Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Paauglių ir tėvų santykių šeimoje ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Paauglių ir tėvų santykių šeimoje ypatumai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Paauglystės samprata. Paauglystės krizė - tapatumas. Visuomenės įtaka. Identitetas. Bendraamžių įtaka. Grupės. Šeimos vaidmuo tapatumo raidoje. Vertybių sistema. Mąstymas. Moralė. Santykiai su tėvais. Nepriklausomybės siekimas. Maištas prieš tėvus. Konfliktai su tėvais. Pasipriešinimas tėvams.

Ištrauka

Paauglystė gana dažnai vadinama sunkiu amžiaus tarpsniu, pereinamuoju, problemišku, konfliktišku audrų ir stresų laikotarpiu. Mokslininkai paprastai apibūdina kaip krizių, sunkumų, prieštaravimų, konfliktų, nerimo, saviraiškos, ieškojimo amžiaus tarpsnį – "Galima sakyti, jog tai pats kritiškiausias, pats nerimastingiausias, pats nesantūriausias amžius" ( L. Taranas, V. Petrunekas; 1980, 81p. ). Tokia paauglių savijauta ir elgesys, ypač maištavimas, priešinimasis, tam tikra prasme skatina visuomenės vystymąsi, verčia suaugusiuosius dar kartą patikrinti savo vertybes, susimąstyti, ar jie yra teisūs.
Paauglystės amžiaus ribos yra gana sąlygiškos, dėl jų iki šiol diskutuoja mokslininkų bendruomenė. Sunkiausia tiksliai nurodyti paauglystės pabaigą, nors šiuolaikiniame civilizuotame pasaulyje paauglio socialinė branda trunka ilgiau, tuo tarpu lytinis brendimas vyksta žymiai greičiau ( vadinamoji akceleracija ). R. Žukauskienė ( 1998 ) rašo, kad paauglystės amžiaus ribos dažniausiai yra tarp 12 ir 18 metų.
Anot G. Stanley Halto ( 1904 ), pirmojo Amerikos psichologo, aprašiusio paauglystę, įtampa tarp biologinės brandos ir socialinės priklausomybės sukuria "audrų ir sunkumų" laikotarpį. Tai laikas, kai būtinas socialinis bendraamžių pripažinimas, kai gyvenimo samprata nuolat keičiasi, o atitolimas nuo tėvų būna didžiausias ( Marcfarlane, 1964 ).
"Paauglystė – tai pereinamasis laikotarpis nuo vaikystės į suaugusiųjų žmonių amžių, nuo žaidimų, nerūpestingo gyvenimo prie atsakomybės, savarankiškumo, pareigų laikotarpio" ( D. Gailienė, L. Bulotaitė, N. Sturlienė; 2002, 55p. ).
Panašiai paauglystę apibūdina ir J. Pikūnas, A. Palujauskienė ( 2000 ), pabrėžiant, jog tai atsakingas ir sudėtingas pereinamasis laikotarpis tarp vaikystės ir suaugusio žmogaus: tuo metu vaikas auga ir lytiškai bręsta, formuojasi jo socialinė savimonė.
M. Barkauskaitė ( 2001 ) pastebi, kad šiame amžiaus tarpsnyje intensyvėja gyvenimo pažinimo poreikis, formuojasi poreikis į vyraujančias teises, į kitus žmones (ypač į suaugusiuosius), pradeda reikštis aktyvumas, pilietiškumas, visuomeniškumas, stiprėja poreikis bendrauti su bendraamžiais, trokštama naujų žinių ir t.t. Kitaip tariant, paauglių poreikiai stiprėja, dėl aštrėja susidūrimai su nusistovėjusiomis normomis, tradicijomis, požiūriais, pasaulėžiūromis, daugėja konfliktų su pačiu savimi, artimaisiais, kitais žmonėmis, ypač suaugusiais. Paauglys siekia įsitvirtinti tarp suaugusiųjų, būti pripažintas, įgyti suaugusiųjų teises.
Pastebėta, kad šiame amžiaus tarpsnyje daug kas priklauso nuo ankstesnės raidos ypatybių. Savarankiškas, iniciatyvus, pakankamai savimi pasitikintis paauglys lengviau išspręs šio amžiaus problemas negu nepasitikintis, drovus, išgyvenantis kaltę ir menkavertiškumą" ( D. Gailienė, L. Bulotaitė; 1996 ). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-28
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis17.3 KB
AutoriusGiedra
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Paaugliu ir tevu santykiu seimoje ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą