Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaiko ugdymas: šeimos ir ikimokyklinės įstaigos sąveika
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaiko ugdymas: šeimos ir ikimokyklinės įstaigos sąveika

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Šeimos ir ikimokyklinės įstaigos sąveika ugdant vaiką. Įvadas. Tikslas: ištirti šeimos ir ikimokyklinės įstaigos sąveiką ugdant vaiką. Šeima – pirmoji vaiko ugdytoja. Pedagogų teikiama pagalba ugdant vaiką. Ikimokyklinių įstaigų dokumentai. Išvados.

Ištrauka

Šių dienų ekonominė padėtis Lietuvoje nėra palanki šeimoms. Neretai, kad išgyventų, turi dirbti abu tėvai (jeigu pasiseka, net ir keliuose darbuose), ir tada vaikams laiko visai nelieka. Bedarbystė – dar vienas faktorius, sukeliantis šeimoje daug stresų ir darantis neigiamą įtaką vaikų ugdymo kokybei. Vieniši tėvai (dažniausiai motinos) – taip pat gana paplitęs socialinis reiškinys neigiamai veikiantis vaikų ugdymą: sunkiai materialiai besiverčiančios vienišos motinos dažniau likusios fiziškai skriausti savo vaikus. Tyrimais nustatyta, kad skurdas ir mažas šeimos biudžetas koreliuojasi ir daro įtaką vaiko protiniam vystymuisi bei elgesiui (Duncan ir kt., 1994)
Ilgus metus vaikų darželiuose Lietuvoje buvo įprasta, kad tėvai palikdavo vaikus prie ugdymo įstaigos durų visai nesidomėdami, kas už jų vyksta. Pedagogai prisiimdavo atsakomybę
Už vaikus, kurie būdavo jiems paliekami, tačiau nė nemėgindavo arčiau susipažinti ir bendradarbiauti su šeimomis. Dėl minėtų priežasčių aktyvus šeimos dalyvavimas ugdymo procese mūsų visuomenėje kol kas dar yra neįprastas. Kaip sekasi dabar pedagogams ir šeimos nariams keistis informacija, bendrai planuoti ugdymo procesą, kartu dirbti grupėje? Deja, dar maža tėvų, iš anksto besuruošiančių būsimai tėvystei ir žinančių, kaip vaiką tinkamai auklėti, ugdyti nuo gimimo.

TIKSLAS :
Ištirti šeimos ir ikimokyklinės įstaigos sąveiką ugdant vaiką.
UŽDAVINIAI :
1. Išanalizuoti literatūrą, šeimos kaip pirmosios vaiko ugdytojos, klausimu.
2. Susipažinti su pedagogų teikiama pagalba šeimai ugdant vaiką.
3. Išanalizuoti ikimokyklinių įstaigų dokumentus.

METODAI : literatūros analizė.


Ankstyvojo amžiaus vaiko augimui bei ugdymui svarbiausia - šeima. Ji duoda mažyliui tai, ko negali suteikti jokia ugdymo institucija.
Tėvystė – sudėtingas reiškinys, reikalaujantis pedagogų, psichologų, sociologų, socialinių darbuotojų junginių paslaugų ir pagalbos. Šeimos išskirtinis vaidmuo visuomenėje priklauso nuo to, kokį poveikį ji daro savo vaikams. Šeimos gyvenimo organizatoriai ir ugdytojai yra tėvai. "Geras šeimos poveikis vaikui – tai dovana visam gyvenimui. Tokia dovana pirmiausia įteikiama tiems vaikams, kurie auga darnioje šeimoje. "(Uzdila J. 1993,36). Svarbiausi šeimos poveikio ypatumai : asmenybės ugdymas, auklėjimas šeimoje. Tėvai atsakingi, kad vaikas užaugtu sveikas. Laimingi tie vaikai, kurie iš mažens kryptingai auklėjami. Daugiau laimi tie tėvai, kurie kryptingai ir laipsniškai ugdo savo vaikus, rengia juos tapti tiesioginiais tradicijų bei papročių tęsėjais. Šeiminis auklėjimas priklauso liaudies pedagogikai, besiremiąs liaudies pedagogikos tradicija, ankstesnių kartų gyvenimo patirtimi.
" Vaikas pirmiausia šeimoje sužino, kas geras, ir kas blogas, kas dora ir kas ne, ką galima ir ko nedera daryti. Tik gimęs vaikas nebūna nei geras, nei blogas, nei darbštus, nei tinginys, nei mylintis, nei neapkenčiantis,-toks jis tampa augdamas."(Miškinis K. 2000). Šeimoje patirti įspūdžiai, suformuoti įgūdžiai, įgyta patirtis, vertybės, tėvų meilė, jų pamokymai ir patarimai išlieka visam gyvenimui. Išugdytos dvasinės vertybės lemia daugelį žmogaus savybių.
Šeima, visų pirma, suteikia individui, ir išryškina jo, kaip asmenybės, unikalumo bruožus, tobulina jo prigimtį. Žmogaus individualizacija – ypatinga šeimos misija. Tai ne vien išoriniai, fiziniai, ir individualizuotos mąstysenos bei elgsenos bruožai. Tai ir šeimoje nuo pat kūdikystės ugdomas žmogaus sugebėjimas, žvelgti į save kritiškesniu, labiau analizuojančiu, save kuriančiu žvilgsniu. Tėvų ir vaikų santykiai reiškia labai daug, ypač vaiko emociniam vystymuisi. Tik šeimoje vyksta pilnavertė būsimos asmenybės socializacija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai11
Dydis18.25 KB
AutoriusDalia
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2002 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDr. L. Sajienė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiko ugdymas seimos ir ikimokyklines istaigos saveika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Dr. L. Sajienė
  • 2002 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą