Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ritmavimo užduočių analizė pradinių klasių muzikos vadovėliuose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ritmavimo užduočių analizė pradinių klasių muzikos vadovėliuose

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Muzikos ritmo pajautimo ugdymo svarba žymiausiose muzikinio ugdymo sistemose. Ritmavimo užduočių analizė. Ritmavimo užduočių pasiskirstymas pradinių klasių muzikos vadovėliuose. Ritmavimo užduočių klasifikacija. Ritmavimo užduočių atlikimo bei pateikimo būdai pradinių klasių muzikos vadovėliuose. Išvados.

Ištrauka

Pradinis ugdymas yra vienas iš svarbiausių šiuolaikinės švietimo politikos prioritetų. Pradinio ugdymo turinį apibrėžiančiose bendrosiose programose ir išsilavinimo standartuose [12] mokinių muzikalumo, kūrybiškumo ir emocingumo puoselėjimas iškeliamas kaip vienas esminių muzikinio ugdymo tikslų.
Pradinės mokyklos laikotarpis itin palankus mokinių muzikinių gabumų lavėjimui ir plėtotei. Moksliniai tyrimai rodo, kad vaiko muzikiniai gabumai lavėja iki 9–10 metų, vėliau jie tampa stabilūs ir tokie išlieka visą likusį gyvenimą (Gordon, 1999). Todėl pradinėje mokykloje išlavinti muzikiniai gabumai vėliau nulemia vyresnio amžiaus mokinių muzikinių pasiekimų lygį.
Muzikos pamokų metu mokinių muzikiniai gabumai lavėja pasitelkiant įvairias muzikinės veiklos sritis:dainavimą ir grojimą, kūrybą ir žaidimus, ritmavimą ir solfedžiavimą, muzikos klausymą ir jos nagrinėjimą bei vertinimą.
Muzikos žodyne ritmas [gr. rhytmos] apibrėžiamas kaip "organizuota muzikos garsų trukmės įvairovė, dėsninga bendramačių garsų vienetų slinktis" (Muzikos terminų žodynas, 1975, p. 197). Tai muzikos išraiškos priemonė, lemianti vieną iš esminių muzikos meno ypatumų— judėjimą. Kai kurie autoriai pabrėžia, jog gebėjimas pajausti muzikos ritmą yra vienas iš svarbiausių muzikinių gebėjimų, padedančių suvokti muzikos kūrinių metroritminę sandarą, klausa atpažinti ir atkurti girdimos muzikos ar atliekamo kūrinio ritminę sandarą (Šečkuvienė, 2004).
Be to, lavinant ritmo pajautimą, sudaromos palankios sąlygos pažinti ne tik muzikos savybes, bet ir ugdyti mokinių emocinę kultūrą bei meninį skonį. Todėl ritmo mokymas negali būti savitikslis, o turi būti susietas su klausomų ir atliekamų muzikos kūrinių (arba jų fragmentų) emociniu išgyvenimu. Kiti autoriai teigia, kad įvairūs ritminiai pratimai bei žaidimai lavina mokinių mąstyseną, reakciją, atmintį, ugdo laiko pojūtį (Surgautaitė, 1969).
Žymiausių muzikinio ugdymo sistemų autorių – E. Jaques-Dalcroze (1921; 1930), C.Orff (1950), Z. Kodely (1974), M.Montessori, Sh.Suzuki (1973)- muzikinio ritmo ugdymui skiriamas esminis dėmesys. Pažymėtina tai, kad E. Jaques-Dalcroze muzikinio ugdymo sistema turėjo visybinį pobūdį ir pasižymėjo kompleksiniu poveikiu asmenybei.
Lietuvoje ritmo pajautimo ugdymo problema nemažai tyrinėta (V.Krakauskaitė, 1967; A.Piličiauskas, 1972; A.Katinienė,1988; V.Surgautaitė, 1969; K.Linkevičius, 1990; E.Balčytis, 1974; 1986 1990; Z.Marcinkevičius, 1974; 1989; P.Daugaravičius, 1986; J.Lygutas, 1983; ir kt.). Lietuvos pradinėje mokykloje parengti dviejų autorių muzikos vadovėliai – V. Krakauskaitės "Lakštutė"(1992; 2004) ir E. Veličkos "Muzika"(1995; 1996;1998 ), kuriuose ritmavimo užduotims taip pat skiriamas nemažas dėmesys.
Šiame darbe pateiktu tyrimu siekiama palyginti ritmavimo užduočių pateikimo bei atlikimo būdus abiejų autorių pradinių klasių muzikos vadovėliuose.
Tyrimo objektas – ritmavimo užduotys pateiktos pradinių klasių muzikos vadovėliuose.
Tyrimo tikslas – atlikti ritmavimo užduočių analizę pradinių klasių muzikos vadovėliuose.
Tyrimo uždaviniai:
 išanalizuoti mokslinę ir metodinę literatūrą nagrinėjamos temos aspektu;
 palyginti ritmavimo užduotis pradinių klasių muzikos vadovėliuose;
 atlikti ritmavimo užduočių statistinę analizę.

Tyrimo metodai – literatūros šaltinių analizė; lyginamoji analizė; statistinė analizė; tyrimo duomenų kokybinė analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-28
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai28
Dydis37.3 KB
AutoriusMilda
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ritmavimo uzduociu analize pradiniu klasiu muzikos vadoveliuose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2009-01-08 IP: 86.100.72.176
    egle sako

    labai geras darbas. Aciu

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą