Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežastys
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežastys

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi aplinka, motyvacija. Bendroji apžvalga ir pagrindiniai principai. Motyvacija. Motyvaciją veikiantys veiksniai. Kodėl vaikams būna nemalonu ir sunku mokytis. Blogo mokymosi priežastys. Mokymosi sunkumai ir negalės. Mokyklos nelankymo ir mokymosi motyvacijos silpnėjimo sociokultūrinės priežastys. Keletas elgesio trūkumų. Kaip juos įveikti? Kai kurie asmenybės gyvenimo sunkumai ir jų bruožai. Kaip padėti vaikui. Konkrečių blogybių eliminavimo planas. Mokyklos nelankymo pavyzdžiai. Išvados.

Ištrauka

Apsunkinti vis didėjančios mokslinės naštos, moksleiviai vis mažiau turi laisvo laiko, vis mažiau domisi jiems įdomiais dalykais ir galiausiai visai praranda norą mokytis. O teigiamas požiūris į mokymąsį tik tada įgauna prasmę, kai jis išgyvenamas mokinio sąmonėje, kai vaikas supranta jo svarbą, kai jis tampa vaiko vidine nuostata, siekiu. Kad vaikas suprastų mokymosį prasmę, jam turi būti palanki gyvenimo – bendravimo, mokymosį, namų – socialinė, psichologinė aplinka. Tik fiziškai, o ypač morališkai sveikas mokinys gali dirbti ir mokytis visu pajėgumu, turėti teigiamą motyvaciją.
Pagal Lietuvos respublikos švietimo įstatymą ( 1995), visi iki 16 metų amžiaus nepilnamečiai turi mokytis. Tačiau ne visi ir nesulaukę šio amžiaus vaikai ir paaugliai lanko mokyklas. Tai įvairiuose visuomenės sluoksniuose ir žiniasklaidos priemonėse kelia diskusijų. Teikiami verčiantys susirūpinti bendrojo lavinimo mokyklos nelankančiųjų skaičiai- nuo tūkstančio iki kelių dešimčių tūkstančių. Pasipila kaltinimai įvairioms institucijoms- nuo atskirų mokytojų ir mokyklų iki pačių aukščiausių valdymo institucijų, kaltinama švietimo reforma, kaip griaunanti nusistovėjusią tvarką, prie kurios esame įpratinti per penkis dešimtmečius.
Bet šiandien, tobulėjančiame, kompiuterizuotame, integruotame pasaulyje iškyla vis daugiau įvairių problemų ir pavojų jaunos, dar nesusiformavusios brandžios asmenybės socializacijai į pilnavertį gyvenimą, visuomenę.
Taigi, viena opiausių mokinių švietimo problemų – mokinių motyvacijos silpnėjimas, nenoras mokytis ir lankyti mokyklos. Šią problemą ir apžvelgsiu šiame darbe.


Produktyviai mokymosi aplinkai būdinga: 1) toks bendrasis klimatas, kai mokiniai pasitiki savimi, bendraamžiais ir klase kaip grupe; 2) struktūros ir procesai, kai patenkinami mokinių poreikiai, o mokiniai stengiasi ryžtingai atlikti akademines užduotis bei bendradarbiauja su mokytojais ir kitais mokiniais; 3) aplinka, kurioje mokiniai įgyja būtinų bendravimo įgūdžių, kad galėtų įvykdyti akademinius ir grupinius reikalavimus klasėje.
Kaip klasės aplinka veikia motyvaciją, kokia mokytojų elgesio įtaka grupės gyvenimui, kaip mokiniai patys gali veikti vieni kitus ir savo mokytojus. Bendroji išvada tokia, kad mokiniams mokytis palankesnė esti tokia aplinka, kuriai būdinga tarpusavio pagarba, aukšti reikalavimai ir atidumo nuostata. Santrock tyrimas: mokiniai buvo suskirstyti į kelias grupes, su kuriomis buvo elgiamasi nevienodai. Vieniems jau pakeliui į klasę buvo pasakojamos linksmos istorijos, mokytojas buvo linksmas, klasė išpuošta linksmais paveikslėliais. Kitiems viskas buvo liūdna. Klasėse vaikams buvo duodamas darbas, kurio metu juos kartkartėmis pertraukdavo ir prašydavo sugalvoti ką nors linksmo ar liūdno. " Linksmoje" klasėje mokiniai daug ilgiau domėjosi užduotimi, negu " liūdnoje" klasėje. Šis rezultatas rodo, kad mokinio atkaklumas atliekant užduotis rodo ne vien vaiko savikontrolę ir susidomėjimą, kad tam gali turėti įtakos aplinka ir tie jos aspektai, kuriuos kontroliuoja mokytojas – patalpos apstatymas, puošimas ir džiugi nuotaika. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-20
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis38.56 KB
AutoriusRenata
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasV. Sakalauskienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasKėdainių J. Radvilos studijų centras
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku mokymosi motyvacijos silpnejimo priezastys [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • V. Sakalauskienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą