Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Fizinės veiklos formos vaikų darželyje ir pradinėje mokykloje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Fizinės veiklos formos vaikų darželyje ir pradinėje mokykloje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Pedagoginiai reikalavimai vaikų fizinei veiklai. Fizinio ugdymo programa. Fizinio ugdymo organizavimas. Fizinės veiklos formos vaikų darželyje ir mokykloje. Rytinė mankšta. Fizinio ugdymo pratybos ir pamokos. Judrieji žaidimai. Mankštos pertraukėlės. Judriosios pertraukos. Savarankiškas aktyvus vaikų judėjimas. Sporto pratimai ir žaidimai. Pasivaikščiojimai ir išvykos. Sporto šventės. Sveikatos dienos. Sporto pramogos ir judriųjų žaidimų popietės. Fizinio ugdymo reikšmė visapusiškos asmenybės formavimui. Priedai (6). Darbas iliustruotas nuotraukomis (4).

Ištrauka

Fizinio ugdymo tikslas – formuoti fiziškai tobulą žmogų, žadinti jo norą užsiiminėti fizine kultūra ir sportu, stiprinti sveikatą: ruošti gyvenimui sveiką , žvalų, aktyvų ir darbinga visuomenės narį. Augančios kartos fizinis ugdymas yra vienas iš elementų, kurio tikslas visapusiškai ugdyti asmenybę.
Didžiulė mokslo ir technikos pažanga, pagreitėjęs gyvenimo tempas bei sumažėjęs fizinės veiklos aktyvumas kelia hipodinamijos ir kartu su ja susijusių sveikatos sutrikimų pavojų. Beje, šis reiškinys neaplenkia nė vaikų, o žmogaus sveikatos pamatai dedami jau ankstyvojoje vaikystėje.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinis ugdymas yra viena pradinių fizinio ugdymo sistemos grandžių. Pagrindinis ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinio ugdymo tikslas – stiprinti sveikatą ir fiziškai teisingai formuoti augantį organizmą.
Sudėtingą vaikų fizinį tobulėjimą nulemia ir skatina daug priežasčių: ekonominės- buitinės sąlygos, įgimtos organizmo vystimosi ypatybės, judėjimo kiekis bei aktyvumas ir kita.
Dar nėra nusistovėjusios lietuviško vaikų darželio ir pradinės mokyklos sistemos. Įvairūs autoriai fizinio ugdymo uždavinius formuluoja šiek tiek skirtingai, tačiau daugelio nuomone pagrindiniai turėtų būti tokie:
Sveikatos stiprinimo:
-saugoti ir stiprinti sveikatą, skatinti normalų vaikų augimą ir vystimąsi;
-didinti organizmo atsparumą infekcinėms ligoms ir kitiems nepalankiems veiksniams;
-formuoti taisyklingą vaikų laikyseną, stiprinti pėdos raumenis siekiant išvengti plokščiapėdystės.
Mokymo ir lavinimo:
-formuoti judėjimo įgūdžius, pratinti išmoktus judesius ir veiksmus taikyti žaidimuose ir kitoje kasdieninėje veikloje;
-ugdyti fizines vaikų savybes: greitumą, vikrumą, lankstumą, ištvermę, jėgą;
-teikti žinių apie sveikatą, higieną, sveiką gyvenseną ir sportą, ugdyti vertybines nuostatas: nusiteikimą tobulinti savo kūną ir dvasią, augti stipriam, sveikam, atspariam ligoms, siekti tapti ištvermingam, greitam ir darbingam;
-mokyti pažinti savo fizinius gebėjimus, atsipalaiduoti po fizinių ir psichinių krūvių.
Auklėjimo:
-ugdyti teigiamas dorovines savybes: gerumą, draugiškumą, sąžiningumą, kuklumą ir kt., pratinti valdyti spontaniškas pykčio, agresijos ir kitas apraiškas, sutarti tarpusavyje, dalytis žaislais ir inventoriumi, gerbti varžovą;
-formuoti žmogaus ir judesio grožio supratimą, gebėjimą vertinti grožį ir kurti jį fizine veikla; pratinti reikšti save meniniu judesiu, siekti judesių grožio, originalumo, kūrybiškumo bei kūno dvasingumo;
-ugdyti valingus charakterio bruožus, norą būti atkakliam, drąsiam, ryžtingam, pasitikėti savo jėgomis;
-pratinti jausti ir suprasti šalia esantį, padėti jam ir užjausti ištikus nesėkmei.


Nusistovėjusių, moksliškai pagrįstų metodinių rekomendacijų, kuriomis būtų galima grįsti vaikų fizinio ugdymo procesą, nėra, tačiau norint sėkmingai realizuoti vieną ar kitą fizinio ugdymo sistemą, rekomenduojama vadovautis bendraisiais reikalavimais.
Fiziniai pratimai turi stiprinti vaikų sveikatą, skatinti normalų organizmo augimą ir vystymąsi, gerinti funkcinę organizmo būklę. Fiziniai pratimai parenkami pagal fizinį išsivystymą, atsižvelgiant į anatominius – fiziologinius organizmo vystymosi ypatumus. Fizinė veikla turi visapusiškai ugdyti vaiko asmenybę, būti grindžiama humaniškumo ir dorovės principais. Ikimokyklinukų ir pradinukų fizinė veikla – ne vien kūno mankšta ir fiziologinių funkcijų treniruotė, o visapusiškos asmenybės ugdymo praktinė mokykla, kur vaikai mokosi pažinti pasaulį, reikšti savo jausmus, atitinkamai elgtis. Judesių lavinimas turi būti siejamas su vaiko protiniu ugdymu. Fizinė veikla padeda vaikams suvokti žmogaus fizines galimybes, palyginti savo ir draugų pajėgumą, nustatyti kūno judėjimo greitį, jėgą, ištvermę.
Per fizinio ugdymo pratybas ir pamokas reikia siekti kūno ir dvasios harmonijos, atsisakyti autoritarinių ugdymo metodų, nehumanistiškų ugdytojo ir ugdytinių santykių. Vaiko psichinė būsena, jo noras sportuoti labai priklauso nuo to, kokia atmosfera vyrauja per pamokas ir pratybas. Draugiški, gražūs tarpusavio santykiai, dvasingumas padeda ugdyti savarankišką, kūrybingą, logiškai mąstantį individą. Per fizinio ugdymo pratybas ir pamokas neturi būti prievartos, mechaniško pratimų atlikimo ir nereikšmingų vaikui treniruočių, kurios veikia slegiančiai.
Ikimokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų fizinio ugdymo tikslas turi būti visapusiškas jų fizinių galių plėtojimas. Tam tinka žaidimai ir pratimai su įvairiausiais judesiais. Mokomi kaskart vis sudėtingesnių judesių, keičiamos jų atlikimo sąlygos. Judesiai atliekami iš įvairių pradinių padėčių, keičiama jų atlikimo kryptis, greitis. Veiksmai atliekami su įvairaus dydžio, svorio, formos įrankiais. Tai ugdo gebėjimą diferencijuoti judesių parametrus, pajusti erdvę, suvokti laiko trukmę.
Žaidimai turi būti pagrindinė ikimokyklinukų ir pradinukų fizinės veiklos rūšis, nes ji labiausiai atitinka šio amžiaus vaikų ypatumus. Judrieji ir sporto žaidimai vaikams įdomūs, teikia daug džiaugsmo, skatina aktyviai veikti, kelia nuotaiką. Žaisdamas vaikas pats kuria naujus judesius ir jų derinius, tobulina įgūdžius, išreiškia vidinį "aš", išlieja fizinę energiją. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-12
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis622.66 KB
Autoriusniukynaite
Viso autoriaus darbų11 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasZ. Birontienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Fizines veiklos formos vaiku darzelyje ir pradineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 22 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Z. Birontienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą