Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Gimtosios kalbos svarba ir ugdymo galimybės vaikystėje (3)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Gimtosios kalbos svarba ir ugdymo galimybės vaikystėje (3)

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Gimtosios kalbos svarba. Apibendrinimas. Gimtosios kalbos ugdymo galimybės vaikystėje. Gimtosios kalbos ugdymo kryptys. Gimtosios kalbos ugdymas šeimoje. Gimtosios kalbos ugdymas darželyje. Apibendrinimas. Išvados.

Ištrauka

Kalba yra neatskiriama tautos kultūros dalis. Ji išmokstama esant normaliai kalbėjimo funkcijai. Kalba, kaip sistema, egzistuoja nepriklausomai nuo mūsų, o kalbėjimas būdingas tik žmogui ir yra viena iš svarbiausių psichinės veiklos funkcijų. Išmokdamas kalbėti, vaikas įgyja galimybę suvokti ir atspindėti tikrovę, logiškai mąstyti, apibendrinti, planuoti ir reguliuoti savo ketinimus, sumanymus ir veiksmus (R. Giedrienė, 1986).
Ugdyti vaikų gimtąją kalbą jau nuo pat gimimo yra labai svarbus tėvų ir pedagogų uždavinys. Šiais laikais vis labiau į mūsų gyvenimą veržiasi užsienio kalbos, taip po truputį stumdamos gimtąją lietuvių kalbą iš kasdienybės. Vis dažniau pastebime, kaip į tyrą ir gražią vaikų kalbą įsipina svetimybės. Jau beveik nieko nebestebina , kai vaikas prašo "čipsų", "čiupa – čiupso", ar "hot – dogo". Arba, kai jausmus išreiškia jaustukais "vau", "autč", "yes" arba "o neu" ir dar daugeliu kitų atvejų. Manau, kad šią problemą reikia pradėti spręsti labai anksti ir nelaukti, kada jau bus nebepataisoma, nes kalba tai mūsų tautos veidrodis. Ir kuo vaikų gimtoji kalba bus gražesnė ir taisyklingesnė, tuo mes labiau galėsime didžiuotis savo tauta. Tai padaryti galima tėvų, pedagogų ir visos vaiką supančios aplinkos pagalba.
Kaip teigia E. Federavičienė, (1989) ikimokyklinio amžiaus vaikų pirmoji kalbos mokykla yra namai ir vaikų darželis. Ir vienur, ir kitur jie turi girdėti tik taisyklingai pavyzdingą gimtąją kalbą. Deja, ne visai taip yra, ir šiandien dar nėra visiškai aišku, ką turėtume daryti, kad taip nebūtų. (E. Federavičienė, 1989) Taip pat domėjosi, ir vis dar domisi šiuo klausimu ir ieško būdų, kaip išspręsti šią problemą, daugelis kitų pedagogų ir mokslininkų. Jau nuo senų laikų A. Maceina, M. Daukša, A. Smetona, Vydūnas, J. Vabalas – Gudaitis, J. Laužikas ir daugelis kitų rašė apie gimtosios kalbos reikšmę žmogui. Kalbos problemomis domisi Šiaulių pedagoginio universiteto docentė, pedagogikos mokslų daktarė R. Ivoškuvienė, metodines priemones leidžia J.Unčiurys, J. Pikūnas ir A. Palujanskienė. Taip pat domisi ir pedagogai: V. Gudžinskienė, L. Versiackaitė, D. Kalesnikienė, V, Daujotytė ir kt.

Darbo tikslas – atskleisti gimtosios kalbos svarbą ir ugdymo galimybes vaikystėje.
Šio darbo uždaviniai:
1. susipažinti su gimtosios kalbos svarba;
2. išsiaiškinti gimtosios kalbos ugdymo galimybes vaikystėje.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-14
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai12 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis21.94 KB
Autoriusvaida
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Gimtosios kalbos svarba ir ugdymo galimybes vaikysteje (3) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą