Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymasis bendradarbiaujant (3)
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokymasis bendradarbiaujant (3)

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Bendradarbiavimo samprata. Teoriniai pagrindai. Svarbiausi mokymosi bendradarbiaujant bruožai. Bendradarbiaujanti klasė, mokytojo ir mokinių vaidmenys. Mokymosi bendradarbiaujant modelio taikymas. Išvados.

Ištrauka

Šiuolaikinėje atviroje ir demokratiškoje visuomenėje siekiama išugdyti sąmoningą, kūrybingą asmenybę, kuri sugebėtų priimti tinkamus sprendimus bei už juos atsakyti. Kuo anksčiau minėti įgūdžiai bus diegiami, tuo sklandžiau vyks asmenybės socializacijos procesas. Todėl jau pradinėse klasėse svarbu pasirinkti tinkamą ugdymo metodiką, kuri dar pradinuko sąmonėje formuotų esminius bruožus, būtinus ateities atviros ir demokratinės visuomenės pilnaverčiam nariui. Šiam tikslui pasiekti viena iš tinkamiausių metodikų yra mokymasis bendradarbiaujant.
Šis modelis siekia giliausius žmonijos istorinius klodus, tačiau turėjo praeiti nemažai laiko, kol ši metodika išaugo iki konkrečios mokymosi bendradarbiaujant formos, pedagoginio ugdymo krypties.
Mokymasis bendradarbiaujant – tai vieno tikslo siekimas drauge. Mokiniai dirba kartu, kad pasiektų bendrus tikslus ir atliktų bendras užduotis. Suvokia galį pasiekti savo tikslą, tik tada, jei kiti grupės nariai pasiekia. Siekia rezultatų, kurie naudingi visiems grupės nariams.

Mokymasis bendradarbiaujant siekia ne tik padėti mokiniams įgyti akademinių žinių ir įgūdžių, bet imasi svarbių socialinių (bendravimo) tikslų ir uždavinių.
Mokymosi bendradarbiaujant idėja esti tokia pat sena, kaip ir pati žmonija. Šis modelis nėra kokios nors atskiros pedagoginės srovės vaisius. Jo ištakos siekia antikinę Graikiją, o dabartinė jo raida susijusi su XX amžiaus pradžios ugdymo psichologais ir pedagogikos teoretikais.
Senovės graikų mąstytojas Sokratas (469 – 399 m. pr. Kr.) savo filosofijoje naudojo dialogo metodą. Tiesos ieškojo drauge su mokiniais. Sokratas į mokinį žvelgdavo ne kaip į tuščią indą, kurį reikia užpildyti įvairiomis žiniomis, užlieti informacijos lavina, bet kaip į bičiulį, draugą, su kuriuo drauge ieškoma tiesos. Jis meistriškai priversdavo mokinį mąstyti, atskleisti savo individualybę.
Sokrato mokinys Platonas taip pat mėgo pokalbius tiek kitus mokydamas, tiek pats mokydamasis.
XVIII a. pr. Joseph Lancaster ir Andrew Bell pirmieji Anglijoje pradėjo organizuoti mokymosi grupes dirbančias pagal bendradarbiavimo principus. Netrukus šis modelis ėmė plisti ir Amerikoje. 1806 m. įkuriama Lancastrian mokykla Niujorke.
Ypač aktyviai šį metodą propagavo Colonel Francis Parker, dirbęs Quincy mokyklos direktoriumi (1875-1880 m.). Parker’io metodai, skatinantys mokinių bendradarbiavimą, dominavo Amerikos švietimo programoje 19 a. pr. 1930 m. mokymasis bendradarbiaujant pradedamas akcentuoti ir valstybinėse mokyklose. 1940 m. Morton Deutsch, remdamasis Kurto Levino atliktais tyrimais, pasiūlė bendradarbiavimo ir varžymosi situacijų teoriją, kuri buvo vėlesnių diskusijų apie mokymąsi bendradarbiaujant pagrindas.
1916 m. Johnas Devey, Čikagos universiteto dėstytojas teigė, kad klasės turi būti vieta, kur mokomasi gyvenimui būtinų dalykų. Jis pabrėžė nedideles, problemas sprendžiančias grupes, kuriose mokiniai patys ieško savo atsakymų ir mokosi demokratinių principų, įprastai, kasdieniškai bendradarbiaudami.
Thelenas sukūrė tikslesnes procedūras, kaip padėti mokiniams dirbti grupėmis. Jo teoriniu pagrindu remiasi dabartinis mokymasis bendradarbiaujant. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-08
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis11.88 KB
AutoriusDaiva
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymasis bendradarbiaujant (3) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą