Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų sveikata, higiena šeimoje ir mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų sveikata, higiena šeimoje ir mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Vaikų sveikata ir jos užtikrinimo būdai. Vaikų sveikatos samprata ir jos reikšmingumas. Mokinių sergamumas ir jų sveikatos užtikrinimas. Fizinio vaikų išsivystymo nustatymas ir sveikatingumo ir medicinos grupės. Vaikų higienos svarba ir jos užtikrinimo būdai. Vaikų higienos užtikrinimas mokykloje. Vaikų veiklos ir poilsio higiena. Vaikų asmens higiena. Racionali mityba ir jos įtaka vaikų sveikatai. Miegas ir jo įtaka vaikų sveikatai. Fizinis aktyvumas ir jo įtaka vaikų sveikatai. Išvados.

Ištrauka

Sveikatos požiūriu būti vaiku tikrai "sveika"- vaikų imuninė sistema po ligos labai greitai atsinaujina, vaikai lengviau negu suaugusieji pakelia nusižengimus gyvenimo būdui. Tačiau tai nereiškia, kad galima nuolaidžiauti netinkamiems vaikų įpročiams. Kuo anksčiau vaikai išmoks sveikai maitintis, supras mankštos, miego, kūno priežiūros svarbą, tuo sveikiau jie gyvens ateityje.
Kaip ir suaugusiems, vaikams labai svarbu fizinis aktyvumas. Laimė, vaikams tai nesukelia problemų. Jei vaikas mėgsta žaisti lauke, važinėtis dviračiu, -viskas gerai. Bet pastaruoju metu vaikai tampa mažiau judrūs. Televizija, kompiuteriniai žaidimai atima iš mūsų vaikų gryną orą ir vitaminą D, pasigaminanti būnant saulėje.
Fizinis vaiko išsivystymas - tai jo organizmo struktūrinė bei funkcinė būklė, morfologinių ir fiziologinių savybių visuma, vienas pagrindinių vaiko sveikatos rodiklių. Vaiko fizinį išsivystymą lemia genetiniai, socialiniai, ekonominiai, buitiniai, ekologiniai ir kiti veiksniai bei persirgtos ligos.
Sveikatos ugdymas yra viena iš pedagoginio proceso dalių, padedanti formuoti vaiko asmenybę, ugdyti dvasinę ir fizinę kultūrą. Ugdant sveikatą siekiama padėti moksleiviams išsiugdyti moksleiviams sveiką gyvenseną ir kurtis reikiamų vertybių sistemą, išmokyti teisingai spręsti ir pasirinkti, tausoti ir stiprinti savo ir kitų sveikatą. Vaikų higieninius įgūdžius ir įpročius reikia ugdyti nuo pirmųjų gyvenimo metų šeimoje, ikimokyklinėse įstaigose ir mokyklose. Sveikatos ugdymu turi rūpintis visi – šeima, visuomenė, mokytojai, bendrosios praktikos gydytojai bei pediatrai. Požiūrį ir reikalavimus visada reikia derinti, nuolat tobulinti ir vertinti. Mokykloje sveikata gali būti ugdoma formaliai ir neformaliai. Formaliai sveikata ugdoma per pamokas, neformaliai – per tarpusavio santykius mokykloje, mokyklos aplinką, mokyklos santykius su moksleivių tėvais ir visuomene.
Kas tai yra žmogaus kūno sandara, sveikata ir sveikas gyvenimas, ligų prevencija, kokie pirmosios pagalbos principai, moksleivis turi sužinoti per pamokas. Sveikatos ugdymo klausimams skiriamos atskiros pamokos arba jie integruojami į kitų dalykų turinį. Pradinėse klasėse atskiros pamokos numatytos aplinkos pažinimo programose. Tačiau sveikatos ugdymui reikalingų žinių mokinys turi integruotai gauti ir per gimtosios kalbos, kūno kultūros, dailės pamokas. Vidurinėje mokykloje apie žmogaus kūną ir higieną kalbama specialiose biologijos dalyko pamokose. Be to, kaip turi būti ugdoma sveikata, moksleiviai turi integruotai sužinoti ir per kūno kultūros, chemijos, fizikos, geografijos, gimtosios kalbos ir kitas pamokas.
Sveikatos ugdymo žinių turinys turi atitikti vaiko amžių. Pagrindiniai klausimai turi būti kartojami tam tikrais intervalais per visą mokymosi laiką taip, kad tai, kas išmokta anksčiau, būtų gilinama ir plečiama. Suteikiant žinių turi būti ugdomi įgūdžiai ir nuostatos, formuojamas elgesys. Būtina mokinius įtraukti į praktinę veiklą, skatinti mokytis vieniems iš kitų. Teikiamos žinios neturi skirtis nuo mokyklos gyvenimo ir aplinkos sąlygų. Moksleiviai turi sužinoti apie :
1. Žmogaus kūno sandarą ir veiklą, organizmo augimo ir brandos dėsnius;
2. Darbą, poilsį, fizinį aktyvumą ir kūno kultūrą;
3. Asmens higieną;
4. Žmonių bendravimą, įvairias su sveikata susijusias vertybes ir nuostatas;
5. Maistą ir maitinimą;
6. Kūno apsaugą ir pirmąją pagalbą;
7. Aplinkos įtaką sveikatai ir aplinkos veiksnių normas;
8. Žalingus įpročius ir piktnaudžiavimus;
9. Lytinį auklėjimą ir pasirengimą šeimai;
10. Ligas ir jų prevenciją.

Neformaliai sveikata ugdoma įtvirtinant mokykloje gautas žinias įvairiomis dorovinėmis pažiūromis ir vertybėmis, savitarpio santykiais, sveikos gyvensenos propagavimu, mokyklos aplinka ir t.t. Moksleivių sveikatos ugdymui turi pasitarnauti sveika ir saugi, gerai sutvarkyta mokyklos aplinka, racionalus maitinimas mokyklos valgyklose. Sveikatą ugdys ir racionalus mokymo krūvis, kūno kultūros, organizmo grūdinimo, sporto bei kitų sveikatinimo priemonių įgyvendinimas bei propagavimas.
Ugdant sveikatą svarbu glaudūs mokyklos, gydytojų ir tėvų santykiai."Pagrindiniu socialinio pedagogo tikslu laikytina vaiko gerovė ir saugumas siekiant pozityvios integracijos ir socializacijos visuomenėje, skatinant visavertę asmenybės raišką, pilietinę brandą"( G. Kvieskienė. Socialinio pedagogo ABC. Vilnius, 2002 psl. 77).
Vaiko (moksleivio) darbo ir laisvalaikio vadyba yra lemiamas sėkmingos socializacijos veiksnys. Viena iš aktualiausių problemų, kad daug vaikų serga, yra silpni ir neatsparūs išoriniams veiksniams, dėl to sunkiai adaptuojasi mokykloje, praleidžia daug pamokų, patys dėl to kenčia ir sukelia rūpestį tėvams ir ugdytojams.
Sveikata - ne ta prekė, kurią galėtum nusipirkti. Taigi turime sveikatintis patys ir kiek įmanydami raginti kitus. Ypač didelis dėmesys jaunosios kartos ugdymui, sveikatai ir visokeriopai raidai skiriamas šiuo metu. Tai patvirtina parengta ir įgyvendinama mokinių sveikatos koncepcija, sudarytos vaikų sveikatos ugdymo programos.
Sveikatai stiprinti, fizinėms galioms plėtoti didelę reikšmę turi dienotvarkė, fizinis aktyvumas, higieniniai įpročiai ir pan . Dienotvarke vadiname racionalią mokinio darbo ir poilsio tvarką per parą. Racionali darbo ir poilsio kaita teigiamai veikia vaikų ir paauglių sveikatą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai13
Dydis44.74 KB
AutoriusDiana
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku sveikata higiena seimoje ir mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 21 puslapis 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą