Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Darbinė veikla vaikystėje
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Darbinė veikla vaikystėje

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Darbo reikšmė žmogaus gyvenime. Darbinio auklėjimo esmė, istorija, tradicijos. Darbinio auklėjimo uždaviniai. Ugdyti sąmoningą darbo poreikį. Mokyti dirbti. Diegti darbo kultūros įgūdžius bei įpročius. Pratinti taupiai ir rūpestingai elgtis su daiktais ir pinigais. Ugdyti darbui reikalingas asmenybės savybes. Darbinio auklėjimo metodai. Pavyzdys. Žodinis poveikis. Žaidimas. Darbiniai įpareigojimai. Skatinimai ir bausmės. Vaikų darbo rūšys. Pagrindiniai darbo pradmenys darželyje ir namuose. Darbas namie ir darželyje. Darbai gamtoje. Išvados.

Ištrauka

Žmogus yra gimęs darbui, darbas yra jo žemiškoji laimė; darbas yra geriausias žmogiškosios jo dorovės saugotojas, darbas taip pat turi būti ir žmogaus auklėtojas.
K. Ušinskis
K. Ušinskio mintis apie darbą mums pasako, koks yra svarbus darbinis vaiko auklėjimas. Ši auklėjimo sritis yra be galo aktuali mūsų visuomenėje, todėl šiame referate plačiau susipažinsime su darbine vaiko veikla. Rašydama šį referatą tikiuosi smulkiau susipažinti ir supažindinti kitus su darbine veikla vaikystėje, juolab, kad mes patys tapsime būsimais tėveliais ar net pedagogais.
,,Darbas- tai tikslinga, sąmoninga žmogaus veikla, kuria jis keičia aplinką, gamtos medžiagas ir pritaiko jas tenkinti savo poreikiams, kurie nuolat didėja ir įvairėja. Dirbdamas žmogus ne tik keičia aplinką, bet keičiasi ir pats‘‘ (Grabauskienė, 988, p. 2).
Auklėjimas visada buvo kultūros dalis. Kiekvienos konkrečios visuomenės kultūra diktuoja vaikų auklėjimo taisykles, nes visuomenė visada stengiasi užsiauginti jai reikalingų žmonių (Čittapad, 2005, psl. 24). Pirmiausia auklėjimas prasideda šeimoje, todėl tėvams būtina padėti tvirtus ir gerus pamatus tolesnei jų vaikų asmenybės raidai.
Šeima- svarbiausia socialinė instancija, kurioje jaunoji karta gauna pirmuosius dorovinius ir darbo įgūdžius bei įpročius. Todėl norima pabrėžti, kad vaikų auklėjimas šeimoje yra specifinis. Tačiau vaikų darbinis auklėjimas kelia daug problemų tiek tėvams, tiek mokyklai.
Vaikų darbinis auklėjimas yra vienas iš svarbesnių harmoningos asmenybės ugdymo veiksnių, taigi referato tikslas- apžvelgti darbinio auklėjimo sistemą ir svarbą.
Šį tikslą apibūdina tokie uždaviniai:
Supažindinti su darbo reikšme žmogaus gyvenime.
Atskeisti darbinio auklėjimo esmę.
Supažindinti su darbinio auklėjimo istorija ir tradicijomis.
Supažindinti su darbinio auklėjimo uždaviniais ir metodais.
Supažindinti su vaikų darbo rūšimis ir reikalavimais.

Darbas kaip individuali veikla tenkina ne tik visuomeninius, bet ir individualius poreikius. Ir ne tik materialinius, bet ir (svarbiausia) dvasinius. Tačiau tokią galią turi tik laisvas darbas, darbas kaip suprasta būtinybė. Todėl sistemingas žmogaus rengimas darbui, kaip svarbiausiam gyvenimo poreikiui, sudaro auklėjimo esmę. Dirbdamas visų ir savo asmeninės gerovės labui, kurdamas materialines bei dvasines vertybes, žmogus tobulėja ir fiziškai, ir intelektualiai, ir moraliai, ugdosi valią, mokosi įveikti sunkumus. Taigi darbas yra žmogaus dorovinio auklėjimo metodas. Darbas ugdo sąmoningumą, darbštumą, savarankiškumą, pareigingumą, kūrybiškumą, meilę ir pagarbą kitam žmogui. Dirbant formuojasi vienas pagrindinių žmogaus charakterio bruožų- socialistinis patriotizmas. Mes negerbiame tų žmonių, kurie daug kalba apie meilę Tėvynei, o iš tikrųjų vengia kuriamojo darbo. Kad mūsų vaikai ateityje tėvynei būtų naudingi, reikia jau dabar įtraukti juos į aktyvų visuomeninį darbą. Deja šiandien mes matome liūdną vaizdą. Mūsų Tėvynė vaikams nebėra tokia reikšminga kaip anuomet. Labai dažnai vaikai mano, kad patriotizmas pasireiškia tik didvyriškais žmonių veiksmais ir darbais. Paprastą kasdieninį darbą, kaip savojo miesto ar kaimo gatvių apželdinimą ar tvarkymą, vaikai nelaiko svarbiu patriotiniu veiksmu.Todėl reikia jiems išaiškinti, kad kasdieninis darbas tėvynės labui taip pat yra patriotinis darbas (Grabauskienė, 988).
Dirbdamas vaikas turi progą pajusti tikrą darbo skonį ir vertę. Tik pats dirbdamas vaikas supras, kad kiekvienas darbas yra sunkus. Toks žmogus užaugęs neskrajos iš vienos darbovietės į kitą, ieškodamas lengvo darbo. Tai padės suprasti, kad kad tėtis ir mama grįžta iš darbo pavargę, kad namų ruošos darbai taip pat ne pramoga. Kartu formuosis vaiko jautrumas, meilė ir pagarba tėvams bei paklusnumas. Pajutęs darbo, kaip materialinių vertybių kūrimo proceso, tikrąjį skonį, vaikas labiau tausos savo daiktus ir gerbs visuomeninę nuosavybę. Taip pat dirbdamas vaikas išmoksta vertinti ne tik darbo rezultatą, bet ir jo kūrėją, žmogų. Darbas padeda formuotis tinkamiems tarpusavio santykiams šeimoje. Net ir paprasčiausas darbas lavina žmogaus protą, ypač jei jis įprasmintas, siejamas su žiniomis. Tuo pačiu žmogus ugdo savikontrolę, demesį, mąstymą, atimintį. Tačiau tik laisvas, pagal polinkius ir gabumus pasirinktas darbas užtikrina visapusišką ir harmoningą asmenybės tobulėjimą. Taigi darbas yra būtina ne tik žmogaus asmenybės raidos, jos tobulėjimo, bet ir asmeninės laimės sąlyga. Todėl, jeigu linkite savo vaikui laimės, o sau ramios senatvės, pratinkite ji nuo mažens prie darbo (Grabauskienė, 988). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai4 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis30.2 KB
AutoriusSigita
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. N. Grinevičienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Darbine veikla vaikysteje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. dr. N. Grinevičienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą