Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Aktyvieji mokymo metodai pradinėje mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Aktyvieji mokymo metodai pradinėje mokykloje

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi metodo samprata, klasifikavimas. Mokymo metodų pasirinkimas. Aktyvieji mokymo metodai pradinėje mokykloje. Tiriamasis darbas. Išvados ir pasiūlymai. Reziume.

Ištrauka

Ilgą laiką mūsų mokyklose buvo stengiamasi vien tik perteikti žinias, kuo daugiau žinių. Tradicinės pamokos tapo vienodos, neįdomios ir netgi nuobodžios. Mokymas tapo amatu, o mokymasis- nemalonia pareiga, kurią ,,nori- nenori" reikia atlikti. Todėl visai nenuostabu, kad statistikos suvestinėse labai šoktelėjo skaičiai, atspindintys valkataujančių, bėgančių iš pamokų, vengiančių mokyklos vaikų skaičių.
Kas kaltas? Ar galima atsakyti į šį skaudų klausimą?
Savaime suprantama, kad bus lengva surasti ,,kaltuosius" arba bent jau ,,primesti kaltę" kam nors, tačiau, kai mus supantis pasaulis taip sparčiai keičiasi, derėtų pamąstyti ir apie ugdymo proceso kaitą, jo paįvairinimą.
Užsienio pedagogų patirtis rodo, kad ugdymo proceso aktyvinimas, t.y. naujų metodų taikymas, ir mokymosi motyvacijos kilimas yra tiesiogiai susiję.
Būtų neteisinga teigti, kad turime atsisakyti tradicinės pamokos modelio, bet derinti, taikyti tradicinius ir netradicinius, senuosius ir naujuosius mokymo metodus yra būtina. Šiandien, atsiradus galimybei rinktis ir kurti programas, naudoti naujus metodus, verta skatinti mokinių savarankiškumą, loginį mąstymą, pratinti juos kuo aktyviau įsijungti į ugdymo procesą.

Žodis ,,metodas" yra kilęs iš graikų kalbos ir reiškia vertinimo būdą, veiklos tvarką, kuri yra sąmoningai naudojama kokiam nors tikslui pasiekti. Taigi, metodas yra privaloma bet kurios žmogaus veiklos sąlyga, kuri įeina į veiklos turinį. Renkantis ir taikant metodus reikia sąmoningai apsispręsti, nes būtent metodai- veiklos priemonė, jų pasirinkimas ir taikymo pobūdis sąlygoja veiklos rezultatus.
Mokymo metodai- specifiniai ugdomosios veiklos būdai mokymo procese.
S.Šalkauskis teigia, kad ,,mokymo metodas yra racionalus, nuoseklus ir visuotinai reikšmingas mokomojo veikimo būdas, nukreiptas į mokymo tikslą ir suderintas tiek su mokinio prigimtimi, tiek su mokomojo dalyko ypatybėmis".
Mokymas- dvipusis procesas, taigi, ir mokymo metodai apima tarpusavyje susijusią mokytojo ir mokinių veiklą, kuri turi lemiamos reikšmės mokymo organizavimui. Nedera pamiršti, kad mokytojo ir mokinių veiklą sąlygoja ir konkretūs mokymo, lavinimo ir auklėjimo tikslai, mokomojo dalyko ir mokomosios medžiagos specifika, o taip pat ir mokinių amžiaus tarpsnių ypatumai.
Vadinasi, ,,mokymo metodai- tarp savęs susiję mokytojo bei mokinių veiklos būdai, kuriais mokiniai, vadovaujami mokytojo, įgyja žinių, mokėjimų bei įgūdžių, yra lavinami ir auklėjami".
Dėl mokymo metodų daug diskutuojama, nėra nusistovėjusių, visuotinai priimtų, vienodų mokymo metodų terminų. Mokymo metodai yra labai įvairūs, kiekvienas jų turi savitą struktūrą, kurią lemia besikeičiantys metodiniai būdai, todėl juos suskirstyti ir klasifikuoti yra labai sudėtinga, o gal ir net neįmanoma.
S.Šalkauskis aptaria du pagrindinius metodus: 1) tetinį, kuris iš mokinio reikalauja pasitikėjimo, dėmesio ir imlumo (naudojant šį metodą aktyvus mokytojas) ir 2) euristinį, kuriuo
randama, išrandama, surandama, euristiniu metodu reikalaujama, kad visų pirma aktyvus būtų mokinys. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-02-27
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis22.95 KB
Autoriuskatinaite
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasV. Kriščiūnienė
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
FakultetasEdukologijos ir socialinio darbo fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Aktyvieji mokymo metodai pradineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 8 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 4 Klasė/kursas
  • V. Kriščiūnienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą