Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Berniukų ir mergaičių auklėjimo šeimoje ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Berniukų ir mergaičių auklėjimo šeimoje ypatumai

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Berniukų ir mergaičių auklėjimo šeimoje ypatumai. Auklėjimo samprata. Tėvų ir vaikų santykiai šeimoje. Įvairių berniukų ir mergaičių savybių formavimasis. Įvairus berniukų ir mergaičių auklėjimas šeimoje. Tyrimo metodika. Tyrimo dalyviai. Šeimos įtaka vaiko auklėjime. Namų ruošos darbų ypatumai šeimoje. Tėvų ir vaikų santykiai šeimoje. Berniukų ir mergaičių savybių ypatumai. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Esant įvairioms psichologinėms krizėms šiuo metu labai svarbu pirmenybę atiduoti namams kaip pirmutinei, artimiausiai ir betarpiškiausiai auklėjimo institucijai, t.y. motinos ir tėvo, tėvų ir vaikų santykiams, auklėjimo metodams, požiūriui į šeimos išsaugojimą ir pan. Taigi tam, kas sudaro šeimos gyvenimo auklėjamąjį potencialą, kai visuomenė taip greit keičiasi į prastąją pusę (Aramavičiūtė, 2005). Taigi išsiaiškinti auklėjimo šeimoje įvairius ypatumus, priklausomai nuo žmogaus lyties ir bus šio mano darbo tikslas.

XX amžius vadinamas auklėjimo krizės amžiumi, kuri vyksta ne tik Europoje, bet visame pasaulyje. Gray (2001) teigia, kad kasdien gauname vis daugiau pranešimų apie vaikų ir paauglių smurtą, menką savigarbą, psichologinį reiškinį, kuris vadinamas dėmesio stokos sutrikimu, narkomaniją, pastojusias paaugles ir vaikų savižudybes. Ši krizė tęsiasi ir dabar.
Tradiciškai žmogaus auklėjime pagrindinė institucija yra šeima, pradedant nuo gimimo ir baigiant savarankiška asmenybe. Būtent šeimoje žengiami pirmieji žingsniai auklėjant ateities žmogų, ugdant jame vertybes, idėjas ir požiūrius. Būtent šeimoje esanti aplinka pradeda formuoti žmogaus būsimą charakterį. Jau pagal šeimos sudėtį, pagal vaidmenų pasiskirstymą ir atmosferą, vyraujančią šeimoje, galima spręsti apie būsimą naują asmenybę. Auklėjimo menas tuo ypatingas, kad daugumai jis atrodo labai paprastas ir suprantamas, ir tuo suprantamesnis, kuo mažiau žmogus jį pažįsta teoriškai ir praktiškai. Pripažįstama, kad auklėjimas reikalauja daug kantrybės, tačiau tik nedaugelis suvokia, kad be gabumų ir įgūdžių dar reikia ir specialių žinių, teigia Gray (2001).
Pradedant kalbėti apie kitokį auklėjimą, tai yra darbinį auklėjimą reikia, kad vaikas suvoktų kam to reikia. Dirbdamas vaikas turi progą pajusti tikrą darbo skonį ir jo vertę, nors tie darbai būna tik atitinkantys vaiko amžių, lytį ir jėgas. Tik pats vaikas turėdamas tam tikras pareigas šeimoje supras savo vertę ir darbo reikšmę.
O kai bus supratimas apie supantį pasaulį - susiformuos asmenybė. Asmenybė apibrėžiama labai įvairiai, bet man labiausiai patinka kaip asmenybę nusako Bitinas (2004): asmenybė – tai žmogus, gebąs dirbti, pažinti aplinką ir save. Asmenybė formuojasi labai lėtai, veikiant tam tikrai socialinei aplinkai ir pačiam žmogui joje dalyvaujant. Formuojantis asmenybei atsiranda be galo daug ir įvairių žmogaus savybių: atkaklumas, darbštumas, valingumas, savigarba, kantrumas, įžūlumas ir daug kitų priklausomai nuo žmogaus, jo poreikių, tikslų, lyties. Šios visos savybės susiformuoja jau šeimoje, bet keičiantis vaikui, keičiantis jo mąstymui, jo aplinkai keičiasi ir savybės. Vienos ryškėja daugiau, kitos mažiau, teigia Bitinas (2004).
Berniukų ir mergaičių savybių formavimuisi reikšmės turi bendravimas šeimoje, skatinimas ir bausmės už tam tikrus poelgius. Čia labai svarbu pritarimas, pagyrimas, skatinimas, padėka, sudrausminimas tam tikroje vietoje ir tam tikru laiku. Tuomet kyla klausimas - kaip reikia auklėti vaikus, kad jie išaugtų dori, sąžiningi ir teisingi? Todėl ir yra aktualu tirti šia tema, nes svarbu išsiaiškinti tiek berniukų, tiek mergaičių įvairius auklėjimo būdus.

Tyrimo objektas - berniukų ir mergaičių auklėjimo ypatumai šeimoje.
Tyrimo tikslas - atskleisti berniukų ir mergaičių auklėjimo šeimoje ypatumus.
Uždaviniai. 1. Išnagrinėti mokslinę literatūrą pedagoginiu, psichologiniu aspektu;
2. Atskleisti berniukams ir mergaitėms tenkančias pareigas šeimoje;
3. Išnagrinėti berniukų ir mergaičių santykių su tėvais ypatumus;
4. Atskleisti berniukų ir mergaičių nuomonę apie berniukams ir mergaitėms būdingas savybes.
5. Palyginti berniukų ir mergaičių auklėjimo šeimoje ypatumus.
Tyrimo metodai - mokslinės literatūros analizė ir anketinė apklausa.
Tyrimo dalyviai. Tyrime dalyvavo 30 Rokiškio "Romuvos" gimnazijos 6 klasės 12-13 metų mokinių. 15 berniukų ir 15 mergaičių.
Kursinio darbo struktūra. Šį kursinį darbą sudaro: įvadas, 2 skyriai, išvados, naudota literatūra (18 šaltinių), priedai. Tyrimo duomenis iliustruoja 4 lentelės, 5 paveikslai. Prieduose pateikiama: anketos pavyzdys, lentelės atspindinčios tyrimo duomenis, 30 mokinių užpildytų anketų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-24
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai16 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis76.46 KB
Autoriussandra
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Berniuku ir mergaiciu auklejimo seimoje ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą