Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Žodiniai mokymo metodai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žodiniai mokymo metodai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Žodinių dėstymo metodų bendrieji bruožai. Pagrindiniai žodinio dėstymo metodai. Pasakojimas. Pasakojimo etapai. Aiškinimas. Mokyklinė paskaita. Turinio reikalavimai. Išvados.

Ištrauka

Mokinių auklėjimo ir lavinimo sėkmė priklauso ne tik nuo mokymo turinio, bet ir nuo tinkamo jo perdavimo mokiniams, visų pirma nuo tikslingo mokymo metodų taikymo. Jais siekiama optimaliausių rezultatų, t.y. kad mokiniai, panaudodami kuo mažiau jėgų, energijos ir laiko, sėkmingai įgytų reikalingų žinių, išmoktų savarankiškai jas plėsti ir gilinti.
Mokymo metodai – mokytojo bei jo mokinių veiklos būdai, kuriais mokiniai įgyja žinių, mokėjimų bei įgūdžių; kartu jais plėtojamos ir lavinamos pažinimo galios, formuojama pasaulėžiūra. Mokymas yra dvipusis procesas, tai vadovavimas mokymuisi ir mokymąsis. Mokymo metodai gali būti taikomi pagal mokomosios medžiagos turinį, mokinių išsilavinimą ir amžių. Per pamoką gali būti taikomį įvairūs mokymo metodai, bet gali būti ir taikomas tik vienas metodas, tai žodinis.


Daugelio mokslo žinių šaltinis yra žodis – parašytas ar pasakytas. Žodiniai dėstymo metodai labiausiai reikšmingi tuo, jog juos taikant mokymo medžiagą galima pateikti nuosekliai ir suprantamai, trumpai ir ekonomiškai, specialiai atrinkta ir susisteminta informacija. Todėl mokiniai nesunkiai gali susiformuoti mokslo žinių sistemą. Be to, šie metodai sudaro puikias sąlygas panaudoti naujausią, aktualiausia, ją naujai įvertinti, susieti su gyvenimu, artima aplinka, taip pat atsižvelgti į mokinių patirtį, jų grupės ypatumus.
Žodinis dėstymas gali būti labai įvairus, nes siekiant turtinti šiuos metodus galima lengvai taisyti įvairias mokymo priemones bei metodinius būdus: naudojant įvairią iliustracinę medžiagą, kino fragmentą ar mokomiosios laidos dalį, demonstruoti bandymą, įterpti pokalbį ar diskusinius elementus, klausyti įrašų ir pan.
Itin didelis žodinio dėstymo auklėjamasis poveikis – tinkamai parinkta informacija, gyvas emocingas mokytojo žodis, jo entuziazmas ir šiluma padeda išryškinti svarbiausias bendražmogiškąsias vertybes, įtikinti jų teisingumu. Vadinasi, kūribingai taikant šiuos metodus galima stipriai veikti mokinių psichiką, skatinti geriausių asmenybės bruožų ugdymąsi.
Tinkamai taikomi žodiniai dėstymo metodai gali labai padėti lavinti mokinius, ugdyti jų loginį mąstymą. Mokytojas dėstydamas gali įtikinamai parodyti konkretaus ir abstraktaus, dalies ir visumos, atskirybės ir bendrybės, daiktų ir reiškinių ryšius ir pan. Taip mokiniai mokomi analizuoti ir sintetinti, lyginti, įrodinėti, apibendrinti ir t.t. Ypač reikšminga, jog mokytojo kalba – pavyzdys mokiniams: jie mokosi, kaip reikia pasakoti, apibūdinti, svarstyti, akcentuoti svarbiausius dalykus ir įtikinti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis11.94 KB
Autoriusaukse
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. A. Lukoševičius
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zodiniai mokymo metodai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Doc. dr. A. Lukoševičius
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą