Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų formalus ir neformalus meninis ugdymas mokykloje. Muzika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų formalus ir neformalus meninis ugdymas mokykloje. Muzika

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Meninio ugdymo samprata ir tikslai. Vertybinės nuostatos. Muzika. Muzika formaliame ir neformaliame ugdyme. Išvados.

Ištrauka

Švietimo reforma neatsiejama nuo visuomenės poreikių švietimui, kurie atsiranda keičiantis gyvenimui. Moderni švietimo sistema turi laiduoti sąlygas žmogui mokytis visą gyvenimą. Visi norime, kad mūsų visuomenė būtų neabejinga tiek savo, tiek kitų pasaulio šalių kultūroms. XXI amžiuje plėtojantis kiekvieno asmens raiškos poreikiams, meninis, kultūrinis ugdymas tampa vis svarbesnis. Taigi, turime neužmiršti meninio ugdymo, nes menas – tai kultūrinė vertybė, kurioje užkoduotos per ilgą laiką nusistovėjusios ir tebekintančios žmonijos vertės sampratos i tam tikrus objektus, reiškinius. Taip pat menas plėtoja moksleivių bendruosius gebėjimus, puoselėja humanistinėmis vertybėmis grindžiamą asmens dvasinį pasaulį, tad yra naudingas asmeniniu ir socialiniu požiūriu bei kaip padegoginė vertybė. Meninis ugdymas yra neatskiriama bendrojo ugdymo dalis, tolesnio moksleivių mokymosi, gyvenimo bei darbo modernioje visuomenėje kokybės ir sėkmės prielaida. Tai pati geriausia nepageidautinos moksleivių veiklos prevencija. Įvairūs socialiniai uždaviniai gali būti sėkmingai sprendžiami įtraukiant vaikus į meninę kūrybą, pasiūlant jų galimybes atitinkančią kūrybinę veiklą.

- Menas laikomas tam tikra kalba ir komunikacijos priemone, kuriai suprasti reikia meninės ir estetinės kompetencijos. Meno kūriniai atveria savitą ir turtingą pras¬mių bei vertybių pasaulį, kurio pažinimas yra nė kiek nemažiau reikšmingas, nei mokslinis, matematinis, religinis ar kitoks pažinimas. "Meno kūriniai yra vertinami todėl, kad gali suteikti daug estetinių išgyvenimų. Estetiniai išgyvenimai vaidina svarbų vaidmenį dėl savo dvejopos funkcijos: jie teigiama linkme formuoja savąjį "aš" ir laiduoja humanistinį mąstymą, <...> ir suteikia estetinės išminties" (2). Taip pat asmeniui gebant stebėti, suvokti, išgyventi meno kūrinius, išplečiamos objektyviojo ir ypač subjektyviojo pasaulio pažinimo ribos.
- Meniniai gebėjimai traktuojami kaip įvairiapusiai, apimantys ne vien intuicijos ir jausmų, bet ir intelekto raišką, ugdomi suvokimo, kritinio mąstymo, problemų sprendimo bei kiti protiniai gebėjimai, skatinamas asmenybės individualumo ir savarankiškumo atskleidimas.
- visuomenę, kurios egzistavimas susijęs su nenutrūkstama verbalinių ir neverbalinių ženklų tėkme, meninio ugdymo svarba itin padidėja kuriant intelektualią, kompetentingą ir kūrybingą visuomenę, sugebančią interpretuoti ir priimti kūrybinius sprendimus. Joje labai reikalingi tampa savęs ir kitų pažinimo bei savikontrolės įgūdžiai, gebėjimai prisitaikyti ir gerbti kitokį (dažnai skirtingą) mąstymo, darbo ir gyvenimo būdą, platus saviraiškos būdų (taip pat ir meninės bei estetinės) spektras;
- Ne visi mokiniai taps meno srities darbuotojais, todel labai svarbu ugdyti moksleivių estetinio suvokimo gebėjimus. Tai gebėjimai išgyventi, suvokti, interpretuoti ir vertinti estetines savybes savo ir kitų kūrybinėje meninėje raiškoje bei meno kūriniuose.
- Meninis ugdymas reikalingas kiekvienam žmogui. Veiksmingai ir harmoningai ugdydamas visą asmenybę, jos intelektines, kūrybines, emocines galias, verbalinės ir neverbalinės raiškos gebėjimus, vertybinių nuostatų sistemą, – menas gali iš esmės padidinti kiekvieno moksleivio, asmens dalyvavimo įvairioje veikloje galimybes.
- Svarbiausias meninio ugdymo tikslas – atskleisti ir išplėtoti moksleivių kūrybines galias, išugdyti meninę ir estetinę kompetenciją, skatinti pamėgti kūrybą, harmoniją, padėti įsitraukti į kultūrinį visuomenės gyvenimą. (1) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-10
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis16.11 KB
AutoriusJoli
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku formalus ir neformalus meninis ugdymas mokykloje. Muzika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą