Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Suaugusiųjų mokymo(si) kryptys, problemos, ypatumai
   
   
   
3
naudingas +3 / nenaudingas 0

Suaugusiųjų mokymo(si) kryptys, problemos, ypatumai

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Suaugusiųjų švietimas nuostatos. Suaugusiųjų mokymo kryptys. Distancinis, modulinis, programuoto mokymo kryptys. Distancinė mokymo kryptis. Modulinis mokymas. Suaugusiųjų mokymosi ypatumai. Mokymasis per patirtį. Suaugusiųjų mokymosi problemos. Suaugusiųjų besimokančiųjų baimės. Išvados.

Ištrauka

Lietuvos švietimo koncepcija apibrėžia suaugusiųjų švietimą kaip didžiausią permanentinės švietimo sistemos dalį, apimančią asmenis, paprastai vyresnius kaip 18 metų ir nesimokančius nuosekliojo švietimo mokyklų sistemoje. Suaugusiųjų švietimui būdingas savanoriškas lavinimosi sričių pasirinkimas bei specifiniai ugdymo metodai.
Švietimas- moderniosios visuomenės kūrimo būdas. Suaugusiųjų švietimas idealia savo raiškos forma apima visą įmanomą kultūrinę suaugusio žmogaus veiklą.
Visą gyvenimą mokomės kaip pasiekti tai, ko trokštame, atsižvelgiant į besikeičiančius pasaulio reikalavimus. Mokymosi visą gyvenimą paradigmoje suaugusiųjų mokymosi poreikių tyrimo problemataikai skiriama vis daugiau dėmesio, siekiant padėti suaugusiems ne tik geriau adaptuotis darbo rinkoje, bet ir siekiant autentiškų, giluminių asmeninių tikslų. Psichosocialiniai, sociaekonominiai, kultūriniai ir net politiniai poreikiai yra neatsiejama kiekvieno individo kasdienos dalis, ir mokymosi poreikiai šių poreikių atžvilgiu turi būti pakankamai ištirti, apibendrinti ir paskelbti, siekiant teikti suaugusiems kokybiškas švietimo paslaugas.
Pagrindinis suaugusiųjų mokymo(si) tikslas- sudaryti sąlygas atsiskleisti asmenybei, pasižyminčiai kompetencija, sąmoningu bei produktyviu dalyvavimu visose socialinio gyvenimo sferose bei nuolatiniu noru tobulėti ( Juozaitis, 2000) .
Žmonės, išsiugdę poreikį mokytis, užsitikrina ateities galimybes, išorinius trugdžius priima kaip iššūkį, kurį reikia įveikti bei pasižymi kūrybiškumu, nes pasisekimo negalime pasiekti be noro, kylančio iš širdies gelmių.
Todėl norėdama giliau pasigilinti ir šią temą pasirinkau referato temą: " Suaugusiųjų mokymo(si) kryptys, problemos, ypatumai".
TIKLAS- susipažinti su suaugusiųjų mokymo(si) kryptimis, problemomis ir ypatumais.
UŽDAVINIAI-
• Išryškinti suaugusiųjų mokymo(si) nuostatas;
• Parodyti suaugusiųjų mokymo(si) kryptis;
• Išryškinti suaugusiųjų mokymo(si) ypatumus;
• Aptarti suaugusiųjų mokymo(si) problemas.
METODAI- mokslinės literatūros studijavimas.

1. Suaugusiųjų švietimas nuostatos
Suaugusiųjų švietimas laikomas priemone, nuolat skatinančia žmonijos galimybių plėtotę bei visos žmonijos raidą. Išryškėja dvi koncepcijos- suaugusiųjų švietimas kaip švietimo sistemos dalis ir kaip gyvenimo komponentas. Atvirojo suaugusiųjų švietimo idėja su dviem pagrindinėmis nuostatomis:
1.Švietimas šiandien tapo žmonių gyvenimo sinonimu. Pasaulinę suaugusiųjų švietimo sklaidą inspiravo idėja, kad visi suaugusieji gali mokytis, kad kiekvienas asmuo nuolatos arba tam tikrais gyvenimo periodais turi poreikį šviestis ir turi teisę realizuoti šį poreikį , o visuomenės pareiga- sudaryti galimybes kiekvienam mokytis visą gyvenimą.
2. Atviroji visuomenė kaip totalitariška uždarosios visuomenės priešstata- būtina atvirojo suaugusiųjų švietimo egzistavimo prielaida. ( Trečiokienė, 1998; p.217)
Mokymosi visą gyvenimą koncepcija turi gilias šaknis. Jos pėdsakai regimi filosofų švietėjų J.A. Komenskio, J. Dewey‘io ir kt. veikaluose, tačiau praktinę išraišką ši koncepcija įgavo septintajame dešimtmetyje, atsakydama į to meto poreikius, ekonominius ir socialius pokyčius. Daugiausia prie mokymosi visą gyvenima koncepcijos plėtros prisidėjo tarptautinės UNESCO IR OECD organizacijos, o pastaraisiais metais ir Europos Sąjunga, mokymąsi visą gyvenimą įvardindama kaip pagrindine nuostata ekonomikos, darbo bei švietimo srityse.
Žmonės imasi mokytis dėl įvairių priežasčių: siekdami tenkinti savišvietos poreikius, plėtoti savo kultūrinius interesus, udyti asmenines kūrybines galias ir gebėjimus, norėdami "atrasti save", aktyviau dalyvauti visuomeniniame gyvenime ar siekdami įgyti profesinei veiklai reikalingų žinių. Stimulu toliau mokytis vis dažniau tampa profesinių žinių plėtojimo poreikis, kurį inicijuoja organizacijų vadovai ir pati valstybė.
Udymas per visą gyvenimą atspindi filosofinę nuostatą, jog gyvenimas pats savaime yra besitęsiantis ugdymo procesas, kurio metu kiekvienas žmogus skiria laiko specialių galimybių tolesniam tiek asmeniniam, tiek profesiniam tobulėjimui.
Suaugusiųjų mokymasis skiriasi nuo vaikų mokymosi tuo, kad suaugusieji yra sukaupę turtingą patirtį, kuri jiems padeda mokytis, ugdymas vyksta per savęs reguliavimo ir savirealizavimo formas, mokymosi motyvaciją veikia socialiniai vaidmenys, taip pat labiau vidiniai nei išoriniai veiksniai. Suaugusieji orientuojasi ne tiek į dalykus, bet į norimas išspręsti problemas.( Barkauskaitė, 2006; 9p.). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-13
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis21.41 KB
AutoriusInga
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasŽarienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusiuju mokymo(si) kryptys problemos ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Žarienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+3
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą