Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagogų mokymas ir kvalifikacijos kėlimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagogų mokymas ir kvalifikacijos kėlimas

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Pedagogų mokymas ir atestacija. Pedagogų kvalifikacijos kėlimo ypatumai. Kvalifikacijos kategorijų suteikimo tvarka. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo prielaidos. 1.Lietuvos pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos kaitos analizė. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

Temos aktualumas. Mokymosi visą gyvenimą filosofija yra nuolatinės kaitos suvokimas, įprasminantis tikslingą ėjimą žinių, gebėjimų ir bendražmogiškų vertybių link. Su gailesčiu galima teigti, jog kai kurių mokytojų sąmonę dar kausto sovietinis supratimas, kad galima pasitenkinti vienu diplomu ir viena darboviete. Mat karjera anuomet turėjo neigiamą atspalvį, o žmonės ir negalėjo norėti daugiau, nei buvo leidžiama. Šiandieninės Lietuvos mokytojai turi išmokti konkuruoti su daugeliu rinkos dalyvių, privalo išmanyti daug modernių dalykų, kurie laiduotų pasitenkinimą savo profesija ir socialinį saugumą. Nors šalies pedagogų atestacija ir jų kompetencijų ugdymas dar tvarkytini, smagu, kad Lietuvos pedagogai vis atkakliau ir ryžtingiau savo meistriškumą patobulina įvairiose programose, bendraudami ir bendradarbiaudami bei kurdami besimokančių mokyklų tinklus. Pedagogų tęstinis mokymas šiandien tampa neišvengiama būtinybe, tačiau dar menkai domimasi jų tęstinio mokymosi motyvais ir poreikiais, teigia R. Ališauskienė, L. Ušeckienė. (2006).
Pedagogai, siekdami individualių ir organizacijos tikslų, tampa reiklesni savo profesinei veiklai. Mokyklos kultūra, mokymo kultūra, bendradarbiavimo kultūra – svarbus žengiančios pirmyn mokyklos bruožas. Aukščiausio lygio profesionalumas, gilios profesinės žinios, gebėjimai, asmeninės savybės ir kūrybinės veiklos patyrimas – svarbiausios pedagoginės kultūros sudedamosios dalys. Kadangi pagrindinės kompetencijos dažniausiai siejamos su bendraisiais gebėjimais (gebėjimu komunikuoti, bendrauti gimtąja ir užsienio kalbomis, matematinio raštingumo, informacinių technologijų, gebėjimu mokytis, gamtos mokslų ir technologiniais gebėjimais, verslumu, iniciatyvumu, tarpasmeninio bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimais, bendrąjį kultūrinį asmens išprusimą ir kūrybinę raišką grindžiančiais gebėjimais), pedagogas privalo nuolat atnaujinti metodologines, teorines, metodines žinias, profesinius mokėjimus (informacinius, organizacinius, komunikacinius), gebėti numatyti tikslus, analizuoti, kritiškai mąstyti ir spręsti problemas. Atsižvelgdami į mokytojų poreikius ir mokyklos vadovų pageidavimus, savo paslaugas teikia mokytojų švietimo centrai: organizuoja įvairius kvalifikacijos kėlimo kursus, seminarus ir konferencijas. Pedagogui tereikia susipažinti su siūlomomis programomis ir pasirinkti vietą, laiką ir turinį.
Mokytojų kvalifikacijos kėlimas ir bendrųjų gebėjimų, kompetencijų tobulinimas turi būti skatinamas ir sietinas su jų lūkesčiais. Vartant įvairius Lietuvos švietimo dokumentus, į akis pirmiausia krinta tai, kad dažniausiai aprašomi reikalavimai mokytojui, jo pareigos ir nė žodžio nepasakoma apie karjeros planavimą, skatinimo formas. Nereikėtų užmiršti, jog noras būti vertinamam žmogui yra įgimtas. Mokytojas – besimokančios visuomenės pilietis, todėl jo asmeninės savybės – atvirumas naujovėms, kūrybiškumas, bendradarbiavimo įgūdžiai ir pasiryžimas nuolat atnaujinti savo žinias – yra ir profesinės sėkmės prielaida. Neatsitiktinai Davidas Hopkinsas teigė, kad kvalifikacijos tobulinimas padeda kiekvienam mokytojui tobulintis ir tobulinti mokyklą.
Objektas. Pedagogų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo problemos.
Tikslas. Atskleisti pedagogų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo problemas.
Uždaviniai:
1. Išnagrinėti pedagogų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo problemas teoriniu aspektu.
2. Atskleisti, kokie tyrimai buvo atlikti pedagogų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo temomis.
3. Įvairiais aspektais išnagrinėti pedagogų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo problemas Lietuvoje.
Metodai.
1. Literatūros šaltinių analizė.
2. Tyrimų apžvalga. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-06-27
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis46.7 KB
AutoriusRegina
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasA. Kontautienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagogu mokymas ir kvalifikacijos kelimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • A. Kontautienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą