Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Projektinio metodo panaudojimas specialybės dalykuose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Projektinio metodo panaudojimas specialybės dalykuose

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Projektinio metodo panaudojimas specialybės dalykuose. Įvadas. Darbo tikslas - išanalizuoti projektinio metodo pritaikymo galimybes, dėstant technologijų dalykus. Projektinio metodo esmė. Projekto proceso struktūra. Projektų metodo ypatybės. Efektyvaus projektinio darbo sąlygos. Moksleivių veikla. Mokytojo veikla. Projektinio metodo pritaikymo tyrimas technologių pamokose. Tyrimo rezultatų analizė pritaikant projektinį metodą. Išvados.

Ištrauka

Projektų metodą pradėjau taikyti 2000 m., dėstant elektromechanikos specialybės technologiją, organizavau tarptautinį projektą. Bendrame projekte dalyvavo Visagino politechnikos mokyklos ir Vokietijos koledžo mokiniai. Šio projekto tikslas – formuoti aktyvią gyvenimišką jaunosios kartos poziciją, kuriai teks spręsti svarbias energetikos problemas Lietuvoje ir Vokietijoje. Paskui organizavau dar vieną projektą su Vokietijos koledžu. Projektas vyko 2006 m., kuriame buvo sukurta nuotolinių būdu teikiama mokymosi terpė. Ši mokymosi terpė, arba mokymosi bazė yra labai patogi, mokiniai gali mokytis, kada nori, iš bet kurios pasaulio vietos. Projekto metu moksleiviai įgijo naujų žinių, pamatė bei sužinojo naujausiais gamybos technologijas taikomas IKT srityje, sužinojo apie vietinę istoriją bei kultūra.
Manau, kad šis organizavimo metodas ateityje taps nepakeičiamu ir aktualiu ne tik tarptautiniams projektams, bet ir dėstant specialybės dalykus. Gal pirmiausia dėl to, kad jis ypač tinka moksleivių kūrybinių užduočių, tiek individualių, tiek ir kolektyviai atliekamų, organizavimui ir vykdymui. Kūrybinė užduotis, pagal Švietimo ir mokslo ministerijoje priimtą naują nutarimą, ateityje bus privaloma. Vienas iš pagrindinių šiuo metodu darbo tikslų - organizuoti pačių mokinių savarankišką kūrybinį darbą, jų asmeninį kūrybinį tikslą susieti su mokomuoju dalyku, kad mokinys suvoktų mokymosi prasmę, padėti vieniems mokyti kitus t.y. efektyviausiu būdu mokytis pačiam.
Šiame darbe norėčiau sukaupti teorijos ir praktinės medžiagos, kuri gali padėti man ir kitiems pedagogams.
Šio darbo tikslas, išanalizuoti projektinio metodo pritaikymo galimybes, dėstant technologijų dalykus.
Siekiant išsiaiškinti projektinio metodo taikymo galimybę ugdymo procese, suformulavau šiuos darbo uždavinius:

1. Apžvelgti projektinio metodo esmę.
2. Atlikti projektinio metodo pritaikymo tyrimą technologių pamokose .
3. Išanalizuoti tyrimo rezultatus pritaikant projektinį metodą.
Šiame darbe naudoti metodai: mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė, mokinių stebėjimas, apklausa, interviu, anketinės apklausos.

1. PROJEKTINIO METODO ESMĖ.
Projektų metodo esmė - informacinio modelio apie realų objektą, procesą ar reiškinį sukūrimas. Projektinis darbas - tai mokymosi metodas, kuriam neužtenka vien teorinių studijų, bet reikia ir praktinės patirties, reikia imtis iniciatyvos ir veikti tikrame darbo procese, priimti sprendimus planuojant, vykdant planą ir vertinant galutinį ar tarpinį rezultatą. Projekto dalyviams tenka prisiimti pedagogo ir vadovo atsakomybę, nes nebelieka galimybės trauktis į šalį, kaltinti mokytoją, esą tai jo darbas, jo reikalas. Pedagogas čia tėra įkvėpėjas, iniciatorius, pateikiantis teorinius pagrindus, konsultantas ir veiklos partneris. Dalyvaujantys projekte moksleiviai ar studentai bendradarbiauja su projekto vadovais pedagogais beveik kaip lygiaverčiai partneriai, nes šie neprisiima autoriteto vaidmens. Projektiniame darbe mokomasi drauge bendroje veikloje.
Projekte turi būti aiškiai suformuoti tikslai, ką mokinys įgaus, pasiekęs tikslą, kokia bus vertinimo sistema, koks galimas žemiausias priimtino atlikimo lygmuo ir kt.?
Tačiau Projektas turi ir savo eilę ribotumų, nes iš principo jis nėra tęstinis - besitęsiantis laiko tėkmėje dalykas kaip mokymas, auklėjimas ar bendra prasme bet koks ugdymas. Todėl:
• Projektas yra baigtinis darbas - turi savo pradžią ir pabaigą.
• Projektui įgyvendinimui ieškojimo būdu pagal reikalingus kriterijus, paprastai pagal mokinių interesus, poreikius, domėjimąsi Projekte sprendžiama problema ir kt. mokinių savybes, sukuriama laikina darbo grupė (komanda).
• Projekto realizavimui yra skiriamos ribotos lėšos bei riboti ištekliai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-09-02
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai11
Dydis452.87 KB
AutoriusGalina
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasRamunė Masaitytė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Projektinio metodo panaudojimas specialybes dalykuose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Ramunė Masaitytė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą