Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pamokų tvarkaraštis: reikalavimai ir situacija mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pamokų tvarkaraštis: reikalavimai ir situacija mokykloje

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Higienos ir pedagoginiai reikalavimai tvarkaraščiui. Problemos sudarant pamokų tvarkaraščius. Išvados. Darbas iliustruotas grafikais.

Ištrauka

Pamokų tvarkaraštis yra vienas svarbiausių dokumentų, reglamentuojančių mokyklos darbą mokslo metais. Juo nustatomas mokyklos darbo ritmas, į jį atsižvelgiama šeimose, auginančiose mokyklinio amžiaus vaikus. Jeigu tvarkaraštis sudarytas neatsižvelgiant į higienos reikalavimus, prastėja viso ugdymo proceso kokybė, kenčia ir mokiniai, ir mokytojai.
Deja, ne visada pamokų tvarkaraštis būna sudarytas atsižvelgiant į higienos reikalavimus. Dažniausiai nepakanka patalpų, mokytojams susidaro per dideli darbo krūviai, dirba po vieną dalyko specialistą, nėra kokybiškų tvarkaraščio sudarymo kompiuterinių programų.
Mano tyrimo tikslas yra išsiaiškinti, kokie sunkumai iškyla sudarant pamokų tvarkaraštį, kokie yra pamokų tvarkaraščio reikalavimai ir pamokų tvarkaraščio situaciją mokykloje.
Tyrimas buvo atliktas Šiaulių Didžvario gimnazijoje ir Plungės Senamiesčio vidurinėje mokykloje. Anketą užpildė 80 mokinių.

Sudarant pamokų tvarkaraštį, būtina atsižvelgti į mokytojų pageidavimus, mokyklos darbą dviem pamainomis, mokykloje dirbancius antraeilininkus ir t. t. Tačiau jeigu paisoma vien šių faktorių, tvarkarastis rašomas ne pagal reikalavimus, o "kaip išeis". Rodant jautrumą mokytojams, negalima pamiršti mokinių: pedagoginis procesas bus efektyvus tik tada, jei ir vienų, ir kitų higienos sąlygos bus geros.
Darbo savaitės pirmos ir paskutinės dienos turi būti lengvesnės: tomis dienomis mokinių darbingumas arba dar, arba jau nedidelis.
Apklausus mokinius paaiškėjo, kad mažiau nei trečdalis mokinių pirmadieniais ir penktadieniais turi lengvesnes pamokas nei kitomis savaitės dienomis. Apklausos rezultatai pavaizduoti 1 pav.

Tik 26% apkaustų mokinių turi lengvesnes pamokas pirmadienį ir penktadienį , 38% turi tik penktadienį lengvesnes pamokas, o 36% mokinių pamokos nėra lengvesnės pirmadienį ir penktadienį nei kitomis savaitės dienomis.
Didžiausias darbingumas tenka antradieniui ir trečiadieniui . Šitas dienas reikia maksimaliai išnaudoti.
Iš pamokų produktyviausios yra antra ir trečia pamokos. Nuo ketvirtos pamokos darbingumas mažėja, truputį kildamas į darbo pabaigą. Dėl to pirmos pamokos turi būti vidutinio (geografija, istorija), antros ir trečios – sunkiausios, paskutinės – lengvos. Higienos atžvilgiu sudvejintos pamokos nerekomenduojamos, nes jos vargina moksleivius. Nedera vieną po kitos įrašyti pamokas, reikalaujančias atminties įtampos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-17
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai2
Dydis49.86 KB
AutoriusInga Klevinskyte
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasMatematikos ir informatikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pamoku tvarkarastis reikalavimai ir situacija mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą