Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymas – pagrindinė mokyklos veiklos sritis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymas – pagrindinė mokyklos veiklos sritis

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Požiūris į žinias. Pamoka – pagrindinė mokymo organizavimo forma. Mokykla – ugdymo institucija. Mokymas – ugdymo priemonė. Išvados.

Ištrauka

Kuo svarbios jaunajai kartai mokslo pagrindų žinios? Kokia bendrojo lavinimo mokyklos paskirtis? Kuo svarbus mokymasis? Kokie būdingi požiūriai į mokytojo ir mokinių vaidmenį mokymo procese? Kuo sunkus mokiniams mokymasis? Iškyla dar daugiau tokių klausimų kai pradedame kalbėti apie mokyklos veiklos sritį ir mokymąsi. Taigi mes galime pasakyti, jog mokymo proceso paskirtis – pratęsti vaiko ugdymą, prasidėjusį šeimoje, ir padėti jo asmenybės raidai, sudarant kuo geresnes sąlygas savarankiškai dirbti. Mokymo sėkmė priklauso ne tik nuo mokytojo gebėjimo organizuoti mokymo procesą, bet ir nuo pačių mokinių, jų pastangų, amžiaus, individualių ypatybių ir panašiai. Mokymo procesą, mokytojų ir mokinių santykių pobūdį šiame procese taip pat įtakoja visuomenės, jos kultūros, mokslo, atskirai imant pedagogikos ir psichologijos, padėtis, visuomenės poreikiai, jos raidos perspektyvos. Vis dėlto pagrindinė mokyklos sritis – mokymas – ir mūsų dienomis yra labai reikšminga. Šiuolaikinėmis sąlygomis, pertvarkant Lietuvis mokyklą, šiai veiklai ir skiriamas pagrindinis dėmesys: ne tik rengiamas naujas mokymo turinys, bet ir ieškoma būdų tobulinti mokymą, didinti jo ugdomąją įtaką.

Švietimo pertvarka turi padėti spartinti mūsų šalies ekonominę, socialinę bei kultūrinę pažangą. Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme taip formuluojamas vienas pagrindinių švietimo sistemos uždavinių:"…Suteikti jaunajai kartai bendrąjį ir profesinį išsilavinimą, atitinkantį dabarties mokslo ir kultūros lygį."
Vadinasi, čia aiškiai pabrėžiama mokslo, žinių, jaunosios kartos išsilavinimo svarba. Labai reikšmingas mokyklos uždavinys – perteikti jaunajai kartai svarbiausiąją žmonijos patirties dalį ir parengti ją gyvenimui bei veiklai. O tai ir yra mokslo žinių pagrindai – reikalingiausios patirties dalis, kurios perėmimas, suprantam, reikia sieti su ugdytinių patirtimi ją plečiant bei turtinant. Išsivysčiusių šalių patirtis rodo, jog šiuolaikinėmis visuomenės gyvenimo sąlygomis, sparčiai plėtojantis įvairiomis pažinimo sritimis, mokslo, žinių, vadinasi, ir mokyklos, mokymo, vaidmens neįmanoma pervertinti – visuomenės narių išsilavinimo lygis lemia įvairiapusę pažangą.. Tai pasakytina ir apie naujų technologijų kūrimą bei jų naudojimą plėtojant šiuolaikinę gamybą, ir apie vis tobulesnes informacijos priemones. Viskam reikia mokslo pagrindų žinių, aukštesnio išsilavinimo. Nors mokykla mūsų dienomis nėra vienintelis žinių šaltinis, nes jaunoji karta daug informacijos įgyja iš visos aplinkos, ypač iš žiniasklaidos priemonių, mokymo svarba ir reikšmė nemažėja. Ypač svarbi mokslo pagrindų žinių lavinamoji ir auklėjamoji įtaka – mokymo procese plėtojamos mokinių pažintinės galios, ugdomas intelektas, taip pat įgyjamų žinių dėka formuojasi pažiūrų į pasaulį sistema, vertybinės orientacijos. Vadinasi, mokykloje įgyjamos žinios, turtinamos asmenybės patirtį, paauglystės ir jaunystės tarpsniui yra asmenybės ugdymo pagrindas. Vaikui lygia greta ir toliau didesnės ar mažesnės įtakos turi šeima, visa aplinka, žiniasklaidos priemonių poveikis.Mokymasis – labai sunkus, reikalaujantis didžiulių pastangų darbas. Net sakoma, kad daugumai žmonių grynų žinių, tai yra mokslo pagrindų, net nereikia. Dėl to vis keliama mintis, jog svarbiausias bendrojo lavinimo mokyklos uždavinys – išmokyti savarankiškai įgyti žinių, formuoti praktinius mokėjimus. Daroma išvada, kad mokymasis, grindžiamas žinių sistemos perėmimu, yra pasenęs, todėl siūloma orientuotis į įvairią praktinę veiklą kaip svarbiausią žinių šaltinį arba pervertinama asmeninė mokinių patirtis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-01
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis11.45 KB
AutoriusLina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasLektorė dr. G. Poderienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymas pagrindine mokyklos veiklos sritis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Lektorė dr. G. Poderienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą