Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Asmenybės ugdymas ir kūno kultūra
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Asmenybės ugdymas ir kūno kultūra

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Asmenybės ugdymas. Fizinis ugdymas. Asmenybės ugdymas kūno kultūra. Auklėjamasis fizinio ugdymo poveikis. Išvados.

Ištrauka

Dažnai kalbama, jog gyvename savo valstybės ir savo visuomenės kūrimo laiką. Tenka išgirsti, kad nuo mokyklos priklausys Lietuvos ateitis, mokytojai pirmiausia atsakingi už pilnavertės asmenybės ugdymą. Kiekvienas žmogus - unikali individualybė, turinti savitas individualias savybes. Dviejų vienodų asmenybių nėra. Tam, kad mokykla ugdytų asmenybę, pirmiausia ką ji gali padaryti - tai perteikti mokiniams programoje numatytą medžiagą susiedama ją su gyvenimu. Tėvų ir mokytojų vaidmuo didelis, patenkinant fiziologinius, saugumo, meilės, priklausomybės ir pagarbos poreikius, tačiau jie turi sudaryti vaikams palankias sąlygas, bet nebandyti jų kurti pagal savo sukurtą paveikslą.
Ilgai besiformuojantis žmogaus asmens unikalumo ir vertės suvokimas prasiskleidė XX a., jis vadinamas vaiko amžiumi. Vaikas imtas vertinti kaip savaiminė vertybė, jam skiriama daugybė studijų.
Bendrojo lavinimo mokykla, kaip ugdymo institucija, kurios pagrindinė veikla - mokymas, atlieka svarbų vaidmenį, ugdant visapusišką asmenybę. Vaikai turi žinoti, kad kiekvienas mūsų esame gražūs ir vertingi tokie, kokie esame, ir turime būti mylimi kitų. Savęs vertinimas turi įtakos žmogaus veiklos aktyvumui ir jo asmenybės raidai. Savęs vertinimas visų pirma formuojasi girdint ir suvokiant kitų žmonių vertinimus. Kiekvienas žmogus yra unikalus ir nepakartojamas, kiekvienas turi savąjį charakterio bruožų, gabumų, patirties ir įsitikinimų derinį.
Lietuvių etninis tipas turi savų fizinių bruožų. Kūno konstitucija ir jo funkcionavimo ypatumai, priklauso nuo gamtinių sąlygų, maisto, darbo pobūdžio. Kūno ir psichikos sąveikos tobulinimas sudaro sąlygas dvasinei žmogaus veiklai. Fizinis lavinimas padeda etniniam tipui išsiskleisti. Socialinė ir kultūrinė terpė turi būti palanki žmogaus fiziniam ir dvasiniam klestėjimui.
Žymiausi žmonijos mąstytojai fizinį lavinimą laikė būtina pilnavertės asmenybės vystymosi sąlyga. Kad tobulėtų siela, pirmiausia reikėtų rūpintis kūnu, sakė dar senovės graikai. Pedagogikos mokslo pradininkas J. A. Komenskis rašė: "Mes įpareigoti saugoti kūną nuo ligų ir nelaimingų atsitikimų pirmiausia dėl to, kad jis yra sielos namai ir dar vieninteliai.(...). Taigi, jei pasaulio rūmuose, į kuriuos įleido mus Dievo maloningumas, norime išbūti kuo ilgiausiai ir kuo patogiausiai, turime uoliai rūpintis šiąja lūšnele...". Ir vėliau visų laikų pedagogai fizinį lavinimą laikė visapusiško ugdymo pagrindu.
Lietuvai, žengiančiai į Europos Sąjungą ir einančiai dvasinio atsinaujinimo keliu, tenka įveikti nemažai sunkumų. Lietuvoje vyksta švietimo sistemos reforma, tačiau jokios socialinės reformos, programos ar įstatymai neduos laukiamų rezultatų, jei ugdytiniai dažnai sirgs, bus silpni, nepakankamai fiziškai ir psichiškai išsivystę, nedarbingi ir, kas bene svarbiausia, patys nesieks būti sveiki ir stiprūs. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai14
Dydis39.58 KB
Autoriusinesa
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojaslektorė A. Varneckienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Asmenybes ugdymas ir kuno kultura [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 1 Klasė/kursas
  • lektorė A. Varneckienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą