Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Svarbiausi dainavimo reikalavimai įvairaus amžiaus vaikų grupėse
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Svarbiausi dainavimo reikalavimai įvairaus amžiaus vaikų grupėse

Aprašymas

Įvadas. Dainavimo reikšmė ikimokykliniame amžiuje. Pirmieji kūdikio gyvenimo metai. Antrieji vaiko gyvenimo metai. Tretieji vaiko gyvenimo metai. Ketvirtieji vaiko gyvenimo metai. Penktieji gyvenimo metai. Šeštieji vaiko dainavimo metai. Ketverių – šešerių metų vaikų pagrindinių muzikinių gebėjimų lygis ir ypatumai. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

"Dainavimas yra muzikinė vaikų veikla, kurioje formuojami ne tik vokaliniai įgūdžiai (dikcija,artikuliacija, kvėpavimas, garsas, intonavimas, ansamblis), bet ir bendri muzikiniai gabumai (ritmo pajautimas, garso aukščio suvokimas, muzikinė atmintis, ir pan.). Dainuojant ypač lavėja balso ir klausos koordinacija, kuri yra tikslios intonacijos pagrindas.
Netikslią intonaciją lemia netobula klausa ir balso koordinacija, o ji priklauso nuo muzikinės klausos jutimo. Balsas yra tik muzikos kūrino atlikimo instrumentas, o klausa kontroliuoja, kaip tas kurinys atliekamas. Muzikinė klausa yra muzikos suvokimo ir atlikimo pagrindas. Jeigu muzikinė klausa išlavinta, tai vaikas pajaus kūrinio nuotaika, mokės ja emocionaliai perteikti: reguliuoti intonacija, dinamika, ansambliškuma dainuojant kolektyve ir pan. A. Zaporožecas, kalbėdamas apie ikimokyklinio amžiaus vaikų muzikinės klausos lavinimą ir jų muzikos suvokimo galimybes, pabrėžė, kad muzikinės klausos lavinimui nepakanka vien muzikos klausimo, reikia,kad vaikas pats kuo daugiau muzikuotu. Šiame amžiuje pagrindinė muzikavimo priemonė, jo nuomone, yra dainavimas. Autorius teigia, jog vokalinė veikla yra natūraliausias ir tiksliausias muzikos tikrovės modelis, nes šio veiklioje dalyvauja visas vaiko kūnas. Ypač svarbios tos dainos, kurias vaikas gali atlikti ne vien tik balsu, bet ir judesiais.
Mokymo procese vaikai turi būti pratinami pajausti dainos nuotaiką, reguoti į jos turinį, išraiškos priemones. Be to, jie pratinami dainuoti natūraliu, šviesiu, nerėksmingu balsu, stengtis įsiklausyti į draugų dainavimą, kartu pradėti ir baigti dainą." (4)

"Muzikinis auklėjimas vaikų darželyje apima muzikos klausymą, dainavima, šokius, grojimą muzikos instrumentais, muzikos rašto pradmenų mokymą, muzikinę kūrybą.
Reikšmingiausias iš jų yra dainavimas ir neatsitiktinai. Dainuodamas vaikas giliau, jausmingiau įsijaučia į muzikinį kūrinį. Be to, dainą vaikas gali padainuoti įvairiu laiku, įvairiose situacijose ir savo noru. Balsas yra pirmasis muzikos instrumentas, kurį žmogus gali įvaldyti dar ankstyvoje vaikystėje.
Pirmieji vaikų mėginimai dainuoti pastebimi gan anksti, pirmaisiais gyvenimo mėnesiais. Tai vapėjimas, skiemenų tęsimas, melodingas žodžių tarimas. Vaiko balsinis aktyvumas jungia du procesus: kalbinių ir vokalinių tonacijų sudarymą. I. Sečenovas teigė, kad vaikas nenurims tol, kol neprisiderins prie suaugusiojo kalbos intonacijos. Jau pirmaisiais gyvenimo mėnesiais pamėgdžiodami vaikai gali tiksliai intonuoti atskirus garsus bei melodijų motyvus. Vaikuis augant, lavėja klausos ir balso koordinacija – tobulo lavinimo pagrindas.
Be balsinio aktyvumo, dar viena labai svarbi ikimokyklinio amžiaus vaikų dainavimo sąlyga – tai interesas. Vaikas turi dainuoti savo noru, be jokios prievartos. Dainavimo interesą gali pažadinti įvairūs motyvai: noras pademonstruoti savo gebėjimus tėveliams, draugams, seneliui Šalčiui, noras dainuoti dėl to, kad patinka dainos, kad linksma nuotaika, ir pan.
Tačiau, prieš dainuodamas dainą, vaikas pirmiausia turi ją išgirsti, išklausyti, suvokti. Be to, dainavimas reikalauja tam tikrų vokalinių įgūdžių. O jų įgyti galima tik specialiai ruošiantis. Dėl to tam tikrais vokaliniais pratimais vaikas turi nuolat treniruoti savo balsą ir muzikinę klausą, įgyti elementarių muzikinių žinių. Tik tada jis galės tinkamai vertinti savo ir draugų dainavimą, ugdytis praktinius kūrybinius gebėjimus, savarankiškai muzikuoti. Išmokęs dainuoti ir groti, vaikas jau galės savarankiškai kurti dainų melodijas nesudėtingiems tekstams. Tuo būdu reikėtų patikslinti patį dainavimo supratimą: tai svarbiausia aktyvaus vaiko santykio su daina įvairiose gyveniškose situacijose pasireškimo forma. O tas aktyvus santykis – tai dainų atlikimas per muzikos ir kitų dalykų (fizinio, rytinės mankštos, gimtosios kalbos, skaičiavimo ir kt.) pamokėlėse, savarankiškas muzikavimas darželyje ir namie. Dainavimas vaidina didelį vaidmenį visapusiškos asmenybės ugdyme ir nedubliuoja kitų vaiko veiklos formų. Kaip teikia M. Kaganas, meninė veikla (prie kurios priklauso dainavimas – A. K.) yra savarankiškas, nepakartojamas, turinti specifinę vertę. Meninės veiklos, kaip efektyviausio žmogaus dvasinių savybių ugdytojo, reikšmę nuolat pabrėždavo I.G. Pestalocis, J.A. Komenskis, M. Montesori, K. Ušinskis ir daugelis kitų žymių pedagogų.
Daina ugdo ne tik vaiko estetinius, bet ir moralinius jausmus. Garsus rusų pedagogas K. Ušinskis tvirtino, kad estetinis ir dorovinis jausmas neatskiriami, ir kėlė reikalavimą, auklėjant vaikus, remtis liaudies kūryba, nes ji ugdanti vaizduotę, moralinius jausmus, meninį skonį.
Tinkamai parinkta ir vaikų amžiui pritaikyta daina, per jausmus veikdama sąmonę, padeda moralinius asmenybės pagrindus." (1) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-02-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis12.63 KB
AutoriusPOISONyte
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasDoc. R. Pečeliūnas
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Svarbiausi dainavimo reikalavimai ivairaus amziaus vaiku grupese [speros.lt].rtf
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Doc. R. Pečeliūnas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą