Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pavasarinių kalendorinių švenčių galimybės 3-4 klasių muzikinio ugdymo procese
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pavasarinių kalendorinių švenčių galimybės 3-4 klasių muzikinio ugdymo procese

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526
Aprašymas

Santrauka. Įvadas. Ugdomojo pavasarinių kalendorinių švenčių poveikio tyrimas ir jo rezultatai. Tyrimo metodika. Mokinių nuomonės tyrimo rezultatų analizė. Mokytojų nuomonės tyrimo rezultatų analizė. Išvados. Pasiūlymai. Priedas (1).

Ištrauka

Nūdienos ugdymo teorija ir praktika orientuojama į savarankiškos, nepriklausomos, laisvos ir lanksčios asmenybės ugdymą. Šiame kosmopolitiniame amžiuje, vaikų gyvenime didelę vietą užima kompiuteriniai žaidimai, žiaurūs filmai, vaikai skaito mažiau pasakų, kiti visai nebeskaito,tas labai atsiliepia ir vaiko kūrybiškumui. Jis nori turėti greitą rezultatą, mažiau pakantumo turi kruopščiam darbui, skurdesnis vidinis pasaulis. Manau ateity tos problemos bus dar ryškesnės. Senieji papročiai, kalendorinių švenčių dainos ir apeigos, visa kultūra ir iš protėvių paveldėta prigimtis yra dirva, kurioje auga vaikų sielos medžio šaknys. Tad muzikos pradinių klasių mokytojams tenka didžiulis darbas vystyti vidinį vaikų pasaulį, ir jei šis darbas nebus dirbamas, tai neišvengiamai kils individualios estetikos, dorovės problemos. Tyrimai parodė kalendorinių švenčių informacijos nepakankamumą muzikos mokymo dokumentuose, bei pamokose.
Tema: Pavasarinių kalendorinių švenčių galimybės 3- 4 klasių muzikinio ugdymo procese.
Tyrimo tikslas – tirti pavasarinių kalendorinių švenčių panaudojimo galimybes 3- 4 klasėje.
Uždaviniai: Apžvelgti pavasarinių kalendorinių švenčių raidą Lietuvoje, apžvelgti 3 – 4 klasės muzikos vadovėlius, standartus bei programas, tirti pavasarinių kalendorinių švenčių estetinio lavinimo įtaką ir panaudojimo galimybes 3 – 4 kl. mokiniams, nustatyti pedagoginius veiksnius, darančius įtaką pavasarinių kalendorinių švenčių tradicijų puoselėjimui .
Metodai: mokslinės literatūros analizė, apklausa raštu, dokumentų analizė.
Kontingentas: atlikta mokinių ir mokytojų apklausa., Klaipėdos miesto N vidurinėse mokyklose. Buvo apklausta 70 respondentų, iš jų 25 trečios ir 25 ketvirtos klasės mokiniai, 20 pradinių klasių mokytojų.
Tyrimo rezultatai atskleidė, jog pradinio ugdymo įstaigose organizuojamuose pamokose pavasarinių kalendorinių švenčių panaudojimo galimybės išnaudojamos nepakankamai. Pastebėta, kad vaikų įsiraukimas į etninį dainavimą, laipsnis kyla priklausomai nuo vaikų amžiaus. Keičiantis požiūriui, atsiradus naujoms perspektyvoms, pedagogas turi pavasarinių kalendorinių švenčių ugdymo procesą paversti mokiniams patraukliu, įdomiu ir prasmingu užsiėmimu, pasitelkiant šiuolaikine muzikos stilių įvairovę, įgalinančia puoselėti mokinių tautiškumą, dorines vertybes.


Etninė kultūra – plačios apimties sąvoka. Į ją sutelpa tautodailė, rengimosi tradicija, kalba ir tarmės, dainos, šokiai, muzika, tautosaka, kalendorinių švenčių šventimas, senojo protėvių tikėjimo apeigos. Manau, kad kiekvienam kraštui yra svarbu išlaikyti savo etninį savitumą, didžiuotis juo. Be šito jausmo žmogus negali jaustis visaverčiu. Į liaudies kūrybą ne visada buvo žiūrima kaip į vertybę, kažkada ji laikyta "niekais",atgyvena. Susidomėjimas tautosaka Europoje padidėjo XVIII amžiuje. Ją imta užrašinėti, publikuoti. Dėmesys lietuvių liaudies dainoms radosi pradėjus tyrinėti lietuvių kalbą. Mažosios Lietuvos evangelikų kunigas Pilypas Ruigys 1747 m. parašė Lietuvių kalbos žodyną, į kurį įdėjo tris dainas – kalbos senumui ir skambumui pailiustruoti.
Tautosakos kūriniai, ypač dainos, būdavo atliekamos tam tikru metu, tam tikroje situacijoje, susijusios su gamtos ciklu ir su žmogaus darbų tikslu bei asmeninio gyvenimo įvykiais. Dėl to dainos skirstomos į tokias temines grupes kaip darbo dainos, vestuvių dainos, kalendorinių apeigų...Mažesnes grupes sudaro jaunimo, vaikų, meilės dainos ir kitos. Dainuojant kalendorines dainas tikimąsi gauti gerą derlių arba patirti kitą sėkmę. Skirstomos į du kalendorinių švenčių ciklus: rudens- žiemos ir pavasario- vasaros.
Apie kalendorines šventes konkretesnės medžiagos randama nuo XIX a. pirmosios pusės. Jas plačiai nagrinėja daugelis žinomų Lietuvos etnografų: B. Buračas, J. Balys, A. Vyšniauskaitė, P. Dundulienė, S. Skordenis. Šių autorių manymu į kalendorinių švenčių ciklą įeina šventės, kurios kasmet pasikartoja tuo pačiu metu ar panašiu laiku, atspindi gamtos kaitos ir žmonių darbų ritmą. Tai Kūčios, Kalėdos, Užgavėnės, Velykos, Joninės, Vėlinės. Tačiau muzikos mokymo dokumentuose, bei vadovėliuose informacijos mažai.
Nuo pat lopšelio per visą vaikystę žmogų lydi tautosaka. Tai įvairios lopšinės, rėkavimai ir lingavimai, dainos ir pasakos. Anot J. Kudirkos "Tautosakoje keliamos ir propaguojamos dvasinės vertybės yra visada aktualios ugdant jauną žmogų, jo asmenybę."( Kudirka,1991,p.3).
Kosmopolitiniame amžiuje vis mažiau vietos yra skiriama tautosakai, dainavimui, saviraiškai. Norint suvokti liaudies dainos turinį, meninį savitumą, būtina žinoti apie jos atsiradimo ir atlikimo aplinkybes. Todėl šio darbo aktualumą galima apibrėžti kaip siekį sudominti vaikus tautosaka, taip pat ugdyti estetiką ir dorovę. Pasak Z. Rinkevičius " Liaudės muzika gyvenime atlieka daug įvairių funkcijų. Tai¬¬- estetinė, auklėjamoji, pažintinė, lavinimo, komunikavimo."(1993, p.77)
Darbo tikslas: ištirti pavasarinių kalendorinių švenčių panaudojimo galimybes 3- 4 klasėje.
Uždaviniai:
1. Apžvelgti pavasarinių kalendorinių švenčių raidą Lietuvoje.
2. Apžvelgti 3 – 4 klasės muzikos vadovėlius, standartus bei programas.
3. Tirti pavasarinių kalendorinių švenčių estetinio lavinimo įtaką ir panaudojimo galimybes 3 – 4 kl. mokiniams.
4. Nustatyti pedagoginius veiksnius, darančius įtaką pavasarinių kalendorinių švenčių tradicijų puoselėjimui.
Tyrimo objektas: pavasarinių kalendorinių švenčių dainų panaudojimo galimybės 3 – 4 kl muzikos pamokoje.
Kontingentas: atlikta mokinių ir mokytojų apklausa., Klaipėdos miesto N vidurinėse mokyklose. Buvo apklausta 70 respondentų, iš jų 25 trečios ir 25 ketvirtos klasės mokiniai, 20 pradinių klasių mokytojų.
Darbo problemiškumas: kaip puoselėti ir plėtoti pavasarinių kalendorinių švenčių tradicijas 3 – 4 klasės muzikos pamokose.
Metodai: mokslinės literatūros analizė, apklausa raštu, dokumentų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis24 puslapiai 
Literatūros šaltiniai18
Dydis72.21 KB
AutoriusRolandas
Viso autoriaus darbų11 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasprof. A. Krupavičius
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pavasariniu kalendoriniu svenciu galimybes 3 4 klasiu muzikinio ugdymo procese [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 24 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • prof. A. Krupavičius
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą