Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymo metodai, orientuoti į besimokantįjį
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymo metodai, orientuoti į besimokantįjį

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Metodo apibrėžtis. Užduotys. Kompiuterinis mokymasis. Mokymasis pagal sutartis. Programuotas mokymasis. Individualus mokymasis. Savimoka (mokymasis vadovaujant pačiam sau, savivada). Frontaliniai mokymo(si) metodai. Pagrindinės sąvokos ir jų reikšmės. Frontaliniai mokymo(si) metodai. Paskaita. Demonstravimas. Diskusija. Mentoriaus vadovavimas. Tjutoriaus vadovavimas. Darbas su prižiūrėtoju. Darbas su grupės tjutoriumi. Darbas su praktikos tjutoriumi. Išvados.

Ištrauka

Mokykla – ugdymo institucija. Tačiau visais laikais mokyklos veiklos pagrindas buvo mokymas, mokymo proceso organizavimas, paprastai siekiant kuo efektyviau ugdyti jaunąją kartą mokymu. Laikui bėgant, mokyklai keliami vis didesni uždaviniai ir reikalavimai, nes, plėtojantis kultūrai (menui, mokslui, gamybai, technikai ir pan.), iš mokinių reikalaujama perimti sparčiai gausėjančią, vis sudėtingesnę informaciją, rengti jaunąją kartą gyvenimui ir darbui vis sudėtingesnėmis visuomenės gyvenimo sąlygomis (Rajeckas, 1997).
Šiandienos informacinėje visuomenėje mokyklai iškyla naujų problemų, mokymasis vis sunkėja. Todėl pastaraisiais dešimtmečiais intensyviai ieškoma būdų, kaip lengvinti, greitinti ir efektyvinti mokymą. Būtina įvairiais aspektais tobulinti Lietuvos mokyklos veiklą. Tai ypač svarbu organizuojant mokymą, visų pirma taikant mokymo metodus.
Apie mokymo metodų taikymą, kaip ir kita didaktikos problema, per pastarąjį trisdešimtmetį yra sukaupta gana gausi originali didaktinė literatūra, kuria būtina tinkamai pasinaudoti. Mokslininkai pedagogai V. Rajeckas, J. Laužikas, T. Stulpinas, J. Vaitkevičius ir kiti įvairių mokymo dalykų metodininkai yra rašę apie mokymo organizavimą, jo metodus. Buvo remiamasi pedagogikos klasikų idėjomis, atliktų eksperimentų rezultatais, analizuojama ir skleidžiama teigiama patirtis.
Šio darbo tikslas – aptarti mokymo metodus, orientuotus į besimokantįjį; jų privalumus, atsižvelgiant į šiuolaikines sąlygas Lietuvos mokykloje.
Šiandienos visuomenėje ypač svarbu ugdyti savarankišką, kūrybiškai mąstančią ir veikiančią asmenybę, gebančią savarankiškai plėsti žinias. Tai reiškia, jog būtina išmokyti ir įpratinti mokinius suvokti savo galimybes, padėti mokiniams pažinti save, įgyti bendravimo įgūdžių, plėtoti savo kūrybiškumą, priimti ir įtvirtinti save kaip unikalią ir originalią asmenybę. Šito siekiant, būtina sudaryti kuo geresnes sąlygas mokiniams įsitraukti į mokymąsi, mokymo procese kuo aktyviau veikti. Tai iš esmės nulemia mokymo metodų bei metodinių būdų taikymas, t.y. kaip mokoma (Rajeckas, 1997).
MOKYMO METODAI, ORIENTUOTI Į BESIMOKANTĮJĮ
Užduočių, kompiuterinio mokymosi, mokymosi pagal sutartis, programuoto mokymosi,individualaus mokymosi, savimokos mokymo metodų samprata.
Metodo apibrėžtis. "Žodis "metodas" (graikiškai methodos – tyrinėjimas) reiškia veikimo ir reiškinių tyrimo būdą, kelią, veiksmą. Todėl metodas yra būtina bet kurios žmogaus veiklos sąlyga, kuri įeina į veiklos turinį. Jį pasirenkant ir taikant, būtinas sąmoningas apsisprendimas, kuris priklauso tiek nuo veiklos tikslo, tiek ir turimos patirties. Todėl metodas – veiklos priemonė, jo pasirinkimas ir taikymo pobūdis sąlygoja tos veiklos rezultatus" (Rajeckas, 1997, p. 5). Mokymo metodus gana įvairiai apibūdina daugelis Lietuvos bei užsienio autorių.
S. Šalkauskio (1992) nuomone, mokymo metodas yra racionalus, nuoseklus ir visuotinai reikšmingas mokomojo veikimo būdas, nukreiptas į mokymo tikslą ir suderintas tiek su mokinio prigimtimi, tiek su mokomojo dalyko ypatybėmis.
Gage N. L., Berliner D. C. (1994, p. 307) mokymo metodą apibūdina kaip "pasikartojančių mokytojo veiksmų modelį, kuris gali būti taikomas dėstant įvairius dalykus, būdingas daugiau negu vienam mokytojui ir svarbus išmokimui".
V. Rajeckas (1997, p. 6) teigia, kad "mokymo metodai – tarpusavyje susiję mokytojo bei mokinių veiklos būdai, kuriais mokiniai, mokytojo vadovaujami, įgyja žinių, mokėjimų bei įgūdžių, yra lavinami ir auklėjami". Trumpiau ir paprasčiau tariant, mokymo metodai – tai mokinių ugdymo būdai mokymo procese. Jam pritaria ir L. Jovaiša (1993, p.125) mokymo metodus apibrėždamas "vadovavimo mokymuisi veiksmų, būdų visuma konkrečiam mokymo tikslui pasiekti" (įgyti žinių, mokėjimų bei įgūdžių, lavinti sugebėjimus, formuoti pasaulėžiūrą).
Iš pateiktų metodų apibrėžimų, galima teigti, kad nėra nusistovėjusių, visiškai vienodų ugdymo metodų apibrėžimų. Autoriai V. Rajeckas (1997), S. Šalkauskis (1992), L. Jovaiša (1993) ir kt. dažnai skirtingai vadina tuos pačius ugdymo metodus bei įvairiai juos klasifikuoja.
Šiame darbe aptarsime mokymo metodus, orientuotus į besimokantįjį t.y. užduočių, kompiuterinio mokymosi, mokymosi pagal sutartis, programuoto mokymosi, individualaus mokymosi bei savimokos mokymosi metodus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-11
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis18.7 KB
Autoriussandra
Viso autoriaus darbų11 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas12
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymo metodai orientuoti i besimokantiji [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • 12 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą