Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaiko veiksmų su daiktais ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaiko veiksmų su daiktais ypatumai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748
Aprašymas

Įvadas. Vaiko veiksmai su daiktais - savitas vaikystės fenomenas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų pažinimo raidos vystymasis. Vaiko veiksmų su daiktais reikšmė ugdymui. Pagrindinė ikimokyklinuko veikla – žaidimas. Aplinkos įtaka vaiko veiksmams su daiktais. Pedagogo vaidmuo vaikui veikiant su daiktais. Tyrimo metodologija. Tyrimo tikslas, hipotezė, uždaviniai, metodai. Tyrimo metodika, tiriamieji. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Ikimokyklinio amžiaus vaikų atliekami veiksmai su daiktais. Vaikų daiktų pasirinkimas savo sumanymams realizuoti priklausomai nuo amžiaus. Vaikų daiktų pasirinkimas savo sumanymams realizuoti priklausomai nuo lyties. Kompetencijų ugdymas vaikams veikiant su daiktais. Pedagogų nuomonė apie vaiko veiksmus su daiktais. Išvados. Rekomendacijos. Santrauka. Summary. Priedai (5).

Ištrauka

Temos aktualumas

Ikimokykliniame amžiuje vaiką supančio pasaulio ribos nuolat plečiasi. Kiekvieną dieną vaikas sutinka naujus, dar iki tol nematytus jam žmones, stebi kitus šalia žaidžiančius draugus, pamato daugybę naujų daiktų, atsiduria naujose situacijose, dar jam nežinomoje aplinkoje. Visa tai skatina vaiką tyrinėjimui ir ieškojimui. Vaikas žaisdamas, supranta kaip savo veikloje panaudoti pačius paprasčiausius daiktus, įgyja patyrimą, naujų žinių, mokosi kalbėti, išreikšti save, bendrauti su vienmečiais ir suaugusiais. Vaiko veiksmai su daiktais atspindi tai, ką vaikas mato jį supančiame aplinkiniame pasaulyje, suaugusiųjų veikloje, bendravime.
Nors šiuolaikinėje pedagoginėje literatūroje gana nemažai dėmesio skiriama ikimokyklinio amžiaus vaikų veiklos analizavimui, tačiau apie vaikų veiksmus su daiktais, jų naudojimą, pasirinkimą yra rašoma labai nedaug. Platesnis susipažinimas su vaiko veiklos ir ugdymo organizavimo ypatumais ikimokyklinėje įstaigoje bei stebėjimai, atlikti pedagoginės praktikos metu, paskatino domėtis ir tyrinėti šią temą.

Darbo tikslas
Ištirti vaikų veiksmų su daiktais poveikį ugdymo procesui ir tolesnei vaiko vystymosi raidai.

Hipotezė
Ikimokyklinio amžiaus vaikų veiksmai su daiktais turi įtakos vaiko ugdymosi procesui.

Darbo uždaviniai
1. Išanalizuoti pedagoginę, filosofinę ir psichologinę literatūrą vaiko veiksmų su daiktais tema.
2. Parengti ir patikrinti vaiko veiksmų su daiktais ypatumų tyrimo metodiką.
3. Nustatyti, kokius veiksmus su daiktais dažniausiai atlieka ikimokyklinio amžiaus vaikai.
4. Išanalizuoti, kokios kompetencijos ugdomos vaikams veikiant su daiktais.
5. Ištirti, kaip priklausomai nuo vaikų amžiaus ir lyties kinta daiktų pasirinkimas.
6. Parengti rekomendacijas vaiko veiksmų su daiktais skatinimui.
Tyrimo objektas
Ikimokyklinio amžiaus vaiko veiksmų su daiktais ypatumai.

Tyrimo subjektas
36 ikimokyklinio amžiaus vaikai ir 30 ikimokyklinio ugdymo pedagogų.

Tyrimo metodai.
1. Stebėjimas.
2. Anketa pedagogams.
3. Statistiniai metodai: procentavimas, duomenų suvedimas į lenteles, diagramas.

Darbą sudaro skyriai
Teorinėje dalyje – apžvelgiama lietuvių ir užsienio autorių pedagoginė, psichologinė ir filosofinė literatūra apie vaiko psichinių procesų raidos sampratą, pažintinių procesų raidos ypatumus. Analizuojama, kiek įtakoja ugdymosi procesą įvairūs vaiko veiksmai su daiktais.
Praktinėje dalyje – pateikiama hipotezė, tyrimo tikslas, uždaviniai, aptariama tyrimo metodika, tyrimo procedūra, pateikiama tiriamųjų charakteristika. Analizuojami vaiko veiksmų su daiktais ypatumai ir reikšmė vaiko ugdymuisi. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-14
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis45 puslapiai 
Literatūros šaltiniai36 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis344.17 KB
Autoriusvidulle
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc. V. Glebuvienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiko veiksmu su daiktais ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 45 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc. V. Glebuvienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą