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 1 Klasė/kursas
  • Leikus
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą