Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Klasės auklėtojo darbas su mokiniais
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Klasės auklėtojo darbas su mokiniais

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Tikslai, uždaviniai. Klasės vadovo darbo samprata. Koks turėtų būti auklėtojas/a? Auklėtojas šeimoje ir mokykloje. Klasės auklėtojo veiklos planavimas ir įgyvendinimas šiuolaikinėje mokykloje. Mokytojas ir mokinys. Išvados.

Ištrauka

Jei tavo žodžiai...- širdies lašai, dalink juos tik vaikams...
V.Mizeras

Ugdant vaiką, labai yra svarbus klasės vadovo vaidmuo. Tai yra vadovavimo menas, supratimas ir mokėjimas dirbti su auklėtiniais, bei jų tėvais. Tik gerai pažinus šeimą galima tikėtis gražaus ir abipusio bendradarbiavimo. Bendradarbiavimas su tėvais- viena iš svarbiausių klasės vadovo darbo formų. Reikia būti geranoriškam, pasitikinčiam, nes tai atneša sėkmę, tėvus laikome partneriais, nesvarbu nuo visuomenės padėties, užimamų pareigų.
Gražūs tarpusavio santykiai lemia tai, kad vaikas auga kaip pilnavertis žmogus, kuris prisimena su džiaugsmu pirmąsias dienas mokykloje. Ne vien nuo pedagogų, bet ir nuo tėvų pastangų priklauso, ar jis bus aktyvus mokyklos bendruomenės narys, ar ne. Norint gerai sutarti su auklėtinio šeima, reikia laiko, ir psichologinių žinių. Labai yra svarbu, kad būtų abipusis pasitikėjimas, kad ir tėvai bendradarbiautų klasės auklėtojui, kad patartų, padėtų.
Jaunuolio ugdyme yra svarbiausias auklėtojas- tėvai ir mokytojas. Jų pastangos iš esmės ir nulemia auklėjimo rezultatą, kuris ne visada būna patenkinamas. Viena iš svarbiausių sėkmingo auklėjimo sąlygų yra auklėtojo autoritetas. Neturinčio autoriteto mokytojo žodžiai atsimuša, kaip žirniai nuo sienos. Dažniausiai šiandiena moksleiviai, iškilus kokiai nors problemai patarimo ieško ne vyresnių tarpe, o daugiau pasitiki bendraamžiais, nors jis dėl mažo patyrimo ne ką teišmano, ir todėl ką nors patarti vargu ar gali.

TIKSLAI:

Išnagrinėti koks turi būti klasės vadovas, ir kokie turėtu būti santykiai tarp mokytojo ir mokinio.


UŽDAVINIAI:

1. Gilintis į klasės vadovo veiklą.
2. Susipažinti, koks turi būti klasės vadovas.
3. Susipažinti, kokie turėtu būti mokytojo ir mokinio tarpusavio santykiai.

Norint sėkmingai auklėti reikia gerai suprasti vaiko poreikius ir žinoti, kaip juos patenkinti. Klasės vadovo yra reikalaujama išsiugdyti tvirtas asmenybės savybes, kaip:
Asmeninė kompetencija.
Dorovė ir elgesys.
Meilė vaikams ir kitiems žmonėms.
Nuoširdus, tiksliai motyvuotas noras būti mokytoju.
Platūs interesai.
Iškalbingumas.
Emocinis brandumas ir santūrumas.
Geras klasės vadovas privalo turėti meninių sugebėjimų, artistiškumo, gerą humoro jausmą, subtilų skonį kuriant klasės jaukumą. Vienas iš jam keliamų uždavinių- sukurti idealią klasės aplinką. Idealia klase yra laikoma ta, kurioje išmokstama džiaugsmo, atsakomybės, disciplinos, atsižvelgiant tiek į savo, tiek į kitus poreikius.
Vienas iš svarbiausių veiksnių, užtikrinantis klasės vadovo autoritetą, yra jo pedagoginis meistriškumas. Jis turi sugebėti sudominti vaikus, sudėtingesnius dalykus perteikti paprasčiau ir suprantamiau. Klasės vadovas privalo valdyti save, kalbą, kalbos toną, judesius, žvilgsnį, šypseną, žodžius. Reiklumas, pagarba ir jautrumas auklėtiniams yra būtiniausios savybės. Klasės vadovas neturi užmiršti nė vieno savo auklėtinio. Dirbdamas su atskirais auklėtiniais, ypač tai reikalinga vaikui, kuris auga nepilnoje šeimoje ar nepakankamai išauklėtas.
Reikia gerai suprasti kiekvieno auklėtinio vidinį pasaulį, įsijausti ir jį tobulinti. Tik visapusiška, bei brandi asmenybė gali kurti ir skleisti šilumą bei meilę aplinkiniame pasaulyje.svarbi klasės veiklos sąlyga yra jo bendravimas ir bendradarbiavimas su auklėtiniai, jų tėvais. Yra būtina kuo geriau pažinti visą šeimą: tėvus, brolius, seseris, seneliu, namų aplinką. Tinkamas bendravimas ir bendradarbiavimas su mokiniu bei jo šeima:
Palaiko šiltą atmosferą klasėje.
Kuria vieningos šeimos modelį: mokiniai- tėvai- pedagogas.
Lemia klasės normų ir lūkesčių įgyvendinimą.
Padeda spręsti problemas.
Didina mokymosi veiksmingumą.
Įtraukia tėvus į klasės bendruomenės gyvenimą.
Puoselėja kūrybines galias. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-14
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis22.83 KB
Autoriussanieta
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojaslektorė I. Balčiūnienė
Švietimo institucijaŽemaitijos kolegija
FakultetasTelšių menų ir pedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klases aukletojo darbas su mokiniais [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Žemaitijos kolegija / 2 Klasė/kursas
  • lektorė I. Balčiūnienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą