Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Montessori metodo ištakos ir esmė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Montessori metodo ištakos ir esmė

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. M. Montessori ir jos metodo istorija. M. Montessori metodas ir jo esmė. Išvados.

Ištrauka

Šiandien atgimusios Lietuvos pedagogai, psichologai pastebi, kad nebegalima auklėti vaikų pagal vieną programą, vieną sistemą. Vis labiau prisimename užsienio pedagogų ugdymo sistemas, kurios buvo taikomos prieš šimtą metų. Dabar bandoma pritaikyti ir mūsų ikimokyklinėms įstaigoms.
Šiame darbe plačiau bus kalbama apie pačią M. Montessori ir jos veiklą, metodo pagrindinius bruožus, kur taikomas šis metodas.
Iki šiol apie M. Montessori buvo rašyta labai nedaug. Tik paskutiniais metais spaudoje pasirodė daugiau straipsnių apie M. Mon tessori ir jos metodą.
Ona Matulaitytė – Keturakienė sako, kad M. Montessori metodo atgiminą įžiebė nauji ieškojimai ugdymo srityje. Mokslininkai nustatė tai, ką patvirtino M. Montessori: vaikas tikrai nebegali pasiekti galimo intelektinio lygio, jeigu jo pradžia buvo netvarkinga ir besikurianti inteligencija pasakomis ir nerealiomis fantazijomis buvo blaškoma arba ji visai užgožta.
Lietuvos mokytojus M. Montessori pedagoginė sistema patraukė humanistinėmis idėjomis, vaiko asmenybės, jo individualybės gerbimu, griežto vaiko veiklos reglamentavimo, prievartos metodų atsisakymu. Daugelį pedagogų sudomino ugdymo tikslas: išauklėti kilnią nesavanaudišką asmenybę, originali sensorinio lavinimo sistema, pradinio mokymo metodika, buities bei elgesio kultūra ir kiti dalykai.
Laisvojo auklėjimo atstovai neigė autoritarinį auklėjimą, pagrįsta vaiko asmenybės slopinimu, smulkmeniška jo veiklos ir elgesio reglamentacija. Jie idealizavo vaiką ir jo savaiminį vystimąsi. Reikalavo vaiką auklėti individualiai. Italijoje šį auklėjimą propagavo M. Montessori. Laisvojo auklėjimo šalininkai kritikavo senąją autoritarinę mokyklą, fizines bausmes ir prievartą, formalizmą mokymo procese. Jie reikalavo laisvės ir pagarbos vaikui. Jų nuomone, svarbiausias auklėjimo veiksnys yra vaiko jausmai, asmeninės patirties kaupimas konkrečiose situacijose. Viena iš žymesnių laisvojo auklėjimo šalininkių buvo M. Montessori, tad susipažinkime su jos veikla.

M. Montessori gimė 1870 metais Kiaravelėje, Italijoje. Buvo gabi, daršti mokinė. 1896 metais labai gerai baigė medicinos studijas Romos universitete. Už atliktą mokslinį darbą jai suteiktas daktaro laipsnis. Tuo metu M. Montessori buvo pirmoji moteris gydytoja Italijoje. Dviejų metų praktiką jai teko atlikti Romos psichiatrinėje klinikoje. Dirdama susipa-ino su psichiškai sergančių vaikų gydymu ir priėjo išvadą, kad protinių bei psichinių sutrikimų gydymas, labiau priklauso pedagogikai o ne medicinai. Gydytojai su tuo sutikti nenorėjo, todėl ją kritikavo. M. Montessori norėdama įrodyti savo tiesą, įsteigė specialią mokyklą atsilikusiems vaikams. Dvejus metus ji dirbo su jais nuo ryto iki vakaro. M. Montessori auklėtiniai egzaminus mokykloje išlaikė geriau už normalius vaikus, jie mokėjo skaityti ir taisyklingai, kaligrafiškai rašyti. Visi stebėjosi šiuo faktu, ne mažiau klausimų kilo ir pačiai M. Montessori. Ji suprato, kad sveikųjų vaikų pažangai trukdo netikę mokymo metodai. Tai ją ir paskatino vėl studijuoti Romos universitete. M. Montessori buvo ryški asmenybė. Ji pusę savo gyvenimo paskyrė ieškodama biologijos versmės. Šią problemą jai pavyko išspręsti studijuojant pedagogiką ir psichologiją. Gautos išvados ją įtikino, kad beveik visų negerovių pradžia suvedama į vieną šaltinį – vaiką. Todėl antrąją savo gyvenimo pusę M. Montessori paaukojo žmonijai aiškindama, kad gėrio, sveikatos ir taikos šaltinis yra vaikas.
M.Montessori jau labai seniai norėjo išmėginti nepilnapročiams taikomus metodus kurioje nors pirmoje pradedamosios mokyklos klasėje. Ji niekuomet net negalvojo apie vaikų prieglaudas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-07
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai1
Dydis13.41 KB
Autoriusmonika
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDoc. N. Grinevičienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Montessori metodo istakos ir esme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Doc. N. Grinevičienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą