Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Susiliejantis ugdymas ir holistinė pedagogika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Susiliejantis ugdymas ir holistinė pedagogika

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Asmenybė samprata, jos ugdymo strategijos. Istorinės ištakos. Holistinė pedagogika. Susiliejantis ugdymas. Jausmai – didelė jėga. Vaizduotė ugdymo procese. Pojūčiai, įsivaizdavimas ir emocinės reakcijos. Susiliejančio ugdymo procesą skatinantys darbo būdai. Susidomėjimas kaip procesas. Asmeninis žinojimas. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

Pastarųjų kelių dešimtmečių mokslinėje metodologijoje tolydžio stiprėja požiūris, reikalaujantis suvokti reiškinius kaip tam tikrą "....vientisą visumą, netolygią jos elementų sumai." (5, psl.8) Tad tokia visuminė pažiūra į tikrovę įsitvirtina daugelyje sričių, tap pat ir pedagogikoje. Mokykla siekia pateikti vaikui vientiso pasaulio vaizdą. "Bendrojo išsilavinimo standartuose" nurodoma: "ugdymas yra integralus procesas...".
Švietime reiškiasi įvairios individualios, socialinės, kultūrinės ir kitos jėgos, kurios asmenybės ugdymo procese sudaro tam tikrą vienovę, bet nenustoja būties savarankiškumo.
Anot D. Aitken, "mokymas turi būti grindžiamas visumine (holistine) pažiūra į pažinimą, kuri byloja, jog turinys nėra patalpintas į atskiras kameras su hermetiškomis pertvaromis ir atsietas nuo realaus pasaulio, kurį suvokia vaikas" (7).
Šio darbo tikslas- apibūdinti asmenybę kaip vientisą būtybę-visumą; išryškinti holistinės pedagogikos ir susiliejančio ugdymo ypatumus ugdant asmenybę.
Vaikas suvokia ir mąsto sinkretiškai: pasaulis jam yra nedaloma visuma. Todėl negalima, remiantis mokslo logika, ugdymo turinio skirstyti į atskirus mokymo dalykus. Mokykloje turi būti pateikiamas neišskaidytas, apibendrintas vaizdas jį supančios tikrovės. Anot O. Monkevičienės, susiliečiant su įvairiomis tikrovės sritimis, formuojasi ne tik vaizdinių sistema, bet ir kai kurie tikrovės pažinimo bei aktyvaus poveikio tikrovei būdai, emociniai – vertybinei santykiai. Vaiką mokykloje reikia ugdyti kompleksiškai, siejant fizinį, protinį, dorovinį, estetinį, darbinį ugdymą (9, psl 14).

Vienas iš svarbiausių ugdymo tikslų yra sėkmingai formuoti asmenybę. Šiame darbe pirmiausia ir siekiu apsibrėžti, ką reiškia sąvoka asmenybė ir kaip asmenybę apibūdina psichologai bei pedagogai.
,,Asmenybė – individo savitumas, reikšmingų ir pastovių jo savybių ( įgimtų ir įgytų ) sistema, nusakanti jo vietą, kurioje nors bendrijoje "(12,psl.6).
"Asmenybė – sąmoningas ir savitas asmens subjektas, aktualizuojantis save veikloje ir santykiuose su aplinka" (12,psl.6).
,,Asmenybė – vidinių žmogaus veiksmų visuma sąlygojanti jo veiklą ir elgesį, savarankiškumą ir atsakingumą "(12,psl.6)
Asmenybė –,,žmogus, kaip somatinių fiziologinių ir psichinių savybių integruota visuma, santykiaujanti su gamtine ir visuomenine aplinka’’(4,psl.31). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-04-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai14
Dydis34.46 KB
Autoriusdangute
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasKiliuvienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Susiliejantis ugdymas ir holistine pedagogika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 19 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Kiliuvienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą