Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vertinimas ir jo kaitos ypatumai bendrojo lavinimo mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vertinimas ir jo kaitos ypatumai bendrojo lavinimo mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Vertinimas nuolatinio institucinio mokymo(-si) procese. Įvadas. Vertinimo procesas. Diagnostinis, formuojantis, suminis, formalus ir neformalus vertinimas. Vidinis ir išorinis vertinimas. Vienašalis ir dialoginis vertinimas. Išvada. Mokymosi rezultatų vertinimas. Skirtingų šalio pedagogų požiūris į mokymosi rezultatų vertinimą. Išvados.

Ištrauka

Pedagogikos moksle ir praktikoje vis labiau įsigali konstruktyvistinė pedagogika, besiremianti kognityviąja mokymosi teorija. Mokymasis suprantamas kaip aktyvus procesas, kuriame keičiasi visos ugdymo proceso sritys, tarp jų ir vertinimas. Vienu iš svarbiausių vertinimo tikslų turėtų būti pagalba mokiniui.
Ugdymo turinio realizavimas susijęs su vertinimu ir įsivertinimu. Vertinant svarbu atkreipti dėmesį tai, ko buvo mokoma, kas yra išmokta ir ko bus mokoma. Vertinimas susijęs ir su mokymo metodais, todėl svarbu atsižvelgti ne tikį tai, ko buvo mokoma, bet ir kaip buvo mokoma. Siekiant vertinimo efektyvumo, svarbi vertinimo analizė ir perspektyvos numatymas: tai realizuoti gali padėti mokymo priemonės ir įvairūs kiti mokymusi skirti šaltinai, kadangi juose pateikiama medžiaga dažnai lemia vertinimo būdų pasirinkimą.
Vertinimas ir įsivertinimas yra integruojama ir planuojama ugdymo proceso dalis:
1. prieš pamoką numatomi rezultatų tikrinimo būdai, tai yra kaip bus tikrinama, ar mokiniai tikrai išmoko tai, ko buvo mokyta, kaip dažnai reikia dalinio grįžtamojo ryšio;
2. per pamoką vertinama atsižvelgiant į pamokos turinį – sąvokų, įgūdžių formavimas, rašymo, skaitymo gebėjimų ugdymas ar kiti;
3. po pamokos nustatoma, ar pasiekti mokymo rezultatai, ar rezultatų tikrinimo būdai buvo tinkamai, formuluojamos būsimo vertimo gairės. Ne mažiau svarbu vertinant nustatyti, ar buvo pasiekti pamokoje užsibrėžti uždaviniai, kokie yra mokinių pasiekimai lyginant su išsilavinimo standartais, ar efektyvus buvo mokymas ir mokymasis, kokią informaciją tai suteikia tolesniam mokinio mokymuisi ir mokytojo sprendimams, kaip padidinti vertinimo veiksmingumą.

Plečiantis naujoms švietimo galimybėms, kurias atveria nuolatinio mokymosi koncepcija, kyla būtinybė apmąstyti institucinio mokymo procese taikomas organizacines strategijas (Švietimo gairės, 2002). Suprantama, jog į rytdienos mokyklas bus perkeltos geriausiai šiandien prigijusios organizacinės sistemos, tarp jų ir vertinimo strategija. Vienos iš jų gali būti tinkamos, kitos - ne. Kokios vertinimo strategijos susijusios su asmenybės nuolatinio tobulėjimo principu? Straipsnio tikslas - aptarti formalaus, neformalaus ir informalaus švietimo institucijose taikytinas vertinimo strategijas. Trumpiausias būdas pasiekti šį tikslą - moksline literatūra studijomis pagrįsta sisteminė analizė.
Lietuvoje minėtos problemos tyrimai - kruopštaus dėmesio reikalaujantis darbas, nes mokslinės literatūros šia tema tikrai nėra gausu. Nepaisant to, šaltiniai, kuriuos pavyko rasti, ir užsienio mokslininkų darbai sudaro sąlygas suformuoti ir pateikti apibendrintą požiūrį į tai, kokiais efektyvaus vertinimo principais mes, kaip pedagogai, vadovaujamės organizuodami vertinimo procesą ir jame dalyvaudami. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-03
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai21 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis32.7 KB
AutoriusSvetlana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vertinimas ir jo kaitos ypatumai bendrojo lavinimo mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 16 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą