Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymosi motyvacija (4)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymosi motyvacija (4)

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Mokymosi motyvacija. Mokinių motyvacija. Poreikių teorija. Priežasčių aiškinimo (atribucijos) teorija. Pakilumas. Motyvacija ir mokslo pažangumas. Mokymosi aplinka ir motyvacija. Produktyviai mokymosi aplinkai būdinga. Keičiamieji veiksniai ir motyvacija. Susirūpinimo lygis. Emocinis tonas. Sėkmė. Susidomėjimas. Rezultatų sužinojimas. Mokymosi motyvacijos rūšys. Mokymosi motyvacijos teorijų įvairovė. Bihevioristų pažiūra. Geštaltistų pažiūra. Kognityvinės psichologijos pažiūros. Humanistinės psichologijos pažiūra. Naujausia pažiūra.

Ištrauka

"Motyvacija- elgesio, veiksmų, veiklos skatinimo procesas, kurį sukelia įvairūs motyvai; motyvų visuma." (Psichologijos žodynas, 1993)

"Motyvacija- tai veiksmų bei elgesio žadinimas ir skatinimas, vykstantys žmogaus psichikoje. Motyvai- veiksmų skatuliai, lemiantys jų pobūdį ir kryptį. Jie visada yra susiję su kuriuo nors stipriu poreikiu." (Butkienė G. ir Kepalaitė A., 1996)
Motyvacija apima žmogaus poreikius, troškimus ir įsisąmonintus norus, interesus ir polinkius, vertybes, pažiūras ir įsitikinimus. Kartais motyvacinę jėgą įgyja jausmai ir emocijos arba charakterio bruožai.
Motyvacija perkelia mus iš nuobodulio į susidomėjimą, sukelia mumyse energiją ir padeda ją nukreipti viena linkme. Jos branduolį sudaro kryptingumas ir veržlumas.

Motyvacija sąlygoja mokymosi rezultatus, dalyvaudama pasirenkant ir įsisąmoninant konkrečius mokymosi tikslus bei būdus. Pirmųjų klasių vaikai dar nemoka iškelti sau konkrečių mokymosi tikslų. Mokytoja juos išmoko numatyti ir suformuluoti mokymosi tikslus, vadovaujantis prasmingais mokymosi motyvais. Mokinys, suformulavęs ir įsisąmoninęs mokymosi tikslą, savo valio, proto ir jausmų energiją nukreipia konkrečiam veiksmui atlikti. Motyvai sukuria bendrą nusiteikimą mokytis, o nuo tikslų priklauso, kokie bus konkretūs mokymosi veiksmai.
Mokėjimas atrasti ir suformuluoti konkrečius mokymosi tikslus rodo mokinio motyvacijos brandumą. Sąmoningi tikslai iškeliami tik savarankiškai ir valingai apsisprendžiant, laisvai pasirenkant.

Sėkmingam ir sparčiam mokymuisi būtinas emocinis komfortas ir tam tikra emocijų sankaupa. Tai mažas jaudinimas, susijęs su konkrečiu noru pasiekti tikslą ir atsakingumo jausmu, pasitikėjimas savo jėgomis, tikėjimas savo sėkme ir abejojimas, žadinantis mąstymo bei veiksmų savikontrolę, ir vidinis atlikimo bei išmokimo džiaugsmas.
Vaiko noras mokytis stiprėja, kai:
mokykloje jauku ir malonu;
jis nepavargsta ir visada darbingas;
per pamokas patiria sėkmės ir bendradarbiavimo džiaugsmą;
vis nauja mokymosi medžiaga ir patraukli mokymosi forma patenkina jo smalsumą.
Tuomet bręsta ir mokymosi motyvacija. Nesėkmės, neadekvatūs mokytojo vertinimai, meilės stoka sukelia vengimo motyvaciją ir susilpnina vaiko norą mokytis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-31
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis18.33 KB
AutoriusDovile
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasSabienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi motyvacija (4) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Sabienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą