Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymo organizavimo formos
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokymo organizavimo formos

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Mokymo organizavimo formų raida. Klasės-pamokos sistema. Belo ir Lonkasterio tarpusavio mokymo sistema. Mokymo organizacijos. Daltono planas. Jenos planas. Trampo planas. Aukštosios mokyklos mokymo organizavimo formos. Pamoka – pagrindinė mokymo organizavimo forma. Pamokos kaip pagrindinės mokymo formos bruožai. Pamokos, kaip pagrindinės mokymo formos, esminiai trūkumai. Kitos mokymo formos. Išvados.

Ištrauka

Mokymas gali būti organizuojamas įvairiomis formomis. Jos priklauso nuo to, kokiam mokinių skaičiui ir kur vyksta mokymas, kaip paskirstytas ugdytinių laikas mokymuisi ir poilsiu, kokiais būdais mokoma, koks mokinių veiklos ir mokytojo vadovavimo pobūdis. Vienas iš sėkmingų mokymo sąlygų – šio proceso organizavimo formų žinojimas ir gebėjimas jas efektyviai naudoti. Forma – lotyniškai – išvaizda, pavidalas. Mokymo organizavimo forma, kaip didaktinė kategorija, - tai išorinė mokymo proceso struktūra. Vadinasi, mokymo organizavimo formos – tai įvairūs mokomieji užsiėmimai, kurių esmę bei eigą sąlygoja besimokančiųjų sudėtis, darbo vieta ir laikas, ugdytinių veiklos ir pedagogo vadovavimo pobūdis. Nors mokymo organizavimo forma iš esmės yra išorinė mokymo proceso struktūra, tačiau ji glaudžiai siejasi ir su vidine mokymo proceso puse, nagrinėjamu šiame procese turiniu. Todėl ta pati mokymo organizavimo forma būna įvairi savo išorine tvarka. Svarbu panaudoti įvairias mokymo organizavimo formas, ypač dabar, kai vis labiau plečiama užklasinė mokinių veikla, nes gyvenimas reikalauja, kad mokykla rengtų mokinius, sugebančius savarankiškai spręsti įvairius praktinius ir teorinius uždavinius.

1. Mokymo organizavimo formų raida
Keletą šimtmečių vyravo individualus arba individualus – grupinis mokymas, - pastarasis atsirado kiek vėliau. Individualus mokymas pasižymėjo tuo, kad mokytojas dirbo su vienu mokiniu jo namuose. Atsiradus pirmosioms mokykloms Senovės Rytuose, vėliau Graikijoje ir Romoje mokiniai į jas rinkdavosi įvairiu laiku, pavieniui ar nedidelėmis grupėmis. Mokytojas su kiekvienu jų paprastai irgi dirbdavo atskirai. Vadinasi nors individualus – grupinio mokymo metu mokytojas vienu metu dirbo su visa grupe, tačiau jo veikla irgi buvo beveik individuali, nes mokiniai buvo įvairaus amžiaus, skirtingo pasirengimo ir t.t.
Vėliau tobulėjant visuomenei gyvenimas vertė didinti mokyklų skaičių, ieškoti veiksmingesnių mokymo organizavimo formų. Viena tokių masinių mokymo formų buvo grupinis (kolektyvinis) mokymas. Europoje XVI a. : pradėta mokyti vienu metu nuolatinę vaikų grupę pagal sudarytą tvarkaraštį. Kiekvienas atskiras užsiėmimas buvo pavadintas pamoka, o mokumo organizavimas – klasės-pamokos sistema. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-29
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis16.6 KB
AutoriusLina
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymo organizavimo formos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą