Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių ritminis ugdymas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokinių ritminis ugdymas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Emilio Žako – Dalkrozo koncepcija. Ritmo pojūčio lavinimo metodika. Ikimokyklinio amžiaus (5-6 m.) ritminės klausos lavinimas. Mokyklinis amžius. Žodžių ir ritmo ryšys.

Ištrauka

Ritmas – vienas iš trijų svarbiausių muzikos elementų (ritmas, melodija, harmonija). Jeigu melodija ir harmonija suvokiama ausimi, tai ritmą, be to, reikia pajusti visu kūnu. Dėl to muzikos suvokimas ir išgyvenimų stiprumas tik išauga, padidėja.
Muzikinio auklėjimo specialistai - N. Aleksandrova, V. Anikinas, O. Kapica, N. Kolpakova, R. Plavnika, M. Rumer, N. Vetlugina ir kt. - , bei užsienio tyrinėtojai - V. Mišurceva, M. Aristova – Journoud, B. Landek ir kt.- , suprasdami didžiulę ritminio auklėjimo reikšmę, išeities tašku, ugdant ritmo pajautimą, laiko vaikų folklorą, bei jų žaidimus.
Ritminio lavinimo reikalingumo šiandien niekas nebedrįsta ginčyti, nes ritminių darinių suvokimo, ritminio mąstymo svarba solfedžiuojant, grojant visiems suprantama. Tačiau dažnai muzikos mokytojai ritmo pratimus atlieka formaliai, o nesuvokdami tikrosios šių pratimų reikšmės, norimą rezultatą pasiekia per vėlai arba tas rezultatas iš viso yra menkas.
Muzikos pedagogikoje pabrėžiama, kad vaiko muzikalumas ikimokykliniame amžiuje pirmiausia pasireiškia ritmo pajautimu.
G.Agarkovas, tyrinėjęs muzikinius gabumus rašo, kad penkerių-šešerių metų amžiuje jis pasireiškia trijų muzikalumo struktūros komponentų atžvilgiu: garso trukmės, metro, ritmo darinių.
Kiekvienas vaikas gimsta su muzikiniais gabumais. Kaip daugelis kitų savybių, vaikui gimus pradeda "skleistis" ir muzikiniai gabumai. Statistika teigia, kad apie 68% vaikų gimsta su vidutiniais muzikiniais gabumais, apie 16% su aukštesniais nei vidutiniai ir 16% su žemesniais muzikiniais gabumais nei vidutiniai. Kaip nė vienas vaikas negimsta be intelekto, taip nė vienas negimsta be mažiausių muzikinių gabumų.
E. Žak-Dalkrozas, Z. Kodajus, K. Orfas teigia, kad visiškai nemuzikalių vaikų nėra. Tačiau gali būti vaikų, neturinčių viso įgimto muzikalumo komplekso, pavyzdžiui, ritmo pajutimo. Jie negali tiksliai atkurti muzikos ritmo. Nors protu ir suvokia savo klaidą, bet praktiškai jos ištaisyti negali.
Įgimtoms muzikalumo užuomazgoms būtinos specifinės sąlygos vaikystėje, kad jos vystytųsi, lavėtų, taptų muzikiniais gabumais.
Vaikų darželiuose ritminių sugebėjimų vystymui skiriama nepakankamai dėmesio. Dažnai jis paliekamas savieigai. Tiesa, vaikams dainuojant ar klausant muzikos, vystosi ir ritmo pajautimas. Tačiau toks savaiminis vystymasis lėtesnis, nepakankamai gilus ir visapusiškas. Reikalingos tam tikros ritminės pratybos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis21.71 KB
AutoriusMilda
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojaslektorė Svetlana Butėnienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasRokiškio filialas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu ritminis ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Panevėžio kolegija / 3 Klasė/kursas
  • lektorė Svetlana Butėnienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą